Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Consell per CO2
Em podeu aconsellar un equip de CO2 ? He remodelat l'aquari i veig que m'aniria molt millor i m'he animat . M'ha quedat molt bé ! Però el tema plantes el porto fluix. És una urna de 80lts. Gràcies per endavant.
Laura
Hola Laura,

El tema del C02 està molt delimitat pel presupost que tinguis. El que es millor es comprar una bombona de C02 i tot que que li acompanya, manoreductor, vàlvula d'agulla, eletrovàvula ( per tancar el Co2 per la nit), reactor de CO2 i si estires encara mes un pH-metre controlador.

El cost potser ronda els 200 euros (sense pH-metre), però no t'empanadiràs de la inversió.

la bombona de 2 kg et durarà potser fins a un any pel teu aquari i el tornar-la a omplir surt per uns 20 euros.

Qualsevol dubte ja saps.

Fins aviat

Salva
Salva, alguna marca en concret? Sirocco? He mirat la seva web i tenen el co2-150, sembla ser que per fins a 200lts. Gràcies
Hola,

Sirocco es una opciò. Allà a més et poden recarregar el CO2.

L' equip Co2-150 es un sistema manual amb una bombona petiteta, has de posar cada dia una miqueta de Co2 al aquari. Es molt senzill, no està malament com a primer contacte amb el sistema d'abonat amb CO2.

Jo el que et recomanava era el que ells posen com P-1 o P-2, que tambén pots trobar a altres tendes i de diferents marques, però clar la diferència de preu es clara.

Fins aviat

Salva
No m'havia fixat, és veritat. Miraré els que em comentes, em faig un regal Rolleyes Com que aquí tinc una oferta una mica limitada, ho miraré a bcn un dia d'aquests. Alguna botiga on trobar-ho amb seguretat?
Tinc més dubtes sobre el tema. He fet la remodelació de l'aquari principalment perquè tenia invasió d'algues (per segon cop). Plantes i substrat a tope, tot i canvi d'aigua gairebé setmanal, sifonar,vigilar amb el menjar,...:mad::mad: Ho he canviat tot i he posat una arrel molt guapa que vaig trobar al pantà i he tingut uns mesos dins un dipòsit d'aigua, per raspallar-la i bullir-la abans de muntar l'aquari. Molt bé, no tenyeix l'aigua ni veig residus de cap mena, estic molt contenta (potser algun dia posaré foto, quan m'agradi tot a mi!:o). Ara he de repoblar de vegetació, perquè vaig llençar molta planta per les algues, tot i que vaig quedar-me alguna, després de poda intensa. Bé, la pregunta és si amb el CO2 tindré més controlat el tema p... algues, perquè no sé què més puc fer:confused: I també necessito saber si hi ha cap inconvenient en utilitzar només aigua d'osmosi en els canvis, pel tema del PH, també en relació amb el CO2. Alguna cosa he llegit sobre això. És que vull aconseguir una preciositat com les que veig per aquí, les vostres Confusedmiley2: Gràcies!!
Laura

Molt malament no deu estar, perquè no tinc baixes, sinó al contrari ! (malditos guppys, quan em faltava buidar un dit d'aigua, vaig veure un pilot d'alevins i ara els tinc sols al meu aquari petit de 26lts, tots perfectes)
Quina llum hi tens?

I quin tipus d'aigua... 100% osmòsi???
Hola, Jaume. Llum: 2 fluorescents de 15w, de la marca wave , un es diu plant power(estimula plantes) i l'altre tropicail river (llum diürna), com em van vendre a la botiga d'aquaris que tinc més a l'abast, no sé dir-te res més.
Aigua: faig els canvis parcials amb osmosi només (també consell de la botiga). Diumenge, al fer la remodelació, vaig guardar l'aigua que vaig treure de l'aquari i la resta d'osmosi (50% aprox). Abans feia meitat aixeta, meitat destil.lada, però fa més d'un any que faig només osmosi.
M'ajudeu, plis? Tindré problemes de PH? Jo he anat fent el que m'aconsellen...:confused:
Això de fer els canvis d'aigua amb només osmosi és una "burrada" com a sistema. El que estàs fent és diluir cada vegada més l'aigua, de manera que els paràmetres en canvien cada vegada que canvies l'aigua. A la llarga el que conseguiràs és un aigua extremadament diluïda, és a dir com si tinguéssis sempre 100% osmosi. Això tampoc és intrínsecament erroni, però estaria pensat per a peixos d'aigües extremadament desmineralitzades i mot àcides, és a dir les típiques aigües negres de rius de selva tropical com són els cursos alts de la conca de l'Amazònia o els rius d'algunes zones d'àsia. Els gupis precisament són peixos d'aigües bastant mineralitzades, dures i amb pH elevats.
El pitxor, a més, és que amb un aigua tant tova el pH se't pot descontrolar i caure a valors molt àcids de cop, un cop s'hagi esgotat el KH (efecte tampó) de l'aigua. Molt més si hi injectes CO2.
El primer que has de fer és pensar quin tipus de població tens i vols tenir a l'aquari. En base a això, fixar-te uns paràmetres que s'hi adiguin, i en conseqüència prepara sempre el mateix tipus d'aigua.

Pel que fa a les algues, pot ser que un dels problemes sigui una llum escassa. Els acuaris en kit solen venir molt justos de llum i amb uns disenys de pantalla que no optimitzen gens la iluminació. 30W en 80 litres són pocs. Per a un aquari plantat poc exigent tampoc caldria arribar al 1W/l, però jo crec que hauries almenys de superar 0.5W/l, o sigui uns 40-50W mínim. Còm està el tema per "tunejar" la tapa i ampliar-ne la iluminació? Wink

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  [CONSELL] -Filtre Sec-Humit Eheim 2229 Ricard 11 5.137 18-11-2013, 23:25
Último mensaje: junma

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)