Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Colonia de Melanoides tuberculata
Tinc un acuari de 120 litres... mes que un acuari es un gambari de cherrys.
Entre els habitants, tinc molts cargols Melanoides tuberculata (Müller, 1774).

segons diuen, son molt utils per fer respirar la terra ja que no paren de "tunelejar" dia i nit. No m atreveixo a dir quans tinc pero quan tiro espinacs o similars fan verdaderes muntanyes de tuberculata. A la vista es poden veure mes de 200...aixi que calculo que minim hi ha el doble.

La pregunta es...

el exces de tuberculata degrada el ecosistema????

ANB m ha parlat del cargol asasí Anentome helena... tot sigui pel control del ecosistema.

salut!

rusobcn
Sip, ja som força que hen volem, si no recordo malament : jo, Albertus, Pere Sastre,tu i segur que d`algu mes m`oblido...

Es podria fer una comanda compartida a l`aquari... o a alguna botiga de BCN q els pugui dur... o pressionar el Cherax pq els faci criar depressa (sembla que esta chungu pq posan ous molt grans i de un en un...)

Si algu te que passar per Lleida ... que avisi XD
Toni, jo ja en tinc 2 d'Anentome jejejeje.

Per cert....no t'extranyi que els Anentome, a més de els melanoides es fotin alguna que altre gamba ruso...

Jo els tinc amb cargols, y de momento no s'han fotut ni un! :S

Toni, no descarto el fet de posar més eh! jajaj ens egueixo volen. Wink

Lo del ecosistema, no te perquè passar. De fet, l'altre dia, l'Àngel de floraqua en va comentar que ell els fotia al filtre, tapant el forat del rotor amb una esponja.
Otia, jo vull XD d`on els vas treure?

Curios lo dels melanoides abans de la bomba... la setmana que ve anire a preguntar ;P
L'oncle Àngel els va portar. Big Grin
Jo puc pasar per l'aquarium. Si feu una comanda jo lapuc recollir i portar-vos-la. Wink
albertus escribió:Per cert....no t'extranyi que els Anentome, a més de els melanoides es fotin alguna que altre gamba ruso...

juer..m has deixat a cuadros...no m imaginava q perillesin les meves apreciades gambes...
de fet no m imagino un cargol perseguint una gamba .. Confusedmiley4:Confusedmiley4:Confusedmiley4:

albertus escribió:Lo del ecosistema, no te perquè passar. De fet, l'altre dia, l'Àngel de floraqua en va comentar que ell els fotia al filtre, tapant el forat del rotor amb una esponja.

poden viure dins el filtre?:confused:

gracies companys,

ruso

P.D. no cal dir que si voleu tuberculatas o cherrys ja sabeu...
A Jardiland de mataro tenen el cargol asassí a 1,90. Wink
En un 120 hi pots posar un grupet de[url=http://atlas.drpez.org/Botia-sidthimunki][/url] Yasuhikotakia sidthimunki, la més petita de les bòties, pero si tens gambes...
A mí se'm fa difícil de veure un cargol com a controlador d'ua plaga de cargols. No dubto que menjar-se se'n mengi, però em costa de creure que ho farà de forma massiva i eficient.

Segurament molt millor opció serà això del els botia, o sino els clàssics sistemes manuals: Una fulla d'enciam o d'espinacs escaldada i unes hores d'inmersió esperant a que s'ompli de cargols, per a retirar-los fora.

Amb tabnt de cargol una cosa a tenir en compte és que si fas serir un aigua tova, l'excés de cargols et pot fer caure el KH a nivells perillosos.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  A algú li sobra un o dos melanoides tuberculata a BCN? Admin 2 2.451 20-02-2018, 02:15
Último mensaje: Como Pez En El Agua

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)