Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Per què se'm moren els peixos?
Hola, que tal? Bé, comento què tinc i què em passa. Com alguns ja sabeu vaig començar en aquest món fa pocs mesos. Tinc un aquari de 60 litres, amb pedretes de fons (no terra), plantes (Cabomba i Elodea), tres o quatre pedres i ara una vintena de peixos petits (4 zebritas, 8 tetras neons, 3 platys, 2 cries de molly velífera, 1 corydora i 1 ventosa gyrinochelius aymonieri), i alguns cargols (physa accuta i Planorbis Corneus) que no han evolucionat a plaga en tot aquest temps.
Faig canvis d'aigua parcials (20l) cada 15 dies barrejant aigua normal i destil·lada, tot embotellat. Controlo la qualitat de l'aigua que mantinc fa no fa igual des de ja fa temps (Tº26º, PH 6,8, KH 3, GH >7, No2 0 i No3 10-25).
Els de no de menjar un cop al dia escames desecades de les típiques, i un cop a la setmana una pastilleta d'aquest menjar congelat o un tros de carbassó escaldat.

Bé, diria que això és el que hi ha. La qüestió és que en aquests 6 mesos se m'han mort fins a 11 peixos (2 guramis, 2 mollys, 2 platys, 1 coridora, 1 ventosa i 1 tetra neon). Algun ha esta víctima de malaltia (bacterià) que ja es va tractar adequadament, però la majoria han mort com aquell qui diu d'un dia per l'altre, passant d'estar "bé" a morir-se en poques hores. També com a excepció la ventosa que la crec víctima de la seva compi d'especie que la va perseguir i agobiar fins a acabar amb ella.
Avui és el torn d'una zebrita que curiosament són la única espècie que no ha tingut cap baixa en tot aquest temps i que les tinc des del primer dia. Aquest matí una neda de tort...

Doncs això, que no tinc ni idea de què faig malament perquè em vagin caient d'aquesta manera. Tampoc sé si això és normal, però crec que no vaja. L'esperança de vida la tenen més llarga que uns mesets i no crec que morin de vells.

Qualsevol ajuda i comentari serà benvingut. Estic una mica desesperat ja.
Gràcies.

Astu
Hola,

La veritat es que aixo ens pasa a tots. Moltes vegades tenim perdues no esperades. Potser un problema del propi animal, una malaltia no identificada, problemes d'alimentació, o fins i tot un accident dintre de la peixera que no es adonem.

El és clar es que quan el aquari està ben madurat, ben dimensionat i els peixos han pasat el que podriem dir "cuarentena", normalment vieun molt de temps.

Fins aviat

Salva
Muchas veces el problema es el origen, el establecimiento.....y de eso hay tristes testimonios aqui en la AAB.....

Un saludo
Ernesto Roa.
Hola Astu

Aun tienes el mismo filtro?

Yo creo que estos filtros tan pequeños... aunque la bomba mueva mucha agua... el dadito minusculo de espuma no puede con ello... intenta aumentar el volumen de materia filtrante... haciendo un brico interno, externo o de mochila con el filtro que tienes... o comprando uno nuevo... o de segunda mano...

TopGon escribió:Tal como tienes dispuestos los aparatos lo veo perfecto. En cuantoi al ruido del filtro... tú lo has dicho, si es un filtro barato es normal que haga ruido. Yo para un acuario como el tuyo pondría un filtro externo pequeño Eheim 2211 o similares. Dan mejor rendimiento que los internos o los de cascada y son muy silenciosos. Los aireadores suelen ser bastante ruidosos también, si no es necesario yo lo desconectaría. Es más en mis acuarios no hay aireadores, el intercambio gaseoso se realiza a través de la superficie del agua con la turbulencia que genera el filtro. Eso es suficiente.Confusedmiley2:

Yo empecé con dos libros bastante completos.
Uno más básico (Guia práctica ilustrada de los peces de acuario de la editorial Blume).
Y otro más específico (Enciclopedia de peces de acuario de agua dulce del drAxelrod de la editorial Hipano Europea)

Como dice TopGon el 2211 te iria muy bien... tb hay una linea d eheim que hace 0 ruido... pero no me acuerdo del nombre... Gonzalo y Hector los tienen

Si no quieres cambiar las piedras del suelo por algo mas plantable... vente un miercoles al local y te paso unas... ?najas?? me las dieron el sabado... no se plantan y se pueden amontonar XD planta curiosa XD

Suerte
Si com diu en ANB001 jo tinc un Eheim ecco 2232 amb el que dormu a menys de 2 metres i et puc assegurar que no fa gens de soroll , si decideixes comprar un , jo t´el recomenu!

Sort!
Doncs si, encara tinc el mateix filtre i potser hauria de pensar en canviar-lo efectivament. Miraré quests model que em dieu i faré la inversió.

Problema d'origen? doncs ja ho he pensat ja. Al cap i a la fi no és una botiga especialitzada en aquaris sinó que és la botiga d'animals del poble i la única. Tenen poca cosa però el necessari. D'altra banda les plantes les vaig comprar a bcn a una botiga de les que hi ha al llistat de l'associació en aquesta pàgina i amb elles em van venir els cargols, cosa no massa ortodoxa tampoc...

Per les plantes que em dius ANB001, najas?, i també per coneixe'us, doncs a veure si em decideixo a pujar un dimecres a bcn a l'associaició. Estaria bé. Quan us trobeu, on i a quina hora?

Gràcies per tot.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Ph a 8... Es dolent pels peixos?? Natalia 27 8.190 19-11-2013, 14:08
Último mensaje: ismacarv
  Aclimatació peixos TRONERA 16 5.117 22-04-2013, 15:30
Último mensaje: esarro
  transvassament de peixos esarro 5 2.515 02-04-2013, 13:02
  Piscines de peixos gat. MIJABA 1 1.162 17-03-2013, 03:05
  Paràmetres: 16 GH, 8 PH. Relació peixos TRONERA 52 16.632 11-03-2013, 11:57
  Fitxes peixos aigua dolça. TRONERA 8 3.749 10-02-2013, 18:49
Último mensaje: Ricard
  Peixos que salten ... tofol 6 3.261 09-08-2012, 16:41
Último mensaje: Miquel70
  tetra cristal cola roja que es moren marquilles 5 2.013 19-12-2011, 19:37
Último mensaje: marquilles
  Ajuda morts peixos Gould 2 1.649 11-12-2011, 23:29
Último mensaje: pavon
  Posta peixos joya hector28bcn 4 2.145 17-11-2011, 10:50
Último mensaje: hector28bcn

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)