Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Necesito consells urgentment!!
Per això ho dic, ara tinc un ojo de burbuja i un més ràpid, és millor que tingui els dos iguals?
Últim consell, de moment.

Tot tenint en compte que a casa hi ha Carassius, que fa temps que en tinc, i que si em palmessin en tornaria a comprar(aquest cop de qualitat)....

... t'aconsello que els canviis per una altra espècie_no_goldfish. No t'espantis i no treguis conclusions abans d'acabar.

Tu vas demanar consells d'emegència, i a mi em va semblar...

Però si la compra va ser consensuada, i sembla que la teva parella vol fer les coses ben fetes, amb lo qual tampoc l'importaria el canvi...

El meu consell

1º: Tornar els bitxos i demanar un val pel seu import a bescanviar a un mes vista.

2º: Comprar l'aquari, plantar-lo i ciclar-lo.

3º: posar els bitxos.

I ara, perquè no recomano ningú que comenci amb Carassius, fora que ho vulgui expresament.

1: és un peix d'aigua freda.
El nombre d'altres espècies que hi poden conviure és molt limitat (comparat amb les tropicals). Que se'n podria parlar molt... si d'acord, ja en parlarem, però és així.
Depenent de la temperatura local a l'estiu, es fa necessari refredar l'aquari: és molt més fàcil i barat escalfar l'aigua pels tropicals a l'hivern, que refredar-la a l'estiu pels "aiguafredes".

2: es menja les plantes.
Ni anubias, ni echinodorus, ni sagitaria, ni microsorum, ni crinum... ya no hablemos de vesicularia.
La única que m'aguanta és la Vallisneria, però l'arrenca i no és fàcil fer-la crèixer de la manera que vols.
No importa que siguin de fulla dura. Potser és dura quan ha acabat de crèxer però quan neix és tendre. Si al final se les menja o no... però les trenca.
És una mica frustrant haver de renunciar a un aquari ben plantat i ben maco.
Esas praderitas de Cuba, o de Sagitaria.....
Esas plantas rojas que ni me aprendo ya el nombre....
A veces me despierto sudando por las noches.

3: És un peix que l'agrada remenar la grava. Ja que el tens li dones el caprici. Si la grava no está escrupulosament neta, forma uns pollastreeeessssss....

4: Ja no et dic intentar reproduïr "in situ" espècies que hi dipositin els ous.

5: I també a tenir en compte: és una espècie dissenyada per a estancs. Està dissenyada per a mirar-se-la des de dalt.

6: Normalment, els peixos que hi ha a disposició son alevins. No hi ha manera de saber a quin color canviaran als sis mesos. I canvien, ho puc assegurar.

7: Són peixos que poden viuen 10 anys o més, i es poden fer relativament grans. Això ho dic expressament per l'aspecte sentimental.
Si se't mor, o te'n vols desfer, o t'has de desfer d'un peix de 3 cm. que ja sabies que no havia de viure més de 2 anys...
Això mateix, pensem-ho amb un bitxo com el teu puny (sense cap ni aletes), que ja fa 3, 4, 5 anys que está amb tu.

Bé, a partir del punt 3 es pot classificar com "altres consideracions".

No puc dir que sigui un "gran coneixedor" de l'espècie però, si que tinc prou experiència per a no recomanar-la pel que comença. Fora, ja dic, que s'estigui expressament determinat.

Apa
Amb 600 l/h. segur que vas be i sí, seria millor que posessis juntes dos varietats mes compatibles, sinó un quedarà amb desavantatge vers l’altre a l’hora d’alimentar-se i poden arribar a tenir problemes . Si et quedessis amb el “ojos de burbuja” vigila molt els materials que hi posis dintre de l'acuari que no tinguin arestes afilades com ja t’han explicat els companys, perquè es poden danyar els ulls.
Sort.
Suerte.
Estoy con Tofol al 200%... agua fria en el comedor de una casa de Barcelona... dificil.
Bones,

Ahir vaig estar parlant de tot això que m'heu dit amb el meu xicot. El que hem decidit de moment, és comprar un aquari de 126l per tenir els dos ojos burbuja. La raó d'aquesta decisió és que ens hem plantejat muntar un aquari a casa per poder mantenir els peixos que tenim, pq ens agraden aquests i ja li hem agafat "carinyu"... si els haig de tornar, pasar a aigua calenta i tot plegat ja no té cap sentit per nosaltres. Això de tenir un animal a casa pensant que et durarà poc... no m'agrada, si el tinc és pq vull tenir-lo a casa molt de temps i que hi visqui bé.

Pel que fa a la temperatura, no crec que tinguin problemes, vivim a lloret de mar, en un apartament a santa clotilde. L'aquari estarà a l'estudi, una habitació que fem servir de despatx. A més com el pis no és molt gran mai fa massa calor, quan poses l'aire acondicionat es refreda de seguida.

