Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ajuda per començar un aquari
Hola a tots i feliç any nou!!!!!!

Sóc nou al fòrum, però no nomes aqui, sino que també sóc nou al món de l'aquari, així que necessite una mica d'ajuda i si no es cap molestia podrieu guiar-me una mica.

La meva germana m'ha regalat un aquari de 120 L. Ha llegit per diferents webs que n'hi ha que anar en compte amb les diferents espècies dels peixos perque poden ser incompatibles; i a més a més, crec que segons la capacitat de l'aquari el nombre dels peixos ésta restringit.

Tenia la intenció de comprar 8 Treta Neon i 8 Cardenals, hem podeu dir si són compatibles o si són massa per l'aquari? Tinc que introduïr-los tots d'una o puc fer-ho poc a poc? :confused:

Com podeu veure, sóc prou ignorant d'aquest món, així que tot consell és benvingut Confusedmiley2:

Per cert, és aconsellable ficar plantes naturals en lloc d'artificials?

No se molt bé si aquest fil deu d'anar aqui o tinc que ficar-ho en altra banda. Si no ho és doncs perdó per ficar la pota Confusedmiley9:

Un abraç a tothom!!!
Hola Enric, benvingut a la aab!

Fas bé en preguntar abans de res, els primers errors acostumen a fer-se per manca d'informació.

Ens tindries que dir com tens muntat l'aquari. Quins aparells tens? Has ciclat l'aquari?

Quan fa que el tens montat? Paràmetres?
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
Bones Enric, i benvingut!

Avans de tot, quin equip tens? (filtre, calentador, iluminació)

Com bé dius, hi ha incompatibilitat en segons quines espècies de peixos. En 120 litres pots fer força cosa, molta més del que penses fer. Veig que t'agraden molt els peixos de grup. Els que comentes són compatibles entre ells. Quan montis l'aquari, abans de posar cap peix, has de procurar que els valors químics de l'aigua siguin els correctes (a una tenda t'ho poden mesurar perfectament).
I evidentment, els has de posar poc a poc. Si només vols posar aquesta peixos, pots posar 15 de cada. Però ho trobo molt soso personalment, i més si començes. Mire't peixos com les Corydoras, els guppys, els xiphos...
Les plantes...doncs si, es 10000000000 cops més recomabanle una planta natural, ja que a més de ser més maca ajuda a realitzar alguns cicles biològics de l'aquari. Mai tindràs excés de plantes, contra més millor.

LLegeix molt, pregunta tot el que vulguis, a aquesta afició s'hi ha d'entrar amb ganes i segur. Ves lentament i pregunta el que vulguis.
Hola, y ante todo bienvenido !!!!....

Para comenzar lo que deberias es elegir el sustrato que pondras (grava, sustrato enriquecido, mixto), despues colocarlo y llenar con mezcla de agua osmotica o destilada y agua de red a razon de 3 partes por 1 (en lineas generales, pero depende de las caracteristicas del agua de red de tu zona). Despues de llenar comienza en proceso de ciclado o maduracion del sistema, que deberia idealmente durar entre 1 y 3 semanas, durante las cuales vamos añadiendo bacterias (yo uso Biodigest de Prodibio, son las unicas que me han dado colonias validas en cultivo). Luego, si las analiticas del agua te indican que todo marcha sobre ruedas, puedes comenzar la introduccion de los animales.....GRADUALMENTE. Los animales que mencionas estan mejor en grupos grandes, de 20 o 30 individuos, y ademas es de esta forma como realmente lucen.
Lo mejor que puedes hacer es plantearte bien que peces quieres y no hacer un comunitario mezclote de colorines, porque en muchos casos eso conduce a problemas. Planifica bien un acuario con pocas especies, compatibles entre si y preferiblemente de zonas geograficas cercanas (le llaman acuario de biotopo). En mi experiencia, y la de muchos otros acuaristas y miembros del foro, es lo que mejores resultados da, ademas de los acuarios monoespecificos, que son sin lugar a dudas la apuesta mas segura.
Describenos un poco el filtro que tienes y lo que lleva dentro. Es una pieza fundamental del sistema.

Un saludo
Ernesto Roa.
....mientras escribia mi monologo, ya te han dado algunos datos Edu y Albert..... Wink
Lo de las bacterias lo veo innecesario (alto! es mi opinión), no he usado bacterias en ninguno de mis acuarios a la hora de ciclar, pero si que es cierto que dicen que van muy bien, no lo niego.

Enric, amb lo dels peixos estic d'acord amb l'Ernesto, però al ser principiant et comentava lo dels xiphos i guppys perquè són vivípars i semrpe fa ilusió veure cries per l'aquari. Jo, per exemple, si fos per mi no em mataría i posaría un grup gran de tetra cardenal, un grup d'unes 10 Corydoras i un Ancistrus.
Gràcies a tots per respondre tan ràpid Confusedmiley4:!!!

