Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Necesito consells urgentment!!
[SIZE="3"]Hola, necesito que em recomaneu quelcom per salvar la vida dels meus peixets. Us comento, des de divendres tinc a casa una peixera rodona, la típica, deu ser d'uns 4 o 5l. Té pedretes blaus al fons i en ella i sobreviuen un peix que pel que he pogut veure a la xarxa és un goldfish ojos de burbuja, i un altre que no sé ben bé que és, però un goldfish també. Com han arribat fins a casa, és el menys important, el que em preocupa ara és com ho soluciono. He llegit que aquests tipus de peix no poden estar en un espai tan reduït, ja que necessiten oxigenació de l'aigua i moltes altres coses que desconec. De moment han sobreviscut el cap de setmana, però amb tantes coses que he llegit em fa patir tenir-los en aquestes condicions. Agrairia molt qualsevol consell, suggerencia, recomanació, etc. que em pogueu fer per tal de millorar la qualitat de vida dels meus nous amics. Moltes gràcies per endavant a tothom!!

P.D.: Sóc nova, disculpeu si hi ha alguna cosa que no he fet bé...[/SIZE]
Bé, com que has dit "els meus nous amics", tenim que entendre que te'n voldràs fer càrrec.

Aquí no els podràs tenir indefinidament, així és que mentre llegeixes tot lo que puguis d'això
http://www.elgoldfish.com/

i d'això

http://faq.thekrib.com/es/empezar-ciclo-nitrogeno.html

lo primer és salvar-los la vida.

Donades les circumstàncies lo primer que tens que evitar és que s'enverinin. Això és:

- Mentre els tinguis aquí, canvia l'aigua avui mateix i desprès la meitat cada dia. Això és per evitar que s'intoxiquin amb les seves pròpies deposicions.

- No utilitzis aigua directa de l'aixeta o els mataràs amb el clor. Si no tens altre remei fes-la bullir primer, o utilitza de garrafa. Millor fes-la bullir prequè de garrafa serà massa tova, i desprès hauràs de canviar a dura, masses canvis. Fes-la bullir i treu-la al balcó que es refredi.

Per demà i mentre mires equip.

Estaran molt millor en una safata gran, una d'aquestes d'enmagatzemar roba, o sabates..., aquestes que fan 45x30x25 ja està bé. Aquí es podrien mal_mantenir quasi indefinidament tot canviant un 30% cada dos o 3 dies. Repeteixo, mal_mantenir, però et donarà marge.

Demà compra:
- Sera_Aquatan o el que tinguin. És un acondicionador d'aigua. Et permetrà utilitzar l'aigua directa de l'aixeta.

- Menjar especial per a Goldfish.

Més coses.

- El menjar l'has de posar a remullar 4 ó 5 minuts avans. Si no se'ls inflarà a l'estómac i tindran problemes.

- Mira de mantenir-los fresquets (18º aprox.). Això manté més oxigen a l'aigua. I els canvis d'aigua que siguin a la mateixa temperatura ( marge +/- 1º ).

- La safata que escullis que tingui tendència a la superficie. Amb pam i mig d'alçada tenen prou, però ha de tenir área perquè hi hagi bona oxigenació i tinguin espai.

Apa, salvats.

A partir d'aquí s'obre tot un món.

Digues si et plau quina edat tens, aixi sabrem si les explicacions son massa técniques.

Salutacions Confusedmiley2:
Hola Tofol, moltes gràcies per contestar tan ràpid. De moment sobreviuen. Tinc algun dubte, no, de fet en tinc moltíssims però d'això que m'has explicat, podria possar-los aigua de la brita (com filtra l'aigua...)??

Això del menjar està solucionat, el tinc, no tenia ni idea que s'hagués de remullar, com és?
Tampoc he entés que vol dir que la safata tingui tendència a la superfície...

Pel llenguatge no pateixis, en tinc 25 però més greu encara, sóc bióloga!! Però de peixos d'aquari no en tinc ni idea!! Quina vergonya...

