Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
parquet flotant

Hola a tots! Es la meva primera intervenció en el foro Confusedmiley4:. Voldria preguntar si hi ha cap problema per instalar un 600l. sobre parquet flotant de fusta natural. Coneixeu algun cas? Em fa una mica de respecte.

Salutacions!

no creo ke pase nada siempre y cuandola superficie de apoyo sea grande. es decir ke el mueble tenga una madera plana debajo para ke reparta el peso por toda la superficie y no solo en 4 o 6 puntos.

Mas que nada era por si se deforma o algo por el estilo. He estado preguntando por ahi y mas o menos todos me dicen que no hay problema, por lo tanto... jeje, ya tengo ganas de ponerme manos a la obra. Bueno si algu més vol dir la seva...
Ah! Voldria dir que si soc soci i posa que no. Que he fet malament? Bueno,suposo que no te gaire importància.

Hola Vila,

Benvingut a la AAB, suposo que en breu sortiras com a soci. Ya ens aniras explicant el teu nou montatge i si ja tens aquari.

Pel parquet l'únic problema es que potser queda marcat amb el pes pero com no treeras el aquari Wink, per l'alte banda elsl canvis d'aigua s'han de fer amb molta cura.

Fins aviat

Salva

Encara tardaré una mica en començar a muntar-lo, pero ja estic plantejant tots els problemes que pugui tenir. No voldria equivocar-me en res. Per els canvis d'aigua i poda de plantes, suposo que posaré algun plàstic o paper de diaris...no se, teniu alguna idea?

Gràcies per les respostes!

Hola,

Un dels aquaris que tinc és de 240 l i es troba sobre un moble de fusta sense potes que em vaig fer. Tota la base és una planxa de fusta, de manera que la pressió sobre el terra és mínima. Si ho fas així segur que no tindràs problemes en el parquet. Tingues en compte que un acuari de 600 l,ple i amb moble inclòs, pot arribar a superar fàcilment els 750 kg. Aquest pes repartit en una superfície de 1 metre quadrat (suposant unes mesures estandards de l'aquari de 200 cm X 50 cm) aplica una pressió de 75 grams per centímetre quadrat. Com ja veus, res per preocupar-se. Com deia en Salva, compte amb els canvis d'aigua, és inevitable que en caigui una mica al parket. Sort.

Josep
També m'han recomanat una planxa d'acer inoxidable de 3 mm per a tota la base de l'aquari, pero potser la fusta es millor idea per què, no deixarà marques al parquet i sobretot molt més econòmic. Sobre el tema dels canvis d'aigua, intentaré fer-ho automàticament d'alguna manera. Suposo que amb una bomba que fagi sortir l'aigua directament al desaigua, que per cert el tinc a la paret del darrere l'aquari, que es la cuina, i a l'inversa desde l'equip d'òsmosi al aquari.L'unica pega que hi trobo es que tindrè que foradar la paret pero perla resta... d'aquesta manera només tindré que anar amb comptequan tingui que manipular dins l'aquari. Què us sembla?

Les bombes simplifiquen la vida en els canvis d'aigua, especialment quan són voluminosos. Tanmateix, hauràs de sifonar de tant en tant l'aquari per eliminar labrutícia del fons. En aquest cas hauries debombejar l'aigua bruta des d'el cubell on estigui l'aigua ja sifonada. Per evitar cubells intermediaris i complicacions d'aquest tipus el que jo faig és, un cop l'aigua ja està circulant pel tubutilitzat per sifonar,connectar aquest a una mànega més llarga que vagi al desaigua. Problema: això sols funciona si el desaigua està per sota del nivell de l'aigua de l'aquari. Salut.

Josep
Tens tota la raó. Potserpodria empalmarun tubo amb campana a la bomba...no se, m'he d'estudiar totes les posibilitats. Moltes gràcies de totes maneres!

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  acuario sobre parquet laminado Coreman 4 2.776 29-03-2008, 18:54
Último mensaje: Coreman

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)