Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
muntatge aquari
Hola Laura, benvinguda al foro.

Permet-me que et faci un petit resum (molt petit), i abans de posar cap peix t'aconsello que llegeixis tot lo que trobis sobre
- el ciclo del nitrogeno
- cuidados del agua
- parámetros del agua.

- Hi ha dos gran blocs quant als paràmetres de l'aigua:

per un cantó els relacionats amb el cicle del nitrogen: nitrits NO2, i nitrats NO3. Per a tu, ara mateix són els més importants perquè el seu descontrol mata els peixos, literalment.

per un altre el PH i la duresa, que no maten ningú però cada tipus de peix i planta es desenvolupen millor al seu tipus d'aigua.

- Primer has de coneixer el tipus d'aigua que el surt per l'aixeta, i desprès ja veuràs com la corregeixes, o com l'has de mesclar amb la d'osmosi.

- La colónia bacteriana es "autolimitant", s'adapta a l'aliment disponible. Si no has tingut més que aigua, serà una colónia petita. Si poses mases peixos de cop, generaran nitrits (verí) molt ràpid. La colónia bacteriana creix més a poc a poc. Els peixos palmaran.

- Incorpora el material viu a poc a poc, i ajudat de bacteria comercial. Un potet petit és barat i ajuda molt. Segueix les instruccions.

- Llegueix molt i pregunta molt, si has pogut esperar un mes, bé pots esperar un parell de dies més. I quant ho tinguis clar... ¡a por ellos!

Perdona si he estat una mica béstia. No hi ha res més frustrant que començar amb problemes, i no hi ha cap necessitat. És molt fàcil, només tenir quatre conceptes clars.

Salutacions
bones!! moltes gràcies a tots pels valiosos i ràpids consells que m'heu posat a l'abast.
m'he estat informant, llegint articles i deu ni doret de la info que hi ha penjada.
avui he passat per la botiga per demanar més info sobre els nitrits i nitrats i m'han comentat que al només tenir bactèria artificial i en quantitat baixa, segurament els nivell de nitrit no és gens alt. m'ha recomanat unes pastilles per pujar la duresa, ja que fent diferents canvis d'aigua no hi havia manera.
segons ell, entre avui i demà pot ser que hagi corregit la Gh i el Ph, a mitja setmana podria afegir bactèria i cap a dissabte posar-hi algun peix.
em dona la sensació que és una mica massa ràpid, primer perquè no sé quan necessiten les bactèries per fer el cicle, però no sé si 3 o 4 dies és poc.
i segon, pq em fa por que passi el que em comentava el Tofol, allò que com que les bactèries no hagin fet el procés, hi posi peixos i pugi el nitrit de cop.
com ho veieu?
Com va això......?
bones, doncs la veritat és que anava a escriure precisament ara, ja que els darrers dies he anat afegint cosetes al 90l i em tornen a sortir els dubtes.
primer, he aconseguit una Gh=12º, em sembla que està bé. el Ph però, el tinc altet 7,5. el dilluns hi vaig afegir un producte que em van aconsellar a la botiga, però no ha fet efecte.

