Hem afegit un sistema de "M'agrada" al fòrum. Així podrem dir si ens agraden les entrades que facin els companys / Hemos añadido un sistema de "Me gusta" en los foros. De esta manera podremos decir si nos gustan las entradas de los foreros.

Hem desactivat per uns dies la secció de Patrocinadors, som renovant els contractes de col·laboració de l'any vinent / Hemos desactivado por unos días la sección de Patrocinadores, estamos renovando los contratos de colaboración del año que viene.

{myadvertisements[zone_1]}
Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Consell per aquari plantat
Abans de res volia saludar a tots els participants d'aquest fòrum amb els quals comparteixo la seva afició a l'aquariofilia i donar l'enhorabona als creadors perquè està molt ben organitzada la pàgina.

Des de fa algun temps que vull muntar un nou aquari, però en aquest aquari vull que les plantes siguin el centre d'atenció, sense oblidar d'introduir algun peixet Confusedmiley2:. Aquesta serà la meva primera experiència en aquest tipus d'aquaris, així que he de confessar que vaig una miqueta perdut quant als materials necessaris.

Us conte una mica per sobre el que tenia pensat. En principi vull que l'urna sigui d'almenys 120 litres. De peixos volia posar alguna espècie que s'alimenti de les algues, potser una parella de ancistrus triradiatus o un grupet de 5 o 6 otocinclus-affinis. I després un grupet de 15 cardenals. A les plantes hi havia pensat en un principi per tapissar el fons Utricularia graminifolia però segons he llegit és força difícil així que per a un primer contacte amb la flora aquàtica vaig a intentar-ho amb Hemianthus callitrichoides. Darrere introduir Microsorum Pteropus, Echinodorus parviflorus,..., i alguna planta vermellosa com Ludwigia glandulosa ...

Segons he llegit les especificacions de les plantes que m'agradaria posar necessiten entre 0,5 w/l i 1 w/l. Mirant les urnes que hi ha a la venda gairebé no arriben ni a la meitat del necessari. A la botiga he vist de la marca Aqualight; algú les ha utilitzat i sap si funcionen bé?

Pel que fa als aparells per introduir CO2 són bastant cars, però he vist que SERA té unes pastilles per això, les heu provat? I què penseu d'una urna sense tapa? Potser això ajudi alguna cosa, no?

De moment això és tot. Bé, doncs si podeu donar-me consells us ho agrairia molt.
- Maestro, quisiera saber cómo viven los peces en el mar.
- Como los hombres en la tierra: los grandes se comen a los pequeños.
(William Shakespeare)
Responder
{myadvertisements[zone_3]}
A veue anem per parts:

1.- Peixos OK
2.- Les plante, si vols una tapisant més senzilla que la Hemianthus pots probar amb Marsilea Hirsuta (jo crec que es més soferta tot i que al cataleg de tropica posen com a més fàcil la Hemianthus.
3.-Iluminació, opta per aquari destapat i una bona lampara de t5 o pl
4.-CO2: Les pastilletes i aquestes coses no serveixen per acuaris d'aquest ntamany, o béet rasques la butxaca per un equip de botella, manoreductor, valvula d'agulla... o Co 2 casola que el trobaràs al post que havies contestat d'unaltre usuari.
[COLOR="Black"][COLOR="Blue"]Salutacions.
[/COLOR]
[/COLOR]
Responder
Per cert et moc el missatge a plantes.
[COLOR="Black"][COLOR="Blue"]Salutacions.
[/COLOR]
[/COLOR]
Responder
Moltíssimes gràcies Confusedmiley32:Confusedmiley32:

Crec que va ser lo millor no tapar l'aquari.
Per cert he vist el sistema casolà de CO2 i és bastant senzill, crec que vaig a intentar fer-ho

Perdona per haver confós el fil.
(William Shakespeare)
Responder
Simbad escribió:Moltíssimes gràcies Confusedmiley32:Confusedmiley32:

Crec que va ser lo millor no tapar l'aquari.
Per cert he vist el sistema casolà de CO2 i és bastant senzill, crec que vaig a intentar fer-ho

Perdona per haver confós el fil.

Jo he fet servir el sistema casolà i funciona bé. L'únic problema, com a mínim en el meu cas, és que al primer dia de posar la barreja, surt massa CO2 i a vegades es satura l'aquari amb el problema afegit que els peixos "s'ofeguen". A banda d'això, oli en un llum.
AlwaysTB
Responder
Hazle caso a Marc, marsilea tira de vicio casi en cualquier sitio... yo la tengo sin co2 y crece preciosa incluso en zonas de mediosombra ;P
Responder
ANB001 escribió:Hazle caso a Marc, marsilea tira de vicio casi en cualquier sitio... yo la tengo sin co2 y crece preciosa incluso en zonas de mediosombra ;P

Doncs m'heu posat en mania amb això de Marsilea, ara ja no sé si posar Cuba o Marsilea :confused:

AlwaysTB escribió:Jo he fet servir el sistema casolà i funciona bé. L'únic problema, com a mínim en el meu cas, és que al primer dia de posar la barreja, surt massa CO2 i a vegades es satura l'aquari amb el problema afegit que els peixos "s'ofeguen". A banda d'això, oli en un llum.

Ah!! per cert, ara que comentes això del CO2, en el sistema casolà no hi ha un control per saber el CO2 que s'expulsa; per tant per les nits també desprendrà CO2, això no és perjudicial? Ho dic perquè tenia entès que les plantes realitzen la fotosíntesi de dia, i a la nit desprenien CO2. No pot ser perjudicial per les nits introduir nosaltres també CO2? Perdoneu si he dit alguna tonteria però estic una mica peix en aquest tema Confusedmiley9:
(William Shakespeare)
Responder

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Plantat amb aigua de la aixeta TRONERA 0 1.230 29-05-2014, 22:26
Último mensaje: TRONERA
  Canvi de substrat en aquari de 450 litres en marxa... David Fernández 16 5.364 13-01-2014, 18:29
Último mensaje: Aldo Fernández
  Pantalla T5 Vs Pantalla Leds (aquari 300 L.) TRONERA 13 3.751 08-02-2013, 02:10
Último mensaje: ismacarv
  El meu plantat pavon 40 9.335 20-01-2013, 01:26
Último mensaje: pavon
  Peixos a tenir en compte en un aquari de plantes Pere Sastre 8 2.568 21-06-2011, 09:24
Último mensaje: SCRAT
  Plantes d'aquari prohibides Pere Sastre 5 2.247 10-06-2011, 23:27
Último mensaje: pavon

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)
{myadvertisements[zone_2]}