Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A ver si es viable esta idea
Sobre la base de un 300 l. (BlauCubic 122x50x50)

Mitad izquierda: tipo reef poco denso: coral blando fotosintético, familia de ocellaris, puede que unos antias cola de lira, puede que unos dardos de fuego...

Mitad izquierda: macroalgas + hippocampus Big Grin

Hay alguna especie que forme "manadita" (3-4 cm) para el plano medio-alto?

He estado leyendo un poco... Big Grin

Sobre todo aquí http://www.aquanovel.com/marino3.htm

Va muy cargado?
Me caben unos mandarines?
Son tan boniquillos....... Big Grin
La meva pregunta és. Vols posar un vidre separador al mig, que no deixi passar ni aigua ni res i fer-los funcionar com un sol aquari? Home. Jo ho veig una mica absurd, ja que amb un 300 marí, pots fer coses maques, sense complicar-te la vida en posar un separador.

Encara que siguin 150 com 300 litres, un Synchiropus splendidus no trobarà menjar suficient per viure bé. Se de gent que ho ha aconseguit amb acuaris molt madurs i amb molta roca de més de 500 litres. En el cas de altres espècies d'aquest mateix gènere, tens posibilitats de que puguin acceptar artemia congelada.

Per el que dius dels Anthia i els ocellaris, home, 150 litres per un grup d'ocellaris, no ho veig molt bé. Tingues en compte que aquests peixos tenen comportament de cíclid, són molt territorials, i no val dir, bé, si poso un mascle i varies femelles o al revés, com fem en aigua dolça, ja que aquest animals canvien de sexe segons el seu rang al grup. Normalment a la natura, una femella viu a l'anèmona amb un mascle, si l'anemona és gran, tinc entès que hi hauràn més mascles per si la femella es cansa del mascle amb el que ha format parella (bé, això tinc entès, però mai m'he parat a llegir cap document ni informació al respecte). Els Anthia, doncs home, en 300 litres, si, en 150....

Jo segueixo pensant en que lo millor es fer un sol aquari, 300 litres, i no complicar-se. No et puc dir perquè si i perquè no, ja que jo de maquinaria i coses tècniques no en tinc ni papa.
El problema con cuaquier pez pipa es la lentitud para capturar el alimento, por lo que no es nada aconsejable mantenerlos con peces muy vivaces, ya que o sobrealimentas el acuario para que coman algo (con las consecuencias sabidas) o montas un acuario específico para ellos. Poca corriente y macroalga en la que puedan agarrarse.
Realmente si buscas por la red, puedes ver acuarios específicos de una belleza expectacular.
Los Nemateleotris Magnifica, son unos peces con unas dotes suicidas curiosas, saltadores natos que yo no aconsejaría a nadie que no tenga un acuario tapado.
Los mandarines, si los compras que ya entran a la artemia bien, si no es así olvídate, como dice Albert, su mayor complicación es la alimentación, por ello necesita de acuarios maduros en los que encuentre todo tipo de microfauna.
Comol peces de cardumen hay algún apogon curioso.
Saludos:

[SIGPIC][/SIGPIC]
Ostras, no se porqué he pensado que quería usar un cristal separador....

Evidentment tofol, si esperes que els peixos de la meitat dreta entrin en contacte amb els caballets de mar, malament anem. Són animals molt dolents a la hora de menjar, incús un cop acostumats a menjar congelat, es segueixen apropant lentament, com si es tractés d'una presa viva, i clar....això davant d'un grup de ocellaris o altres peixos que puguis tindre, és fatal per qualsevol caballet o peix pipa.

Jo t'animo a montarte un 300. Lo de la urna ho dius perquè ja la tens o perquè t'agrada la de blau? Jo et recomano un sirocco amb rebosadero, y tindre tota la maquinaria a sota. Jo per motius d'espai, no ho puc tindre així, i la veritat...tinc unes ganes de viure sol, per poder fer les barbaritats que em vinguin de gust per poder mantindre com a mi m'agrada als meus animals que ni t'imagines.
[Imagen: marino.jpg]

Esas son las dimensiones y el espacio que tengo.

A ver si me ayudais a ir dando forma al tema. Os explico un poco más y vosotros vais dando palos. Así el burro acabará yendo por donde ha de ir.

En cuanto al tanque: esa es la idea general. No quiero tapar el cristal trasero, más bien una formación rocosa de terrazas i contrafuertes en pirámide, desde la esquina izquierda trasera descendiendo hasta el frontal y el centro trasero. Eso tiene que proporcionar base a los corales blandos y recobecos para los peces. En el entendido (quizás erróneo) de que cada especie se quedará donde le toca: Los ocellaris en su "matajo", los cola de lira en sus cuevas, y los dardo de fuego pues.... esparramaos por el suelo Big Grin

Seguramente me equivoco, ahí me teneis que ayudar.

Y en ese entendido, si a los hippocampus les dejamos medio metrico cuadrao de macroalgas donde nadie les venga a tocar los juevo, poque cada uno de los anteriores está allí donde debe estar y (quizá me equivoco, repito, seguro que me equivoco vaya) no tienen porque venirse a las macro porque ya tiene suficiente espacio en la rocas, y tampoco se puede decir que haya masificaciooooooooón......

Y en cuanto al trastero: he pensado los 2 tanques, uno con ósmosis para reposición automática de evaporación y el otro con agua preparada para cambio automático de un 1% ó 2% diario (si puede ser 1% y así me dura 15 días). En el sump no tengo ni idea de lo que hay que poner pero espero que con ese volumen quepa todo. Aún me queda un fondo de 15 cm. para skimmer y otros.

En fin, mis costados están preparados para recibir los palos.

Gracias de antemano.

P.D. mirando, mirando... algo parecido a lo que Venezzo i Viktor tienen aquí

http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...php?t=3709

pero sustituyendo la isla derecha por una isla de macroalgas

Ya veo que los ocellaris se pasean por donde les rota. Primera cagada.

P.P.D. Bueno, lo de los hippocampus... mamo a dejarlo, una pena.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Quien se ha puesto las botas esta nochee... ? ANB001 46 15.348 14-02-2014, 01:42
Último mensaje: ANB001
  Me está atrapando el lado oscuro!!! gem.b 17 5.777 06-11-2013, 11:41
Último mensaje: ismacarv
  Es una buena idea????....compatibilidad de gambas Ernesto 4 2.477 01-11-2010, 21:28
Último mensaje: Blurp

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)