Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Preparant per octubre!
No podia estar més content!!!

Les dos espècies de Nothos que tinc m'han posat ous.

Tú Pere si ho veus et fotràs a riure, clar, per tu es una rutina, però per a mi no. Big Grin

Saps quant de temps els he de mantindre a la bossa amb turba?

Imagino que segons sp. no? et recordo que tinc patrizii i malaissei. Wink
Espera a que Pere et digui aproximadament el temps que triguen però tindras que anar controlant els ous perque el que triguen va en funció de la temperatura.

Quan es veu a través de l'ou que els ulls ja estan formats es poden començár a possar a remull. Així feia amb les Austrolebias quan en tenia.
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
Hola Albertus,

Els temps de diapausa d'una espècie i l'altre amagatzemats a 24 Cº aprox. son de:

N. malaissei - 2 mesos

N. patrizii - 3,5 a 4 mesos

Si augmentes temperatures es redueix el temps de diapausa. Unes dues setmanes abans del plaç de final de la diapausa es convenient buscar el ous i comprovar si en alguns dels ous es veu l'embrió evolucionat: si es veu el puntet negre de l'ull es te que mullar.

Es possa la turba en un recipient pla, amb un vaporitzador s'humidifica la turba, quan està ben empapada, es tira l'aigua -fent bombolles-, poca alçada d'aigua (5 a 10 cms.), deixes la turba de 24 a 36 hores "i voila", veuràs uns petits al.levins, es recullen -amb una xeringa gruixuda-, es passen a un recipient -amb algues com molsa de Java, algues filamentoses, que produeixin molt oxigen i consumeixin molts nitrats-.

Els pots sense difusor ó amb un difusor molt lleu -una bombolla de tant en tant-, canvis d'aigua molt regulars i alimentació -en poques quantitats i molt sovint-, al principi sols mengen nauplis d'artemia salina, desprès poden menjar grindall i més tard, larva de mosquit vermell congelada. Depenen de les espècies als 45 dies els mascles comencen a distinguir-se.... als dos mesos separem 3 trios (els 3 millors mascles amb les 6 ó 9 millors femelles, amb un acuari de 60 litres es el sistema per no tenir problemes a la llarga de excés de consanguinitat).

Millor ben per casa i veuràs millor.....

Cordialment, Big Grin

Pere

"I en aquells temps, Deu va dir al primer aficionat a l'aquariòfilia, cria peixos i no tens perquè criar sardines fastigoses, versicle 3, 1 bis de la Carta als kileros de Barcino Jo crec amb Deu i no crio sardines en llauna.....

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)