Tofol, em sap greu no seguir la teva recamanacióSad, però això no vol dir que no valori la teva opinió. Tot el contrari, espero que em puguis ajudar molt més d'ara endavant ja que tens molta experiència amb goldfish segur que puc aprendre moltes coses!! Confusedmiley2:

Està decidit que l'aquari serà de 126l però he trobat dos kits, un que porta un filtre fluval U3 i l'altre un fluval plus 3, quin em recomaneu??

Ara també necessitaria que m'ajudessiu a fer com una llista dels pasos a seguir per poder posar en marxa l'aquari de la millor manera possible tenint en compte la meva situació. Quins penseu que són els passos que haig de seguir des de que tingui l'aquari a casa fins que els peixos estiguin instal·lats??

Agraeixo molt totes les recomanacions i espero seguir comptant amb la vostra ajuda. Gracies i salutacions!Confusedmiley1:
Segur que quan el tinguis muntat el teu xitot es pasarà el dia devant l'aquari. Aquest animals són un "vici" No et deixarà ni que els donis de mejar jajaja

Jo começaria preparant tots els accesoris de l'aquari de la millor forma posible, facilitant en la millor mesura el manteniment. Els peixos sembla que no, pero enbruten moltísim i si tens el filtre o tubs, etc... en llocs poc accesibles de ben segur que et costará netejar-ho. Fes-te també amb un cubell d'aigua d'uns 12L per fer canvis d'aigua i un sifón (troç de manguera) per netejar el substrat a l'hora que treus aigua. A! i no t'oblidis de posar paper de diari jejejeje sempre cau aigua i el xicot amb el parket nou......

Després la grava y decoració, omples d'aigua i posar en marxa el filtre. I després d'unes 3 setmanes - 1 mes. Ja pots posar el peixets. Aguantaràn 3 setmanetes on els tens ara, fent canvis d'aigua diaris. Però aixó millor que t'ho digui un expert.

També et pot ser interessant comprar-te un "kit" de test de l'aigua. Aquesta espècie es molt dura, però, es molt interessant saber en quines condicions els tens i tu que ets bióloga segur que t'encanta tenir controlats els valor de l'aigua.

I bé, un "sin fín" de coses. Però en realitat no hi ha res millor com la pròpia experiéncia.

Sort!!!!!!!!!
Que siguin d'aigua freda, ho agafaría amb pinces. Els carassius comparteixen hábitat en algunes zones amb peixos que nosaltres considerem d'aigua calenta. Està clar que soporten millor el fred, i que per estar en un estany els Carassius van bé. Però això últim, agafat amb pinces, ja que els Carassius amb varies cues, com els ojo de burbuja y els lionhead són més delicats al fred que altres. Jo per exemple, no els recomanaría per tindrels en un estany on en gela l'aigua a l'hivern.... (em refereixo a aquests últims)
Hola,

Baseq 2, qualsevol diria que coneixes el meu xicot de tota la vida!! L'has clavat, ja fas bé de dir-me lo del diari pq com li mulli el parket em tira la "peixera" pel cap!! Ja ja ja!!

He estat mirant els kit per controlar els paràmetres de l'aigua, però hi ha tants de diferents que no sé què els fa millor o pitjors o pq són més cars o menys... Accepto suggerencies o recomanacions.

També agrairia que els experts que anomena baseq2 em diguin si puc fer el ciclat de l'aquari amb els peixos dins i de quina manera és millor fer-ho.
En principi el ciclat de l'aquari s'hauria de fer SENSE peixos.

Això és perquè el ciclat es fa per a que al filtra s'hi instal·li una colònia de bactèries suficient com per a controlar el cicle de l'aquari (això és, convertir l'amoníac i els nitrits produits en la descomposició de la matèria orgànica i el metabolisme dels peixos) i que no hi hagi pics d'aquests elements que són tòxics per als peixos.

Ara bé, el problema és que ja tens els peixos i han d'estar a algún lloc. En aquest casos (i no per sistema) jo sempre recomano posar els peixos on puguin estar millor (o menys pitjor). Està clar que en un aquariet petit, on tampoc hi tens filtre, sempre estaran PITJOR que en un aquari més gran: és matemàtica pura, mateixa quantitat de detritus en menys litres = concentració més alta! com més litres millor.

Cal tenir present però, que estaràs en una situació de "risc". Al no tenir suficients bactèries al filtre, podries tenir un pic d'amoníac (als primers dies) i/o un pic de nitrits (més endavant). De totes maneres és una situació controlable, només que caldrà anar amb més compte:
==> per a que NO s'acumulin ls detritus la solució és restringir-ne l'origen al máxim.
POC... MOLT POC MENJAR

Això serà fonamental per a mantenir l'aigua en condicions. Menys menjar = menys caca ... no falla! Big Grin Els peixos aguanten molt bé el fet de NO MENJAR, si durant les primeres setmanes els alimentes cada 3 dies i en poca quantitat no passa res (que em corretgeixin els entesos si els goldfish tenen requeriments més exigents entenent que serà un curt periode d'emergència).

