Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Novells, amb problemes
Hola bones, sempre ens han agradat els aquaris i ara que el nostre fill ha fet 2 anys ens hem decidit en comprar-ne un, El nano cube de 60 litres de la casa SERA, tenim la casa molt petita i al no tenir experiència ens va semblar la millor opció, també el preu.

la tenim instal·lada fa uns 3 dies però el color marro de l'acondicionador d'aigua Blackwater aquaten de SERA no marxa, l'aigua no transparenta i la part superior de l'aigua amb el llum encès és com si hi fos ple de partícules blanques, com quan l'aigua de l'aixeta té molt clor, dona la sensació de no ser una aigua neta. També hi vaig posar l'iniciador de filtre Filter biostart també de SERA, tot això anava inclòs amb l'aquari.

Deixo els resultats de l'anàlisi de l'aigua que he fet:

PH: 7,5
gH: 5 graus (5 gotes)
NO2: 0,3 mg/l (m'ha sortit molt groc en l'analitzador, no sé si és menys)
26,7º temperatura de l'aigua.

Agraeixo qualsevol comentari, és molt frustrant veure que la cosa no va com a d'anar....
Moltes Gràcies.
Em permetràs l'atreviment, donada la meva poca experiència. Has posat algún tronc?? els troncs naturals deixen anar pigmentació molt de temps que dona un aspecte marronós. Si no es del tronc i és del producte que has posat, probablement n'has posat massa. De totes formes lo millor que podries fer es posar carbó actiu al filtre uns dies per ajudar a eliminar colors extranys. (corretgiu-me si m'equiboco.)

Les partícules blanques que dius es probable que siguin colónies de bactèries formantse. Home... si en uns dies aixó no canvia em preocuparia, però es molt probable que en una setmana ja estigui l'aigua ben clara. Anims!
Gràcies, no, de troncs no n'hi tinc, de fet no hi tinc res, he tret totes les pedres perquè en un principi vaig creure que eren les culpables del problema ara només hi ha sorra (pedretes blanques),10 Gupys i de 35 neons només en queden 3, vaig tenir problemes amb la calç el primer dia, ara ja està solucionat, em vaig despistar, maleïdes preses....., provaré el carbó actiu.
Pel que fa a la pols blanca espero que sigui el que em dius, els bacteris formant-se, em pensava que es quedaven a dintre el filtre.
Volia posar una foto, però no s'aprecia prou bé el problema.
Moltes gràcies, esperaré una setmana.
Salutacions.
En primer lugar, bienvenido.

Desconozco el producto de Sera, pero no me preocuparía mucho por el color del agua, de momento. Tres días son pocos para decaerse y pensar que las cosas no van como tendrían que ir.
Que filtro estas utilizando?, que masa filtrante lleva (esponja, perlon,etc..), o dinos el modelo.
Saludos:

[SIGPIC][/SIGPIC]
:eek::eek: vas posar aquesta quantitat ingent de peixos el primer dia??????? :eek::eek:
El pobre filtre no pot soportar aixó no te cap bacèria establerta, moriran tots Sad el color marrón podria ser degut a la descomposició que hi tens, exés de nitrits i amoniac. si has posat aquests animals el primer dia......... de ben segur que hi ha un desiquilibri bestial. Hauries de treure-ho tot, tornar-los a la tenda o regalar-los i començar fent un ciclat de l'aquari durant 30 dies, després de netejar-ho tot......Sad
Hola Marcos y gracias.
Como no entiendo mucho de filtros o mas bien de nada copio lo que pone en el manual:

FILTRO INTERIOR DE 4 CÁMARAS:
2 ESPONJAS DE FILTRADO PARA FILTRADO MECANICO (solo veo una de grande, pero como pone dos, pongo dos)
1000 ml DE SERA SIROPAX PARA EL FILTRADO BIOLÓGICO CON 270M2 DE SUPERFICIE DE FILTRADO (unos tubitos de ceramica donde le he añadido el liquido cultivo de bacterias)
1 BOMBA DE CIRCULACION SERA STP 1000

Esta es la Web: http://www.sera.de/index.php?id=908&L=2&....txt%3F%3F

Muchas gracias
baseq2 escribió::eek::eek: vas posar aquesta quantitat ingent de peixos el primer dia??????? :eek::eek:
El pobre filtre no pot soportar aixó no te cap bacèria establerta, moriran tots Sad el color marrón podria ser degut a la descomposició que hi tens, exés de nitrits i amoniac. si has posat aquests animals el primer dia......... de ben segur que hi ha un desiquilibri bestial. Hauries de treure-ho tot, tornar-los a la tenda o regalar-los i començar fent un ciclat de l'aquari durant 30 dies, després de netejar-ho tot......Sad

Ostres, dons si....., a la botiga em van dir que amb el líquid marró ja ho podia fer..... que per això era..... el color marro em sembla que és el mateix del primer dia quan vaig posar el líquid, de posar al líquid a comprar peixos van passar 3 dies, no és suficient?
Sempre fan el que volen els de les botigues. Pel que dius aquest productes són per "accelerar" molt entre cometes, el procés de cliclat. Em sebla que el teu cas necessita d'algú més expert que jo. Jo sería tan radical que ho vuidaria tot............. Perdona si no soc capaç d'ajudar-te més.Sad

No, 3 dies no es suficient. Sino, fixa't que els peixos han mort en questió d'hores. El ciclat, amb aditius o sense, ha de durar unes 3-6 setmanes.
baseq2 escribió:Sempre fan el que volen els de les botigues. Pel que dius aquest productes són per "accelerar" molt entre cometes, el procés de cliclat. Em sebla que el teu cas necessita d'algú més expert que jo. Jo sería tan radical que ho vuidaria tot............. Perdona si no soc capaç d'ajudar-te més.Sad

No, 3 dies no es suficient. Sino, fixa't que els peixos han mort en questió d'hores. El ciclat, amb aditius o sense, ha de durar unes 3-6 setmanes.

Digues que m'han fotut, així hauré de tornar a anar a comprar més peixos, per ells no són peixos són diners.... quants més morin més vendran, no? si en una setmana no canvia, faré el que dius, buidar-la i tornar a començar.
Hola Marc:

Sento molt el que t’ha passat, però hi ha botigues per lligar-hi cadires..
El primer que s'ha de fer en començar un aquari es ciclar-lo, o el que es el mateix, tenir-lo durant 30 dies funcionant amb el filtro am les carregues filtrants col•locades i fins aleshores l’únic que podem col•locar a dintre son plantes i pot ser algun invertebrat. Qualsevol peix que fiquis abans de 20 dies es morirà. També es recomanable afeixir menjar com si tinguessis peixos ficats i fins i tot posar el calefactor en marxa. Per descomptat si tens plantes hauràs d’encendre la llum.
Tot això es per permetre que es produeixi el cicle del nitrogen que desencadena en la proliferació d’unes bactèries que es mengen els detritus provocats per els excrements dels peixos y el excedents de menjar i plantes en descomposició. Aquestes bactèries es fixen a qualsevol cosa, però principalment al filtre.
Els productes comercials a tal efecte, el màxim que poden fer es accelerar el procés, però no pas en tres dies.
Pensa també que per norma no es recomanable sobrepoblar l’aquari i per norma no posar mes d’un centímetre de peix per litre, encara que aquesta mida la trobo una mica exagerada, per un principiant seria molt recomanable.
Suerte.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Novata amb problemes marquilles 12 6.387 18-01-2011, 01:58
Último mensaje: ANB001

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)