Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
canvi de filtre
Holes!!! com passa el temps.... ja fa un any que tinc l'aquari!! i ara em plantejo de canviar definitivament el filtre; de fet ja el tinc encarregat, un Eheim Ecco 2232 o 2032, no recordo ara, el petitet de fins a 100l, que l'aquari és de 60l.
Recordo el que tinc: Aquari de 60l, pedretes de fons, plantes elodea, peixos (1 molly velifera, 5 arlequins, 3 "rayitas", 3 tetras neons y 1 ventosa gyrinochelius aymonieri. A part hi han alguns cargolets que no esdevenen plaga pq es van morint (despareixen). I les condicions de l'aigua fa no fa estables a (Tº25º, PH 6,8, KH 3, GH >7, No2 0 i No3 10-25).

Posats a fer el canvi de filtre em plantejo alguns dubtes, a veure si em podeu ajudar:
1-Passat un any de funcionament, caldria fer una neteja a fons de l'aquari? si és així com fer-la?

2-Com fer el canvi de filtre? Directament canviant-ne un per l'altre? o cal que el nou filtre funcioni juntament amb el vell un dies per anar creant la seva colònia de bacteries?

3-pot valer la pena aprofitar el moment de canvi o neteja per treure les pedretes de fons i col-locar-hi algun tipus de sorra que em permeti plantar-hi plantes? En aquest cas, quina sorra? (sorra de silex per piscines?) crec que això tercer em portara a fer una inversió massa gran de moment, però m'ho començo a plantejar.

Gràcies.
Neteja a fons no es pot fer. lo únic que pots fer es netejar cada setmana amb sifonat del substrat, procurant no aixecar massa ronya (detritus) netejar les algues, podar les fulles músties i canvis d'aigua. Pensa que un netejat a fonç d'un acuari es com fer un reset a un ordinador. Tornar a ciclar, etc...

Si vols canviar el filtre hauràs de deixar els dos uns 30 dies per que el filtre nou es nudreixi de bacèries.

No treguis les pedres que tens actualment, aixecarien una cantitat tóxica de detritus. el que si que pots fer amb precaució es posar damunt una mica de substrat nou, però, amb molt de compte i molt net.

La neteja total la podries fer si tinguessis un altre aquari ja ciclat on posar el peixos que tens actualment. Però ting entés que no.
Hola Astu:

- Al primer punt et diré que el manteniment mes adequat del’ acuari es el sifonat periòdic del terra per eliminar el màxim possible els detritus acumulats, l’extracció de fulles mortes de la vegetació, la neteja d’algues dels vidres y si les pedres estan molt plenes d’algues, doncs les treus y les neteges amb un raspall, sempre mica en mica, de la mateixa manera que tots els elements susceptibles de embrutar-se.
- Al segon punt, ja te l’has respost tu mateixa. Deixa’ls funcionant una setmaneta simultàniament i penso que serà suficient.
- Respecte del tercer punt, no convé de potinejar molt en el moment de canviar o netejar un filtre, ni aprofitar per a fer un canvi d’aigua. Pensa que a l’hora del canvi pots perdre una quantitat important de bactèries nitrificants, y tant els element decoratius con el terra, el aigua, els vidres, etc... en contenen també. Si les treus totes de cop malament.
En quant al terra, si vols plantar, el mes recomanable es posar un substrat nutritiu al fons i després una grava decorativa per sobre. També pots posar només la sorra de silex com tinc jo que pots trobar ben barateta.

Molta sort amb el teu acuari.
Suerte.
Mirat aixo:

http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=4041
Suerte.
Hola Astu

Posa substrat i moltes plantas, que quedara chulu home... si ta pasas un dimecres ta duc uns quants brots i aixi vas mirant quines ta tiran millor ;P
D'acord. Així doncs posaré el filtre nou funcionant junt amb el vell durant uns 10 dies, i encabat deixaré només el nou.

Pel que fa a la neteja a fons, res de res. D'acord. Xino xanu. La cosa està clara. Si hi vull posar terra i plantes hauré de fer una inversió de temps i diners en un altre aquari, fer-lo madurar una mica amb el filtre vell i posar-hi els peixos mentres buido, trec les pedres, netejo, poso terra, plantes, aigua, filtre, deixo uns dies funcionant, i reintrodueixo els peixos. Tot aquest trajin de moment no el puc pas fer. I potser serà millor esperar a tenir uns dinerons i invertir un aquari més gros on pensar-hi alguna cosa més "interessant" o específica. O no, no ho sé... xd

De plantes n'hi he anat posant (elodeas i cabombas), ara només hi ha elodeas. Però sempre tendeixen a tornar-se lletges i a morirse. Les que hi ha ara ja fa mesos que aguanten però.

Gràcies per tot.
Pensa que per tenir unes plantes maques es recomanable un mínim de 0,5 W/Litro de il·luminació.
Suerte.
Posa una foto de l`aquari sencer, et dic com ho faria jo, amb una mica de sort altres donaran opcions diferents... i tu fas el que ta sembli Smile
holes, perdó el retard, he estat fora. Aqui pujo una fotografia de l'aquari (porto 30 minuts intentant reduir el tamany i pes de la fotografia...). Ja té uns mesos, però basicament és el mateix. Hi ha algun peix més i moltes més plantes (elodeas) que van prosperant.
I encara no tinc el filtre nou... això de viure a provincies requereix molta paciència... en fi.

Qui opina i em proposa idees? gràcies.

Archivos adjuntos
.jpg   aquari02.jpg (Tamaño: 13,37 KB / Descargas: 26)
Pos t`ha quedat un dolmen la mar de guapu... unes plantas altas pel darrera, unes baixes pel dabant... mola... amb el filtre nou estara de vici ;P

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Filtre de silicofosfats, si o no? fcolours 3 2.650 09-12-2013, 18:01
Último mensaje: Ricard
  Criant corydoras sterbai... al filtre extern! David Fernández 9 5.556 30-04-2013, 14:09
Último mensaje: David Fernández
  Norma volum carregues filtre / volum aquari? TRONERA 8 5.517 31-01-2013, 23:09
Último mensaje: TRONERA
  Canvi filtre mecànic a un biològic Miquel70 10 7.363 12-12-2011, 01:39
Último mensaje: Jaume71
  3 guppys canvi ciscu 0 2.159 06-09-2010, 16:59
Último mensaje: ciscu
  Filtre eheim per aquari de 180 litres Danif 6 3.653 15-01-2009, 23:15
Último mensaje: AlwaysTB
  instal.lació filtre lfv 2 2.323 14-05-2008, 14:29
Último mensaje: lfv
  Canvi de grava. grolux 0 1.619 03-09-2006, 20:49
Último mensaje: grolux
  Filtre sense pressió dcassu 1 1.912 24-07-2006, 11:26
Último mensaje: Josep A.
  Ajuda amb el filtre!! Rmp 2 2.296 13-06-2006, 12:45
Último mensaje: Edu O.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)