el dimarts hi vaig plantar 1 cryptocorina rosada, 1 lobelia cardinale, 1 milenària i una altre que no en sé el nom (sembla la versió enana de la vallisneria, amb fulles més estretes). i avui he portat l'aigua a analitzar a veure si hi posava algun peix. és quan he sabut que encara tenia el Ph alt. tinc el test JBL però em costa distingir si el verd és més clar o més fosc. a curt termini hauré de comprar un tester digital. m'han dit que tot i estar a 7,5 podia posar-hi algun peix i alhora afegir producte per baixar-lo. com que m'agraden força les especies amazòniques i per començar crec que costen "poc" de cuidar, jo pensava començar posant un cardúmen de cardenals, però el noi de la botiga m'ha aconsellat esperar-me a tenir el Ph més baix. he acabat comprant 4 hemigrammus rhodostomus. he fet el procés d'adaptació aconsellat, 10 min dins aquari amb bossa tancada per equiparar temperatures. després he anat afegint aigua de l'aquari en intervals de 5 min., això ho he fet 3 cops i finalment els he pescat i introduit a l'aquari. amb un moment han desaparegut i quan els he localitzat, resulta que s'havien amagat dins d'un tron i darrera una planta. suposo que és normal que estiguin una mica coibits, però he tirat una mica de menjar i tampoc han reaccionat. estan tocant la sorra i aletejant de manera molt constant però sense moure's del lloc. és nomal? pq mirant informació, he llegit en 2 o 3 webs que necessiten un Ph més baix.
A veure té bona pinta tot el que dius però els Hemmigramus son peixets de cardúmen , poder amb 4 nomès no fas prou. mira el que posa a la fitxa: Se trata de un pez activo, de natación en grupo, que como la mayoría de tetras, ha de mantenerse en grupos de como mínimo 8-10, para que el pez se encuentre seguro, y lleve una vida relajada. No es agresivo, y se lleva bien con otros tetras, así como con otros peces pacíficos. Espero vagi be jo et recomano posar algun cargol tipo manzana si es que t´agradan passat per la AAB el dimecres que en portaré per tothom, segur que t´ajudan a mantenir net el acuari i et proporconen gran cantitat d´infusoris. SIAU!
bones!!
gràcies per l'oferta dels cargols, tenia pensat posar-n'hi, però al ser de Manresa, em va una mica malament passar dimecres nit.
pel que fa als meus borratxets, he llegit en alguna web d'informació, que són molt sensibles als canvi, podria ser que estiguessin una mica estressats oi?
a més, he observat que no mengen. els vaig introduir ahir a les 20h aprox i els vaig donar un pessiguet d'escalmes i res. aquest matí igual, ni cas del menjar. quan els obro i tanco el llum, sembla que es desorienten i el "mini cardumen" es dispersa. curiosament queden 3 junts i 1 sol, pot ser que siguin 3 femelles i 1 mascle?
també volia preguntar per la il·luminació, durant aquesta setmana que encara no hi tenia cap peix, engegava el llum de les 16 a les 23h aprox., durant el matí tenen llum natural (no massa directa que ja sé que surten algues), per als peixos també m serveix o l'he de deixar més hores? tinc entès que és bo que facin el cicle dia i nit normal.
gràcies
LAURAAAAAAA !!!!!!!!!
Deixa de fer bullir l'aigua amb pastilles i potingues, o faràs esclatar casa teva.
Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
Jo t'aconsello una cosa que per començar crec que no és un mal consell: mira de tocar l'aigua lo mínim posible i busca especies que els hi vingui bé, i no al contrari.
No és un consell gaire profesional, més aviat fil.losófic, per crec que així començaras més ràpid i amb menys problemes.
Pensa que un aigua molt manipulada pot canviar molt més ràpidament que no els peixos adaptar-s'hi. I has d'estar molt més a sobre.

Jo tinc Gh12, Kh4, PH 7,5 i amb això m'hi quedo de moment.

Ara bé, si ja tens l'aparell d'osmosi... doncs mira com et queda amb diferents percentatges de mescla. Utilitza sempre la mateixa mescla, i deixa't de pastilles.

Posa vida dintre (que es correspongui amb l'aigua), bacteris comercials seguint les instruccions, i cap més. A gaudir.

Digues si et plau qué et medeix l'aigua de l'aixeta.

I oblida't de lo que sigui electrónic que has dit. Testadors de SERA, i palante.

I més endavant ja faràs experiments (molt a poc a poc i comença amb gasosa Big Grin)

Sort
bones Tofol, quina paciència que heu de tenir els experimentats amb els principants eh!!! jejeje però bé, jo en faig lectura en positiu de la meva impaciència amb que tots els valors estiguin bé, això és un indicador que segueixo motivada i no tiro la toballola.

a veure, les aigues i les seves característiques. abans de tot, dir-te que hi ha 2 sistemes un de descalsificació i l'altre d'osmosi. visc en una casa amb 2 plantes, els pares a dalt i jo a baix. ells van muntar el sistema i totes les aixetes de la casa tenen aigua descalsificada. a més, a l'aixeta de la seva cuina és on hi ha l'osmosi.
aleshores,
aigua descalsificada (la que el surt a l'aixeta de casa): Kh 8, Gh 0 i Ph crec que 7,5 o 8.
aigua d'osmosi: Kh 1, Gh 0 i Ph 6

com ho veus?