Bé, el més important és que els pugui salvar i començar a aprendre molt d'aquest mòn. A part de les primeres actuacions per salvar-los, quin tipus d'aquari els faria falta?? He llegit que com més gran millor... Bueno, que si em poso a pensar en l'aquari em venen al cap un milió de dubtes, quin filtre ha de tenir, la llum, el substrat, la flora... tot. Quin equip creus que seria el més adequat en la meva situació?

Moltes gràcies!!

Salut Confusedmiley1:
Endavant doncs.

- L'intercanvi d'oxígen es produeix mitjançant la superfície de l'aigua, quanta més superfície millor oxigenació (els goldfish són grans consumidors comparat amb altres peixos). Notaràs que als peixos els falta quan els vegis boquejant a la superfície, allà és més rica (diuen que els 5 primers cm.).

Una solució d'emergència és agitar la superficie per tal d'incrementar-la artificialment, amb un petit compresor p.e. (allò que fa bombolletes). Per cert, aquesta és l'única funció de les bombolles, fora d'estètica (a qui l'agradi).

D'altra banda, als peixos els agrada nedar en horitzontal, obvi no?

- L'aigua: és l'única cosa realment important i que mereix una disciplina fèrria. Si has llegit l'enllaç del cicle del nitrógen entendràs ràpidament perquè.

- L'equip: tanc, filtre, llum.
Efectivament quan més gran millor. Jo surtiria amb 90/100 l. , un filtre de 1000l/h i les llums que toquin, que amb 60 W ja està bé. No t'espantis, quasi tot està estandaritzat.

Coses vives: Ja tens 2 goldfish. Et caben una manadeta de 15/20 neons xinesos, cargols, gambetes... i plantes. (em sembla que t'acabo de recomanar el meu aquari Cool)

Un consell: fes-te sòcia de la AAB. La quota anyal em sembla que no arriva a 30 e. i ja la tindràs amortitzada de sobres quan acabis de montar el tanc (amb els descomptes que et faran a les botigues). I si vas a alguna de les reunions setmanals, per allà sempre corren plantes, gambetes, cargols, peixos.... i algun que altre bióleg més Big Grin

En tot cas aquí estem igualment.

Per avui, res mes però, pregunta sense cap mena de problema.

Saluatcions
Mare de Déu més biòlegs no!!!! Big GrinBig Grin

Entenc que sabràs que és el cicle del nitrogen no? Doncs bé, això juntament amb el que ajuda a que aquest es dongui, és bàsicament el més important del aquari, si no realitzes canvis i no tens res que consumeixi nitrats tindràs problemes. Contra més gran sigui l'aquari, més tardaran a assolirse les concentracions de nitrits, nitrats i amoníac que poden afectar la vida dels teus peixos. No és complicat tindre peixos. Jo agafaría una urna de 100 litres (no és tan gran com sembla) i hi mantindria dos goldfish com el que tens.

Potser me deixat coses, però poc a poc.....
Això, poc a poc...
De moment estic llegint moltíssim i aprenent molt i molt, estic buscant un equip adequat. Al mateix temps que estic comentant la jugada amb la meva parella. Es que la cosa te tela. Us explico com han arribat a les meves mans aquets pobrets animalons.

Jo sóc biòloga i m'encanten els animals, a casa sempre n'he tingut. Ara fa mig any estic vivint amb el meu xicot i ell no és com jo pel que fa als animals. El pis és nou, els mobles també... i doncs no volia cap mena de mascota. Per S. Valentí, em va regalar els dos peixets, va ser impulsiu pq vam passar per una botiga d'animals i ho vam decidir, que m'ho regalava. Jo al noi de la botiga li vaig fer mig milió de preguntes. Li deia si tindrien prou espai, si podien estar aquests dos peixos junts, quin tractament necessitava l'aigua, etc. El noi a tot em va respondre que no passava res, que estarien bé, que només canviar l'aigua un cop a la setmana amb aigua de l'aixeta directament ja era suficient,en resum, bestieses!! Imagineu que vaig sortir de la botiga que no sabia ni com ni quant els havia de donar de menjar!

