Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
punt blanc
bones, us recordeu dels hemigramus rodostomus que vaig posar al aquari? eren els primers habitats. primer n'hi vaig posar 4, fent cas dels consells del noi de la botiga i perquè no sabia que solen anar en cardmen, però al veure el seu comportament i els consells d'alguns de vosaltres, vaig decidir posar-n'hi 6 més.
el 1r grup el vaig posar divendres passar i el 2n, l'endemà (dissabte). doncs dilluns em va semblar que un del segon grup (ho sé perquè era més petit que els altres) començava a tenir punt blanc. pot ser que ja el portés de la botiga? jo vaig tenir l'aigua constant durant tota la setmana. em vaig informar per internet i recomanaven el tractament amb metronidazol (Flagyl), i el vaig aplicar, què en penseu? perquè la sra de la 2a botiga a la que també solo anar, em va clavar una bronca important i segons ella és millor utilitzar els tractaments ja comercialitzats i concrets per aquariofilia.
Hola

posa l`aquari a 30 o 31 graus una setmana o fins que els marxi, quan la baixis fes-ho poc a poc.

El punt blanc sol venir de canvis de temperatura sobtats.

Sort Smile
Jo em declaro devot absolut del flagyl!!!!!

no conec a ningu que no hagi curat el PB amb la dosificació correcta, i a més no fa malbé el filtre...

dia1-->1 pastilla cada 30l approx
dia2-->observar
dia3-->observar
dia4-->canvi d'aigua25-40% i tornar a medicar una pastilla cada 30l(del volum total no del del canvi)
dia5-->observar
dia6-->observar
dia7-->Canvi d'aigua25-40%
------------
si fos necesari es pot fer una altra tanda...

jo el que faig es esclafar les pastilles antre 2 culleres, per aconseguir una pols... es barreja amb una mica d'aigua i a l'acuari....

Salutacions

Lluís

P.D. pregunta-li a la Sra de la tenda que si ella pel mal de cap es pren un ibuprofeno/aspirina o be aigua del carme....

P.D.2: pujar a temperatura també ajuda, pero depen del peixos que tinguis no els va be...
això també ho vaig fer i de moment no l'he abaixat encara. a veure com evolucionen. per cert, crec que et debia la resposta de l'osmosi que tinc instal·lada a les aixetes de casa, el fabricant és VDF Tratamientos de Agua. no tinc més info perquè el que se'n va cuidar era el meu pare. si necessites més info diga-m'ho!
gràcies ANB001
jajajaja molt bona lluisman. a veure, la senyora en teoria en sap (per altre consells que m'ha donat i m'han funcionat) el que passa és que suposo que li surt més a compte que li compri a ella que a la farmàcia.
de fet, el motiu que em va donar em va semblar lògic. resulta que jo tinc un filtre intern en plan principiant que venia amb el pack de tot l'aquari i tal, i aleshores és difícil acabar d'eliminar tot el residu del medicament. però com el tractament amb Flagyl ja l'he començat, tampoc hi puc posar res més.
també em deia que no és tan que el medicament curi o no, sinó que si no s'elimina del tot, si porteriorment hi poso producte per baixar ph o alguna altre substància, faci una reacció amb el Flagyl i tot lo que està viu deixi d'estar-ho.
les instruccions que tenia jo del tractament, però, eren una mica diferents. administrar el dia 1, dia 2 observar, si no s'eliminava tornar a administrar el dia 3, i el 4 observar. si la cosa anava a menys, fer el canvi parcial d'aigua i restablir condicions de l'aigua.
Sería curiós que els residus d'un medicment fossint tan abolutament perniciosos, no Wink

Quan acabis el tractamentcanvi d'aigua abundant i llestos... si vols un cop acabat el tractament pots posar uns dies carbó activat al filtre per retenir residus extranys.

