Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
El meu troç del tanganika
Hola! Primer de tot presentar-me, ja que encara no havia escrit res. Smile Un plaer.

El tema es que fa temps que tenia al cap ferme un aquari més gros que el que tenia de 60L i aquest cap de setmana n'he aconseguit un de 120L. Donant-li voltes primer el volia fer amazonic... ben verd. Però he vist les fotografies dels vostres aquaris i peixos del tanganika jejeejeje i no m'he pogut resistir. A més, em dona la sençació que és una mica mes sencill de mantenir que un amazonic. Per alló de les plantes....

Aquí va:

Urna 120l amb 36w 1x grolux i 1x 10000k
Filtre eheim 2213
Calentador 70W (molt just)
Pedres de piçarra
2 anubias nana i un troç de "criptocorine? o echinodorus? ara no recordo bé.
Substrat es sorra de sílice especial per a jespa artificial, peró, es estirilitzada i rodona, deu fer 0,5ml o menys.
[Imagen: thump_4069618image159.jpg]
Ting intenció de posar un fonç rocós (per fora), d'aquestos que simulan pisarra natural per a les parets de casa. Que en ting un troç.

El filtre fa 3 dies que està en marxa i els valor de l'aigua són:
gh 13
kh8
ph 7,5 - 8
nh3 0
nitrits 0

VALORS A 22-2-10
Ph 8
Gh 11
Kh 10

La principal preocupació que ting és si seré capaç de pujar la dureça de l'aigua o com fer-ho i segón quines són i cuantes les espécies que m'aconselleu posar-hi. Jo no coneixia gaire el ciclids aquests, peró he de reconeixer que m'han captivat a primer cop d'ull.

Perdoneu per la brasa! Espero que em doneu bons consells i recomanacions.

Fotografies. Estàn fetes amb mobil... perdoneu la qualitat.

[Imagen: th_16075_1_122_408lo.jpg][Imagen: th_16083_2_122_356lo.jpg][Imagen: th_16089_3_122_503lo.jpg]
[Imagen: th_16095_4_122_167lo.jpg][Imagen: th_16103_frontalmodificado_122_31lo.jpg]
Venen moltes sals comercials per arreglar el tema de duresa que et preocupa, així que no et preocupis. Crec que la cryptoo echinodorus ja te'npots despedir (se la jalaran), en quant a recomanacions de peixos ho deixo per altres més experts en aquest tipus d'acuaris.
[COLOR="Black"][COLOR="Blue"]Salutacions.
[/COLOR]
[/COLOR]
Doncs ja que ho dius, quina marca em recomaneu? i com van de preus les sals aquestes?? Jo esque m'ho apanyo tot al menor preu, si cal, ho invento jejejejejeje
Un altre cosa que m'agradaria es posar espècies que no necessitin una alimentació massa especial ni cara. Ting entés que alguns han de mejar viu i m'agradaria no haver de fer-ho.

Gràcies!
Bones i benvingut,

Si al final decideixes fer-te soci, com a intercanvi (per norma restringit a socis) et puc passar alevins de Lamprologus Ocellatus Gold, un "conchícola" de comportament ben interessant.

Sobre sals, acosta't a qualsevol dels patrocinadors de l'Associació i allà et recomanaran bé. Si et serveix, jo no addito res a l'aigua, simplement aigua de l'aixeta deixada reposar entre 24h i 48h. Això si, canvis setmanals d'entre el 20% i el 10%.
AlwaysTB
Tindré en compte aixó de fer-me soci Smile

Com veus els valosr de l'aigua que ting actualment? Aniré actualitzant-los segons passin els dies.
Hola base

Com diu l`Always, aigua de l`aixeta i no et preocupis gaire... pots posar coralina machacada al filtre per asegurarte una duresa alta.

Aviam com es veu amb peixos, tens algun en mente?
Doncs en realitat en hi han tants que ja m'he perdut una mica. El que es mes probable es que posi conchicoles i alguna parella més gran. Quants conchicoles podria posar??
Actualitzat:
He posat un filtre intern de 240L/h. No es gran cosa peró segur que ajuda. Posaré fotos aquest cap de setmana.
També he posat un fons per fora d'imitació de pisarra natural. Queda pro bé.

PD: Que penseu de la il·luminació? será prou? 2x 18W

Percert, ting un aquari de 60L amb un filtre 2213 440l que tenia en un altre de 120 que ja està ciclat i es més nou que el actual 2213 que ting en el 120 aquest.
Podria posar aquest per acurtar el ciclat ???? cuant de temps hauria de passar per que el filtre, que porta una setmana ciclant, pogués anar al 60L? Es la impaciémcia de voler posar peixets. jejejeje
Em fan gràcia aquestos:
neolamprologus multifasciatus (de 6 a 7)
neolamprologus leleupi (una parella)

Que os semblen?
Multifasciatus es un peix molt petit... millor tenirlos sols al 60l
Es dificil sexar els leleupi joves, i tenen molt mala gaita per estar amb ells...

El dia que torni a tenir un africa, no hi faltaran neolamprologus brichardi i daffodil visquent en coves a terra...
tropheus... ma molan tots XD
y alguns neolamprologus tretocephalus (Aquests, de adults, potser quedarian justos en 120... o no... XD)

Aviam si algu mes nos comenta els seus africans preferits ;P

Salva, Bruno, Cherax, Aldo, Myfacer, Kelele... qui mes te africans?

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Documental de Tanganika dboodb 8 7.424 14-06-2011, 00:29
Último mensaje: dboodb
  Reportajes del lago tanganika Edu O. 4 8.745 24-02-2009, 00:03
Último mensaje: Petxinot
  Novata en proyecto tanganika 300L ISABEL 34 25.826 09-10-2008, 22:28
Último mensaje: ISABEL
  Tanganika, RamonG RamonG 29 25.046 16-10-2007, 18:06
Último mensaje: albertus
  Nou aquari: tanganika mariusmm 42 34.331 09-07-2007, 22:59
Último mensaje: Aldo Fernández

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)