Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tel blanc
Holes!!

Ja tinc filtre nou (eheim ecco). He tingut els dos filtres funcionant durant 3 setmanes i ara ja he tret el vell i ha quedat tan sols el nou. La qüestió és que ara observo que a la superficie de l'aigua s'hi fa com un tel blanc... no sé si abans també el feia perquè l'altre filtre removia més l'aigua de la superficie que aquest.
Imagino que no deu ser res bo.... què us sembla que pot ser? M'he de preocupar? alguna solució?

Gràcies de nou.
jajaja Tranquil Astu, jo porto anys amb el tel blanc. És un problema de falta de moviment a la superfície, tampoc matarà als teus peixos. No deixa de ser residus per dir-ho d'alguna manera que s'acumulen per falta de circulació. Jo he vist coses semblants en fonts amb una alta concentració de carbonats on una part precipita al sediment i una part forma una capa fina que sura. Però tampoc em fagis massa cas, pot ser pols de casa barrejat amb una mica d'activitat bacteriana i tens un tel blanquinós, que si el deixessis estar i el toques sembla un moc (jo ho he provat deixant-lo sense moviment d'aigua i ha crescut i al tocarlo té una textura de moc).

Poder té una altre explicació més coherent que la meva.
Ok, així no em preocupo. De totes maneres, suposo que quan fas un canvi d'aigua aprofites per treure'l una mica, no? Baja, així ho faré jo, a veure què.
No cal afegir res a la molt correcta explicació d'albertus.

Si tens possibilitat, intenta que la sortida del filtre provoqui corrents (tampoc cal que siguin gaire fortes) a la superficie de l'aigua.

D'aquesta manera aconseguiràs molt probablemente que aquest "tel blanc" desaparegui.

Rafa.
Com t'han dit és un fenòmen molt normal i és degut a la matèria orgànica (bàsicament proteïnes i massa bacteriana) que s'acumula a la superfície (Albertus, com el teu profe de química et senti a dir que els precipitats de sals van a la superfície... Rolleyes). Si hi ha excés de matèria orgànica o un boom de massa bacteriana la cosa es pot incrementar i arribar a fer una espuma als vidres, o taques olioses tornassolades a la superfície.

com t'han dit, amb afavorir un petit moviment suau de la superfície s'elimina bastant el problema.

Per a retirar-ho manualment, pots agafar un paper de cuina i passar-lo per la superfíce de l'aigua perquè s'impregni d'aquesta capa. Una manera també molt efectiva és agafar una ampolla d'aigua petit buida i ficar-la dins submergida de manera que el
broc tot just deixi entrar un rajolinet d'aigua. Així només treus la fina capa superficial que és on hi ha la capa greixosa (jo ahir mateix ho vaig fer i el resultat és impecable Wink )
Totalment d'acord amb en Jaume:

1er.- Treure aquest tel bacterià. Un aquari es un espai tancat, quan mès net millor, es preferible evitar la presència de greixos i altres elements susceptibles de descomposició, que a la llarga poden vehicular infeccions.

2on.- Colocar un filtre que remogui molt lleugerament la superficie es el mès aconsellable per la majòria d'espècies. Evitaría la formació d'aquest tel superficial, afavoreix l'intercanvi d'oxigen i l'actuació de determinades bacteries aeròbies, ajudant al equilibri biológic de l'aquari.

Cordialment, Big Grin
Procuro no mantenir massa contacte amb el professor de química i amb els químics Jaume. Big GrinBig GrinBig Grin

Doncs apa....ja he comprovat que lo de les bacteries era cert!
Doncs merci a tots per respondre.

La veritat és que el tub del filtre que retorna l'aigua a l'aquari queda uns 5-10cm summergit i a més és rígid. Ja vaig haber de foradar la tapa de l'aquari per fer-hi passar els dos tubs (el just i perfecte), però per poder pujar aquest fins que quedés a ran de superficie per poder remoure molt més l'aigua hauria de tornar a fer un forat molt més gros... i si em dieu que pel tèl con cal patir... doncs deixarem els amics amb les seves eines Blackandecker tranquils a ca seva Confusedmiley2:
Si no vols fer un forat més gros pots simplement afegir un tros de tub flexible a la sortida de vidre.

El problema d'aquests tel és que dificulta l'intercanvi de gasos entre l'aigua i la superfície.

Sempre va bé tenir un petit moviment en algun punt de la superfície.
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
D'acord amb l'Edu, crec que el tel impedeix el correcte intercanvi d'oxigen....Big Grin

Es podría fer una divisió del tub en l'interior, amb una doble sortida i possar una pedreta porosa arran de superficie, per remoure una mica, estem parlant de un moviment lleuger...

Cordialment

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  PUNT BLANC marbelis 1 2.178 12-12-2017, 21:36
Último mensaje: fcolours
  Punt blanc Aviam 7 7.279 29-11-2014, 10:46
Último mensaje: manutremo
  punt blanc marquilles 13 10.911 26-04-2014, 00:14
Último mensaje: marquilles
  punt blanc gem.b 13 10.726 13-12-2012, 14:44
Último mensaje: ismacarv
  Punt blanc... Marc Cisa 14 11.778 05-08-2012, 23:18
Último mensaje: tofol
  Punt Blanc hector28bcn 10 9.574 24-06-2011, 19:35
Último mensaje: karavanseray
  Es punt blanc, o.................. Mons 0 2.073 04-03-2009, 00:17
Último mensaje: Mons
  punt blanc Damaris3 10 9.803 18-02-2009, 09:29
Último mensaje: Damaris3
  Punt blanc... que s'ha convertit en NEGRE... calatrons 1 2.878 14-02-2008, 01:36
Último mensaje: albertus
  Ull blanc < platty > jvinast 10 9.205 28-03-2007, 08:26
Último mensaje: Marcos Flores

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)