Això va ser divendres, després de tot el cap de setmana buscant informació, vaig contactar amb vosaltres. Aleshores se'm presentaven dues opcions, tornar-los pq no em puc fer càrrec, per tema d'espai i pel meu xicot, o si ell estava d'acord instal·lar un acuari en condicions per ells. Un cop plantejades aquestes opcions, ahir vaig anar a la botiga a cantar-los les 40. Li vaig dir que no m'havien donat la informació necessaria, i ells em deien, home es que en les condicions que et deiem ja aguanten, hi ha molta gent que els té així i viuen. Jo li vaig respondre que com a persona i a sobre com a biòloga, no podia permetre tenir a casa cap animal que estigui patint, o els tinc bé o no en tinc. Finalment les opcions que em van donar a la botiga van ser:

* tornar-los tots dos
* canviar un pq siguin els dos de la mateixa espècie
* quedar-me els que tinc

Aquest és un dubte que us volia plantejar. Mirant i mirant tinc un ojos burbuja i l'altre sembla un cola de abanico. Abans de saber que havia de remullar el menjar, havia d'espantar al de la cua de bano pq l'altre mengés, ara que li dono remullada, sembla que mengen tots dos, però vull saber, segons la vostra opinió què serà millor, que siguin de la mateixa varietat o tan és...

Amb el tema de l'equip, estic dubtant, ja que jo he vist un de segona mà molt bé de preu que pot estar bé, segons m'ha comentat tofol. Però el meu xicot, amb el tema de què el pis i tot el contingut és nou, em planteja comprar un equip nou. Ell és més dell parer que si es fa es fa bé. Aleshores si ara em de gastar uns diners i d'aquí un temps ho hauré de cambiar per un alltre millor comprar-ne un definitiu, o encara que no sigui definitiu, que sigui una compra amb perspectives de futur. Què opineu vosaltres??

Quina parrafada!! Bé ja que estem l'equip que he vist com opció si l'agafo nou és aquest:

[COLOR="Purple"]Acuario Waterhome 126 Doble con Fluval Plus 3 A170

A2970 Acuario 80 x 35 x 40 cm. 126 Lts.

A3470 Marco 80 x 35 cm.

A3540 Light~Glo Tapa Doble 80 x 35 cm.

A1591Sun~Glo Fluorescente 60 cm 20 W

A1583 Aqua~Glo Fluorescente 60 cm 20W

A706 AquaClear 30 Termostato 150 W

11220 Marina Termómetro Digital Aquarius Vertical

A6000 Nutrafin Max Básico Escamas 12 grs.

A7651 Nutrafin Aqua-Plus 30 ml.

A7595 Nutrafin Cycle Supl. Biológico - 30 ml.

A7671 Nutrafin Plant Gro - Iron Enriched - 30 ml. [/COLOR]

Què us sembla? Això sí, he preguntat que em costaria amb el filtre per 1000l/h i no de 600 com és el que porta.

Bé ja acabo, només em queda agraïr-vos la vostra atenció i ajuda, de part meva i sobretot de part dels peixets que si no fos pels vostres consell... qui sap el que els esperaria!! Moltes gràcies!!!Confusedmiley2:

Salutacions
Confusedmiley4:
A la botiga et van dir que els canviessis per un altre de la mateixa espècie? Però si pel que estàs dient, tots són de la mateixa especie...Carassius auratus.

Pel que dius, la tenda on vas anar a parar és espectacular eh! (pobres animals...)