Per altra banda, com veus el problema és que la concentració de tòxics (amoníac i nitrits) sigui alta (en un aquari ciclat -o madur- el seu nivell ha de ser indetectable). Per tal de baixar la concentració de qualsevol cosa, una altra solució son els canvis parcials d'aigua. Tot i que durant el ciclat es recomana fer el menor número de canvis possible per afavorir l'assentament de les bactèries i mantenir l'estabilitat al màxim, en el vostre cas serà millor fer canvis per evitar el mal pitjor que seria que pujéssin els nivells de tòxics. Tot i que, com que gairebé NO ALIMENTAREU Wink , el risc hauria de ser baix. Jo faria com a mínim un canvi d'un 30% setmanal.

Si seguiu aquest esquema, dos peixos en un 120 litres haurien d'aguantar bé sense problemes. Seria convenient anar fent test a l'aigua (al cap d'una setmana de posar-lo en marxa) fins a que no detecteu ni NH3 ni NO2. Si la tenda us ho permet, podeu demanar-los que us facin l'anàlisi de l'aigua -ho solen fer amb aficionats novells muntant el primer aquari-.

Un cop estable l'aquari, ja podreu considerar que està parcialment ciclat, i dic parcialment perquè ara el filtre estarà preparat per a només dos peixos. Quan n'aneu afegint més, ho haureu de fer paulatinament per a donar temps al filtre a incrementar la massa bacteriana acord al increment de la nova càrrega biològica de l'aigua.

Per acabar dos consells bàsics:

1) TRANQUILITAT! : són moltes coses noves però tampoc és tant complicat! Wink penseu que el SENTIT COMÚ us ajudarà molt més que no estar tot el dia remenant l'aquari, fent tests o canviant coses. La ESTABILITAT és el paràmetre fonamental que cal mantenir en un aquari.

2) PACIÈNCIA: és la virtud principal de l'aquarista, les presses mai són bones conselleres i val més esperar-se uns dies que no pas haver de començar de nou

BUF! quina pallissa! ho deixo estar que encara us tirareu enrrere! jejeje
Jaume, moltes gràcies!!

Ara la situació está així: He canviat el que no era ojos burbuja per un que sí, és a dir, ara tinc dos ojos burbuja. Ho haig de escriure, he tornat a la botiga "fantàstica" per canviar el peix, que m'ha fet una penita deixar-lo amb aquells irresponsables...Sad Però no puc tenir-los tots!! He parlat amb el "jefe" i li he explicat pq el canviava i m'ha dit que això de que no siguin igual de ràpids tampoc és un problema, que si no menja no es morirà! Em diu literalment: aquí mengen cada 15 dies més o menys... i no els passa res!! En fi... no cal dir res més, allà no ens veuràn més el pél!!

Seguim amb el tema que interessa. Ara els tinc tots dos en un recipient d'aquells de guardar coses, com un tuper però de 25l de capacitat. Ara jo pregunto, és millor que els tingui en aquest recipient durant unes setmanes (fent els canvis parcials d'aigua tan sovint com sigui necessari) i fer bé el ciclat de l'aquari nou, o és millor que estiguin a l'aquari mentres es fa el ciclat? Què és millor per a ells?

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Necesito donar Xiphos por super población martalopez 4 3.862 03-05-2017, 04:22
Último mensaje: killerbite
  Necesito ayuda, en mi acuario algo no va jnavas 2 2.956 21-05-2014, 14:25
Último mensaje: jnavas
  Consells per a Tanganika ismacarv 123 81.869 03-10-2013, 00:09
Último mensaje: ismacarv
  necesito consejo alberto30 7 4.723 12-06-2013, 13:32
Último mensaje: k_orta
  soc nou en akest món i necesito madurar xdd Joker 15 8.458 26-09-2011, 16:34
Último mensaje: Joker
  Necesito 10 machotes para cargar el acuario. Ernesto 40 21.267 11-12-2010, 23:58
Último mensaje: kongobulunga
  Consells anti algues verdes lfv 14 8.649 09-06-2010, 11:18
Último mensaje: lfv
  Comprar aquari nou, consells? Jakemate 15 11.209 28-05-2010, 20:23
Último mensaje: cristina.c
  Bueno llego la hora, necesito ayuda para cargar..... Ernesto 19 11.381 17-02-2010, 23:47
Último mensaje: Lochapowa
  Necesito Tubifex vivo y gambas cristal... Ernesto 5 4.572 22-02-2008, 14:25
Último mensaje: Ernesto

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)