Pujar la temperatura no cura, simplement optimitza l'efecte de la medicació. El punt blanc s'encapsula a la pell dels peixos i allí pot quedar relativament inmune al tractament. És quan es deixa anar en reproduir-se quan és més vulnerable. Pujar la temperatura accelera el metabolisme del bicho i fa que en poques hores es produeixi el cicle de vida complert assegurant doncs que tots queden a disposició del medicament a l'aigua.
1: Amb tot el respecte pero, el "punto blanco" venia de la botiga.

2: Alguna experiencia tinc amb el "punto blanco":
- El verde malaquita (PUNKTOL) es radical (en el meu cas menys de 48 h.) però, arramba amb tot, amb l'Ichthyo, amb la flora bacteriara, i amb els invertebrats; i et deixa tot pringat de verd complicat de treure desprès.
- El "Metro" també és efectiu però s'ha d'anar molt al tanto amb la dosificació. Me'n vaig carregar un Carassius per dosificar per la cabuda bruta en lloc dels litres nets. L'ic. va desapareixer però el peix va quedar molt tocat i ja no es va recuperar. Encara em fa mal el fart de plorar que es va fer el meu fill.
- Dosificar el tractament comercials és molt més precís.

Si em torna a passar, que espero que no perquè no tornaré a comprar en aquella botiga, i encara i això desde llavors que no me'n refio i tinc un aquari de quarentena... si em torna a passar faré el següent:

- Treure tota la fauna del comunitari que pugui aguantar fora durant 1 setmana. Medicar fora amb verde malaquita i aguantar fora 1 setmana.
- Si tinc el comunitari totalment buit, pujar temperatura i res més. En una setmana el Ic. haurà completat de sobres el cicle i en no tenir hoste... liqui.
- Si ha quedat més que sigui un cargolet, o sospites... a més a més Metro.
- M'ho pensaré molt i molt abans de tractar tot el comunitari amb Metro. El tractament és més llarg i els peixos s'estresen molt.

.......... i 4: ODIO l' ICHTHYO !!!

Ahí va este link
http://masqpcs.isgreat.org/index.php?PHP...ophthirius
Tofol, no crec que vingués de la botiga. El punt blanc és un paràsit oportunista i que es pot mantenir latent. És a dir, pot romandre en estat latent sense mostrar cap síntoma, i aprofitant que un peix té un bajón de defenses, PAM!!!

En aquest cas la baixada de defenses segurament ha estat per l'estrés del viatge de la tenda a casa.
No se, no se. No vull despotricar gratuïtament de les botigues (bé, si que vull però no ho faré, es a dir, només una mica Big Grin)
Quan a una botiga hi ha masses peixos morts dintre els tancs.....
I si havent-hi, que a tothom li pot passar, no corren a treure'ls quan els ho dius.....

Lo dit, tanc de quarentena.

Salutacions
Que tal va?

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  PUNT BLANC marbelis 1 2.183 12-12-2017, 21:36
Último mensaje: fcolours
  Punt blanc Aviam 7 7.305 29-11-2014, 10:46
Último mensaje: manutremo
  punt blanc marquilles 13 10.919 26-04-2014, 00:14
Último mensaje: marquilles
  punt blanc gem.b 13 10.732 13-12-2012, 14:44
Último mensaje: ismacarv
  Punt blanc... Marc Cisa 14 11.790 05-08-2012, 23:18
Último mensaje: tofol
  Punt Blanc hector28bcn 10 9.580 24-06-2011, 19:35
Último mensaje: karavanseray
  Tel blanc Astu 9 8.029 05-05-2010, 20:09
Último mensaje: Pere Sastre
  Es punt blanc, o.................. Mons 0 2.074 04-03-2009, 00:17
Último mensaje: Mons
  Punt blanc... que s'ha convertit en NEGRE... calatrons 1 2.878 14-02-2008, 01:36
Último mensaje: albertus
  Ull blanc < platty > jvinast 10 9.212 28-03-2007, 08:26
Último mensaje: Marcos Flores

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)