bacteris comercials en vaig posar la setmana passada i aquesta setmana, lo que ja deia, les plantes, ahir els 4 hemigramus i aquest matí (abans de veure el teu sms) m'he informat i he confirmat el que em deia l'Hector, que amb un cardumen amb totes les lletres estarien millor, així que he comprat 6 hemigramus més. com ho veieu? ara els veig com una mica més segurs i fan més moviment. el menjar segueixen sense ni tastarlo, però bé, deu formar part del procés d'adaptació i ara em penso que si que no ho remeno més, fins la setmana que ve que pensava fer el primer canvi d'aigua (amb vida dins) i afegir-hi algun peix. pensava amb 3 o 4 coridores, però com els hemigramus es queden força cap al fons, potser hi posaria un altre cardumen de cardenals i les coridores i ramirezzis més endavant.
Damaris3 escribió:com ho veus?

Doncs......
1: ¿puc venir a viure amb les teves aixetes?Big Grin
Veiam, amb l'aigua ho tens molt bé. Si fas 50% tindras un aigua neutra_pelín ácida, molt tova, i tamponada. No tens que fer res més. Hi ha un munt de peixos que hi poden viure fantàsticament. Amazónics també.

2: Et compliques una mica amb les espècies. Fuig de tot allò que sigui "sensible" (fora de Nitrats) "difícil", "poco tolerante" "agresivo"....
Si tens que treballar amb aigua més ácida pots agafar només la d'osmosi però et quedes sense tampó. Intentar pujar el tampó, o baixar el ph de la mescla anterior, són coses que de moment no t'hauries de posar.

3: Repeteixo, no et compliquis. La mescla 50% está perfecta, tant de bo la tingués jo. Busca espécies adients amb ella, i tolerants, que n'hi ha moltes. Ara, a l'arrencada no et compliquis, ja tindras temps.

4. Ja he dit lo de "no et compliquis"?Big Grin
bones tofol!!!
de fet, com et deia, aquest matí he fet feina abans de veure el teu post i clar, tal i com havia comprat els 6 hemigramus nous, tb havia tirat més producte per baixar el ph, però a partir d'ara et faré cas i no la putinejaré més. total, ara tinc Gh 12, Ph 7, els nitrits i nitrats a ratlla pq tampoc han passat tans dies.
estàs convidat a fer ús de les meves aixetes quan vulguis!!!! llàstima que segurament tens més a ma aigua destilada, que fins a Manresa hi ha un tros.
pel que fa a la barreja d'aigues tens raó, he fet analisis posant 50% aigua d'osmosi i 50% d'aigua descalsificada i em dona Gh 0, Kh 5 i Ph 6,5-7.
aleshores, ara deixo l'aquari tal i com està amb les dades d'abans i la setmana que ve faig el sifonat treient el 20% i afegint de nou el 20% amb bareja 50 i 50 oi?

i pel que fa a les especies, amb van fer algunes recomanacions i en funció d'això m'havia decidit pel que deia a l'altre missatge. els borratxets no són dels sensibles, difícils i agressius oi? com seguiries fent la convinació tu pels 90l? és que mirant llibres hi ha especies maques i que semblen fàcils de cuidar, però a les botigues no els trobo, hi solen haver els més comercialitzats!

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Em presento i dubtes sobre aquari amazonic nator 12 5.530 24-03-2015, 23:15
Último mensaje: lampibcn
  nou aquari Enrik 2 1.893 20-01-2015, 22:14
Último mensaje: Enrik
  Evolució del meu aquari de 180 litres Natalia 22 9.762 02-11-2014, 13:25
Último mensaje: Natalia
  Ciclat aquari afegint amoníac fcolours 6 3.288 27-03-2014, 11:54
Último mensaje: Jaume71
  El nou aquari de la Laieta eularidelescols 13 4.884 07-03-2014, 17:12
Último mensaje: 2365
  Consell/ideies per un nou aquari kabuki 6 2.811 08-01-2014, 23:23
Último mensaje: kabuki
  Aquari de 120 litres, que fer amb ell? manelescalar 43 13.500 18-11-2013, 17:00
Último mensaje: manelescalar
  Les algues negres del aquari AAB 2365 2 1.712 19-09-2013, 12:22
Último mensaje: lanchone
  Aquari AAB, escalars i cardenals. TRONERA 9 3.848 14-06-2013, 12:47
Último mensaje: guivet
  aquari a tres cares eularidelescols 11 4.851 12-05-2013, 12:34
Último mensaje: eularidelescols

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)