He vist que compres masses coses per començar:

Lo bàsic per aquests peixos:

-L'aquari que et compres és correcte per 2 peixos adults.
-La pantalla
-El termòmetre.
-La grava amb un sol tipus, ja tires.
-Un filtre també (et recomano els filtres externs, et costen de 70 euros en amunt però valen la pena)

T'envio un privat. Wink
El que deurien voler dir a la botiga fantàstica es que els posés tots dos de la mateixa varietat, donat que un es un “ojos de burbuja”, que acostumen a tenir mala visió y son mes lents que moltes altres varietats de Carassius, de forma que es troben en desavantatge a l’hora de aconseguir menjar.
Tofol: No creus que una bomba de 1.000 litres hora per una urna de 126 litres es una mica massa. Jo en tinc una posada al meu de 80 l. I pensa que sempre tinc el doll regulat nomes a una ¼ part mes o menys. Recordeu que a els Carassius no els agrada gaire la corrent. Jo crec que amb 4 recirculacions, que en aquest cas serien uns 500 l/h. mes o menys, ja n’hi ha prou. En tot cas mireu que la bomba sigui regulable.
Ànim i no deixis de consultar el que et plagui.
Suerte.
Ja ja ja! Ho heu definit a la perfecció, la botiga fantástica!! Pel que fa a peixos és increible! No ho vaig posar però el noi que em va vendre el peixos quan li vaig dir algunes coses dels requeriments d'espai, químics, etc. Va i em contesta: Es que per explicar-te tot això jo hauria de fer un curs primer!! Confusedmiley3:Vaig al·lucinar i li vaig contestar: doncs estic d'acord, penso que per treballar aquí hauries de saber amb què treballes!!

Com a espècie entenem que parlem de varietat en realitat. Què és millor que siguin diferents o que tingui dos ojos burbuja per exemple?? Per això de l'alimentació, em sembla que serà millor si són iguals...

Això de que compro moltes coses per començar, és només pq he trobat un lloc que venen tot el que he posat a la llista en un pack ve de preu. Del filtre, vosaltres direu quin és millor de 1000 o amb un de 600 ja en tinc prou. Extern em penso que no podrà ser, més que res pel meu xicot, ja li faig colar que posem un aquari d'unes dimensions considerables, tenint en compte que ell em regalaba una peixera amb dos peixets... si amb un filtre intern estaran bé, és millor opció, si ha d'estar fora pot ser ja no vol. Sad

Moltes i moltes gràcies per la vostra ajuda!!!

SalutacionsConfusedmiley2:
L'ojo de burbuja (té unes bosses a sota dels ulls) és molt tonto per viure. És lent menjant i no el pots posar amb coses que tinguin arestes, no sigui que li rebentin les bosses. Els peixos de més d'una caudal, generalment són molt més lents a l'hora de menjar que un Carassius amb una sola cua, amb un cos aerodinàmic.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Necesito donar Xiphos por super población martalopez 4 3.197 03-05-2017, 04:22
Último mensaje: killerbite
  Necesito ayuda, en mi acuario algo no va jnavas 2 2.532 21-05-2014, 14:25
Último mensaje: jnavas
  Consells per a Tanganika ismacarv 123 68.153 03-10-2013, 00:09
Último mensaje: ismacarv
  necesito consejo alberto30 7 3.969 12-06-2013, 13:32
Último mensaje: k_orta
  soc nou en akest món i necesito madurar xdd Joker 15 6.821 26-09-2011, 16:34
Último mensaje: Joker
  Necesito 10 machotes para cargar el acuario. Ernesto 40 16.928 11-12-2010, 23:58
Último mensaje: kongobulunga
  Consells anti algues verdes lfv 14 7.031 09-06-2010, 11:18
Último mensaje: lfv
  Comprar aquari nou, consells? Jakemate 15 9.289 28-05-2010, 20:23
Último mensaje: cristina.c
  Bueno llego la hora, necesito ayuda para cargar..... Ernesto 19 9.277 17-02-2010, 23:47
Último mensaje: Lochapowa
  Necesito Tubifex vivo y gambas cristal... Ernesto 5 3.851 22-02-2008, 14:25
Último mensaje: Ernesto

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)