Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bricolatge: hermetic lights

Hola a tots,

Us presento els meus dissenys casolans d' "hermetic lights" .

MODEL Hermetic-bottle-lights [Imagen: smiley36.gif]

El diàmetre d'un tub estàndard té exactament la mateixa mida que la boca d'una ampolla d'aigua de plàstic. Tant és així que cal escalfar el coll de l'ampolla (submergir uns segons dins aigua bullint) per a que encaixi, i un cop encaixat és molt difícil de treure (en aquest cas podem probar d'escalfar amb un encenedor). La qüestió doncs es tallar la part central de l'ampolla y enganxar el coll (unit al tub) amb el cul... de manera que ens queda com una mini-ampolla on a dins hi posaremn les conexions.S'enganxa la unió i el forat per on passen els cables amb silicona i ja està. Ho tinc funcionant des de fa un any i ni s'ha fos el plàstic ni hi entra gens d'humitat. Confusedmiley17:

Vista general de la tapa del meu 80l vell. El tub de dalt amb les conexions hermètiques (????...la goma está ja molt resseca) de sèrie, i a baix un tub afegit.

[Imagen: Aquari008.jpg]

Detall del capçal del tub

[Imagen: Aquari017.jpg]

Esquema del muntatge:

[Imagen: FluorescHermetico.jpg]

MODEL "hermetic-tetina-lights"

Basat en la idea d'aquesta web: http://pascal.g04.free.fr/Scolaquarium

En el meu cas, com que tinc un tub de mides especials (OSRAM 865 de vuitanta-i-pico cm de llarg i 16 mm de diámetre ... 10.60?) he posat la tetina al revés i he tapat el forat gran amb un tap d'ampolla de plàstic per on hi surten els cables:
[Imagen: Tetina-hermetic-lightII.jpg]

Que ve a ser el mateix que el model amb un tros de càmera de bici i tap de plástic que es comenta a acuariogratis.

A Dr.Pez hi ha un missatge amb varies d'aquestes idees.

Per cert, tinc un conegut que em pot demanar qualsevol tipus de fluorescent... he pensat que si a la gent li es difícil de trobar-ne d'especials, podríem fer un llistat i fer una comanda general Wink

Hola Jaume,

Quin manetes estas fet!!! [Imagen: smiley32.gif]

Respecte al tema dels fluos jo m'apunto.. surten be de preu??Confusedmiley9:.

Fins aviat.

SalvaEdited by: salva

Jo tambe m'apunto amb els fluorescents si surten be de preu, es que tinc el HQI de 150W que no vegis tu com chupa el tio . . . Wink

Es mes, aprofito per fer-te una pregunta tonta, pero tonta tonta . . . Confusedmiley11::

Amb l'aquari que tinc, quin tipus d'il·luminacio em recomanes??

Moltes merces!

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  On puc trobar tubs per a hermetic ligth?? lluisman 13 4.551 20-09-2007, 16:05
Último mensaje: David

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)