Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
efecte del formigó?
¿quin efecte deu tenir el formigó respecte del PH i la duresa?

Sembla que tindré uns 15 dies amb una mica de "pau espiritual" i vull començar a donar forma a algunes idees. Voldria saber si puc comptar amb aquest material.

Salutacions
Yo no lo sé a ciencia cierta, pero dependiendo del tipo de cemento sí que puede haber una influencia. ¿puede que alcalinice el agua?:confused:
Pozí. He estado leyendo un poco y, entre una pila de tecnicismos que se me escapan bastante, he podido entender que es altamente alcalino y bastante reactivo (o sea que de inerte ná).

Lo quería utilizar para enraizar plantas y para fabricar pequeñas estructuras.

Saludos
y barro cocido?
Cuando mi pequeño alevín macho (ahora 8 años) empezó a venir del cole con figuritas de arcilla, investigué un poco por inten.né.

Esa cocción, que favorece un proceso químico que transforma la arcilla en cerámica (insoluble, no maleable...), se produce ahí alrededor de los 1000 grados Centígrados.
Descartado un mini-horno por precio y espacio, pensé en cocer al fuego de calçotada, pero desconozco la temperatura que debe alcanzar un fuego de leña estandar.

Si alguien sabe dónde comprar un termómetro que mida esas tempeaturas, prometo seguir investigando. Tengo donde hacer buenas fogatas bajo control.

Ahora bien, qué tal inerte es la cerámica?
Arcilla, cerámica... parece que se utiliza bastante en sustratos, por su porosidad y apetencia a retener nutrientes para las plantas.

Un saludo

P.D. Ahora se me ocurre que, cerámica existe desde que existe el hommo aquariófilus, y en aquellos tiempos inmemoriales no tenían hornos electricos...
Apa, a ver si localizo ese termómetro que dentro de poco toca calçotada.
Con la arcilla no creo que tuvieses problemas químicos. Pero quizás sí algo de turbidez.
I concretament que es el que vols fer? cosetes per decorar o un gran aquari?
La ceràmica es cou en forns a molt alta temperatura. Fa 4000 anys no tenien forns elèctics però sí forns a llenya molt efectius Wink la temperatura que s'obté en un forn, es molt més alta que la que s'obté directament sobre la flama.

En tendes d'arts plàstiques no és descabellat que tinguin forns de ceràmica per a fer-hi tallers, i els hi pots dur peces de fang per a que les coguin a preus molt baixos.

Una altra opció és utilitzar fragments de terrissa o similars: un test trencat, totxo d'obra, ... trencats a sac i camuflats amb plantes/grava.

Uns post interessants:

Brico amb riccia: com camuflar una estructura (en aquest cas tubs de PVC) amb un tapissat de riccia -perfectament substituible per molsa de java, anubias arrelades ...

També és molt freqüent fer coves amb closques de coco Wink a mi particularment els cocos massa sencers no m'agraden gaire (molta gent els parteix pel mitj i el coloca com una mena de cabana) però li fots una bona martellada i amb els trossos que queden fragmentats post fer coves molt més camuflades mig enterrades a la grava.

Un altre sonat de per aquí Wink es va inventar un mètode força senzill de fer fons rocosos amb cola de PVC y sorra: http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=1693
Con la arcilla no creo que tuvieses problemas químicos. Pero quizás sí algo de turbidez.
- Oh, oh.... lo que me faltaba. Justo ahora que los tronquitos han dejao de desteñir...

I concretament que es el que vols fer? cosetes per decorar o un gran aquari?
- Doncs ara mateix, ara mateix necessito així com unes 15 ó 20 petites plataformes on arrelar plantes. Algo així com mig paquet de tabac i tot ple de forats. I de cara a una bateria (killies) de 8 x 35l. voldria crear diferents espais, refugis.... i no estic segur de poder-ho fer només amb plantes.

...la temperatura que s'obté en un forn, es molt més alta que la que s'obté directament sobre la flama.
- Home, m'has agafat lo del calçots al peu de la lletra. Tenia pensat fer una petita cova amb telues o totxos, la peça a dintre, i la foguera a sobre. Fer la prova no em costarà res.

En tendes d'arts plàstiques...
- Ja he localitzat una botiga a Badalona que segur que em prodrien orientar, però és que vull intentar-ho jo mateix. Quant a petits projectes i idees rares soc com l'equivalent al "culo de mal asiento", però canviant el cul pel cervell. En tot cas els preguntaré pel termómetre.

Una altra opció és utilitzar fragments de terrissa...
També és molt freqüent fer coves amb closques de coco...

- Doncs això estic fent actualment. Per arrelar plantes ja he portat cap a casa un totxo d'aquells antics, tot massís. Es foraden millor i queden més naturals que les d'ara.

Brico amb riccia...-
Molt bo per a les gambetes, ja no me'n recordava d'aquest truc.

Un altre sonat...cola de PVC y sorra.
- Això no ho coneixia, veus? Ja puc anar a dormir tranquil aquesta nit.
Si em falla o se'm complica molt lo de l'argila, l'empraré.

Gràcies a tots. Salutacions. Seguiremu informandu.
Coure terrissa artesanalment no és impossible. Busca per internet, que una vegada que també em vaig capficar amb la idea vaig trobar pàgines de còm coure terrissa a base de carbó, totxos y sorra Wink ... en tot cas el foc a sota! Lo del termòmetre treu-t'ho del cap.

Per a crear terrasses i plataformes van molt bé les pedres de pissarra, ja que s'apilen bé i de forma força natural donada la seva estructura estratificada.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)