Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Posició dels aparells
Hola!! Acabo de començar amb això dels aquaris i vaig força perdut. La setmana passada me'n van regalar un de 60l (Hailea F60) amb la llum incorporada i sense temporitzador. Portava un filtre amb un tub que escup aigua per oxigenar (Hailea HL-BT 400), el calentador-termostat (ECO-Therm) i el termòmetre: Tot plegat amb 10 peixos per allà i sense plantes (tan sols unes pedretes al fons). Tenen espai doncs.

Bé, la qüestió és que no sé massa com col·locar els diferents elements. Les instruccions que em van donar són les de posar el termòmetre a l'altre punta d'on tinguem el calentador. Bé. El filtre amb l'oxigenador els tinc col·locats a un extrem de l'aquari de forma que els xorros d'aigua que treu van en direcció al llarg de l'aquari i això crea força corrent d'aigua em sembla. Potser és millor posar-ho enfocat a un costat curt?

També tinc la sensació de què el filtre fa molt de soroll; em refereixo al motor que porta. I no sé si és normal, és que és un model barat i n'hi ha de més silenciosos o què. Algú coneix aquest model i me'n pot fer quatre cèntims? Cada quan s'ha de netejar i com?

Potser podria adjuntar una fotografia per poder veure clarament com ho tinc tot disposat ara.

Estic per comprar-me algun llibre per informar-me millor sobre peixos d'aigua dolça i aquaris. Me'n recomaneu algun en concret que em serveixi ara per començar però també per més endavant? Que sigui complet vull dir.

Gràcies.

Astu
Tal como tienes dispuestos los aparatos lo veo perfecto. En cuantoi al ruido del filtro... tú lo has dicho, si es un filtro barato es normal que haga ruido. Yo para un acuario como el tuyo pondría un filtro externo pequeño Eheim 2211 o similares. Dan mejor rendimiento que los internos o los de cascada y son muy silenciosos. Los aireadores suelen ser bastante ruidosos también, si no es necesario yo lo desconectaría. Es más en mis acuarios no hay aireadores, el intercambio gaseoso se realiza a través de la superficie del agua con la turbulencia que genera el filtro. Eso es suficiente.Confusedmiley2:

Yo empecé con dos libros bastante completos.
Uno más básico (Guia práctica ilustrada de los peces de acuario de la editorial Blume).
Y otro más específico (Enciclopedia de peces de acuario de agua dulce del drAxelrod de la editorial Hipano Europea)
Estoy de acuerdo en todo lo que dice Gonzalo.

Pero en el filtro exterior yo pondría Eheim o Eheim.

Unsaludo y bienvenido.
Ok, pues muchas gracias por vuestras respuestas. La verdad es que la cosa me ha despertado mucho interés, así que voy a leer, navegar y preguntar Confusedmiley2:

Nos vemos por aqui.

Astu
Benvingut Astu!

Pel tema d'informació, a banda dels llibre que et recomana el Topgon pots consultar la nostra secció de butlletins on segurament trobaràs algún article interessant.

Cada dimecres ens reunim els socis a l'APY [Roger de Llúria 92-94] per xerrar de peixos i d'altres temes. Si t'hi vols passar a veure què et sembla estàs més que convidat.
AlwaysTB

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Dispossició entrades i sortides dels filtres. TRONERA 3 2.427 12-11-2013, 00:53
Último mensaje: xaviergiralt
  Gruix dels vidres. Cosimo 5 3.032 08-09-2009, 17:48
Último mensaje: Cosimo

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)