Mare meva, menys mal que ha preguntat avans de res!!!!! Acò va a ser més complicat del que jo pensava :eek: Jo que pensava en omplir d'aigua l'aquari i comprar el peixos Confusedmiley9:

Doncs la veritat és que no tinc equip, sols tinc l'aquari, osease "la jungla de cristal" Confusedmiley21: Ja vos dia jo que sóc novato, però novato

Tindré que començar per fer-me amb l'equip. Bò, la veritat és que sóc tan novato que vos acrivillaria a preguntes, així que si hem recomaneu un llibre o qualsevol manual decent d'aquaris serà molt millor per no molestar-vos massa; al menys fins que tinga certa idea perque lo que es ara no tinc ni idea. De moment tot el que m'haveu dit m'ha paregut xinés, els filtres, calentadors, bactèries, ... Havia buscat per internet espècies de peixos però no m'havia parat a mirar tot el necessari per un aquari, jejeje

Doncs vaig a començar per mirar-me la part tècnica avans de fer res, no vull cagar-la a la primera. Que vosaltres sou experts; ja he vist els vostres aquaris en les fotos i són molt guapos Confusedmiley20:. Espero aconseguir un aquari ben bonic.

Digueu-me quines parts de l'equip són les mes importants per començar a mirar-me que són cadascuna d'elles.

I gràcies de nou pels vostres consells
Albert, la opinion personal es de las cosas que con mas valor defiende el ser humano......ademas, para compartir opiniones es una de las razones por las que estamos aqui.
Lo de las bacterias lo comento, porque he realizado pruebas de capacidad de soporte de biomasa en acuarios madurados con ayuda de diferentes productos y otros sin aporte alguno.

Enric, la equipacion mas importante es toda la equipacion. El filtro, si no tienes lo mejor que puedes hacer es pillar uno exterior, cuyo caudal maximo sea entre 6 y 10 veces el volumen de la acuario (en tu caso, entre 600 y 1000lt/h). El calentador deberia ser uno de 150 o 200w, para evitar que te consuma mucho. Filtro, calentador y luz son las partes principales que componen el sistema.

Un saludo
Ernesto Roa.
Bé, no t'espantis. Lo bàsic no és gaire complicat d'entendre.

L'element més important d'un aquari és l'aigua. Tot depèn del seu equilibri.

- Els peixos viuen a dintre: neixen, moren, crien, menjen, generen residus....

- El filtre ajuda a mantenirla neta: per un cantó, reté partícules groses; per un altre, alberga una colònia de bacteris que redueix altres residus tòxics. Tambè proporciona moviment a l'aigua.

- Les plantes consumeixen part dels residus i tranquilitzen els peixos.

- La llum ajuda a creixer les plantes.

I aquí s'ha acabat el secret: aigua en equilibri.

Aquest equilibri es pot arrivar a complicar de mil maneres.

Potser l'altre secret sigui la moderació: no masses peixos, no masses plantes.

Endavant: és molt bonic, i molt interessant.

Comença per llegir això atentament

http://faq.thekrib.com/es/empezar-ciclo-nitrogeno.html

i tot lo que trobis del "ciclo del nitrógeno".

I continua preguntant.

En realitat pots començar demà mateix, si vols, però amb moderació.

Salutacions

P.D. desprès em barallarè amb la resta de tertulians proposant un aquari de sortida pel dia desprès que t'hagin regalat el tanc.
Moltíssimes gràcies a tots!!!!

Començaré per llegir-me l'enllaç de tofol per veure que és això del cicle de nitrogeno.

La veritat és que després de veure els vostres aquaris encara tinc més ganes de començar en el projecte. Tan de bò tinga sort i surti un bon aquari!!!

Ernesto, los filtros y calentadores se compran en cualquier tienda especializada en animales?

Per cert Albert, a buscat informació de l'Ancistrus i m'agradat molt el peixet, però no serà molt gran en comparació als cardenals i se'ls menjarà?

Un abraç a tots!!!

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Em presento i dubtes sobre aquari amazonic nator 12 9.506 24-03-2015, 23:15
Último mensaje: lampibcn
  nou aquari Enrik 2 2.887 20-01-2015, 22:14
Último mensaje: Enrik
  Evolució del meu aquari de 180 litres Natalia 22 15.179 02-11-2014, 13:25
Último mensaje: Natalia
  Ciclat aquari afegint amoníac fcolours 6 5.565 27-03-2014, 11:54
Último mensaje: Jaume71
  El nou aquari de la Laieta eularidelescols 13 8.287 07-03-2014, 17:12
Último mensaje: 2365
  Consell/ideies per un nou aquari kabuki 6 4.448 08-01-2014, 23:23
Último mensaje: kabuki
  Aquari de 120 litres, que fer amb ell? manelescalar 43 23.636 18-11-2013, 17:00
Último mensaje: manelescalar
  Ull amb demanar ajuda per vacances... Olivier 2 2.393 19-10-2013, 01:12
Último mensaje: Miquel70
  Ajuda per identificar ¿malaltia? ismacarv 7 5.274 03-10-2013, 22:08
Último mensaje: ismacarv
  Les algues negres del aquari AAB 2365 2 2.633 19-09-2013, 12:22
Último mensaje: lanchone

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)