Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2 consultes
Hola. Us volia fer dues consultes: tinc un tronc molt xulo que vam trobar al pantà de Sau quan estava buit, o sigui que ha estat força temps dinsl 'aigua suposo. Com que muntaré aviat un altre aquari, voldria saber quin tractament li he de fer per assegurar-me que no em donarà problemes a l'aigua. No sé de quina espècie deu ser.
L'altra cosulta és sobre el meu cargol poma, ja que el pobre està molt gran i guapo, però té la closca verda i ja una mica peluda d'algues: sabeu com li puc treure, netejar-lo una mica... És que un cargol pelut no m'agrada gaire :eek:
Gràcies per endavant!!
Laura
Un tronc trobat en un pantà es un bon tronc, ja que estarà molt ben "curat", és a dir que les parts toves s'hauràn descomposat i quedarà la fusta més dura i resistent. El que has de mirar es de treure qualsevol resta d'escorça o part tova que pugui quedar, amb un raspall de pues d'acer, rascant amb un tornavís, ganivet, o el que se t'acudeixi Wink Tampoc no passarà res si no ho treus absolutament tot, moltes vegades a mesura que vas rascant van sortint una fina capa de fusta tova un alte cop, no acabaries mai. La idea és que clavant la ungla notis una fusta dura.

Pel que fa a la seva desinfecció, havent-lo trobat en un pantà mig buit el millor seria que el netegesis ben bé amb aigua i després potser seria convenient tenir-lo en una galleda d'aigua plena amb aigua i un bon raig de lleixiu. El lleixiu acaba descomposant-se en clor i per tant no et deixarà residuus perillosos ja que el clor es diluirà a l'aigua i acabarà evaporant-se.

Per netejar el cargol poma proba de raspallar-lo amb un respall de dents Wink ... una altra opció és fer-li rastes verdes, potser queda fashion Big Grin Big Grin Big Grin
Gràcies, Jaume! Mola això de les rastes Big Grin
Hola,

Li vols treure la personalitat al pobre cargol Big Grin.

Fins aviat

Salva
Que va! Senzillament és que odio les alguesssss :mad: Ja li he passat el raspall i ara el tinc més ben pentinat, amb clenxa i tot Big Grin

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Consultes gatxan 5 4.763 15-02-2006, 17:42
Último mensaje: gatxan

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)