Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ventosa
Hola, tinc dos peixos ventosa, d'aquests que s'enganxen amb la boca als vidres i van rosegant. Deu fer un parell de mesos que els tinc però un dels dos puteja a l'altre i el persegueix i el fa fora d'aquí i d'allà. Un està maquíssim i actiu i el perseguit està escarranssit i més aviat passiu. I aquests últims dies tinc la sensació que més.

Algú me'n podria dir alguna cosa d'aquests peixos i de què passa? Són territorials? Troben poc menjar? els puc donar algo específic per ells o les coridores que tb van pel terra?

Estan en un aquari de 60l amb una vintena de peixets petits (coridores, zebras, platys, tetras neon i molly velífera), amb plantes (cabomba) i amb substrat de pedretes (no terra). Les condicions de l'aigua estables de fa força temps ja.
El terme de peix ventosa es poc específic, de quin es tracta? Son Otocinclus, ancistrus o plecostomus?

Suposo pel que comentes que serán Ancistrus o Plecostomus. si es tracta de plecostomus es un peix inadecuat pel tipus d'acuari que tens, creix moltíssim com pots veure a la foto de l'enllaç de dalt. Si són ancistrus es tracta de peixos territorials amb els seus congeneres masculins, cal proveir-los de molts amagatalls fets amb troncs o roques, preferenment troncs doncs algunes de les espècies necessiten la cel·lulosa dels troncs pels seus processos digestius.

Aqui tens uns quants ancistrus perquè els uguis identificar i saber més sobre ells: http://atlas.drpez.org/Ancistrus-sspp

A l'apartat d'alimentacó dle nostre butlletí 5 tens un article de com alimentar als peixos gat.
[COLOR="Black"][COLOR="Blue"]Salutacions.
[/COLOR]
[/COLOR]
Ei, doncs es tracta d'Otocinclus i merci pel nom, ara ja sé qui són Big Grin En principi no s'han de fer gaire grossos, o això em van dir a la botiga i per tant quadren amb el personal que comparteixen espai.

Bé, miraré d'informar-me més a l'Atlas del Dr Pez i al Butlletí a veure què en trec. Gràcies.
No se molt d'aquest peix, però crec que en grup estàn força bé. M'ha sorprès el que has dit, però la veritat, es que tenint només dos, ja es normal que un es tiri sobre l'altre. Jo sempre que puc, o compro parelles o compro de 3 en 3, així les hosties están més repartides.

No se si aquest loricàrid menja fusta, tinc entès que generalment els hi va bé donar-li a la fusta i a la matèria vegetal en general.

Si pots, tira-li un tros petit de pepino al apagar les llums, i a l'endemà treu-lo. A la gent que manté Loricàrids els hi va molt bé aquesta pràctica.
Doncs en principi els otos son molt pacífics, jo no hi donaría més importància a les persecuions, això sí, ésimportant mantenir-los en petits grupetsde 4-5 exemplars.
[/COLOR]
[/COLOR]
I no serà algo com aquest?:
Gyrinocheilus
Es fàcil confondrels amb otocinclus i al contrari q aquests, els gyrinos son violents entre ells...
A les botigues els solen vendre com ventosa chino
Així a cegues, estic amb en Locha...

Jo als meus inicis també vaig tenir problemes amb uns gyrinos.....

Albertus, jo faig lo del pepino, però amb Carbasó. escaldat perque no floti, y els ancistrus y els crosocheillus es posen les botes.....100%recomanable

Salutacions
Teniu rao, no hi havia caigut.
[/COLOR]
[/COLOR]
Ei!! Doncs sí!!! Són Gyrinocheilus aymonieri sense cap dubte. A la botiga simplement em van dir Ventosa. Busca!!
La veritat és que n'hi ha un que no crec que se'n surti sincerament. Fa mala pinta, molt primet i molt inactiu; cada dia més. Tant que fins i tot l'altre ja passa d'ell quan fins fa pocs dies el perseguia amunt i aball (i no era flirteig!).

Probaré això del pepino o el carbassó escaldat.
Tens més info aquí: Gyrinocheilus aymonieri

Destacar:

Cita: Tamaño:
Pueden crecer hasta los 25 cm y son adultos desde los 12 cm.

Cuando son juveniles, son buenos limpiadores de algas y pueden ser asociados con otros peces, pero en su madurez, se vuelven muy territoriales frente a peces de su misma especie y pueden llegar a molestar al resto de habitantes de nuestro acuario (esto ultimo debemos tomarlo en cuenta al momento de comprar uno de estos peces)ya que pueden llegar hacerle la vida imposible a algunos companeros de acuario.

Font Atlas Dr Pez
[/COLOR]
[/COLOR]

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)