Temas: 13
Likes Given: 0
Registro en: Mar 2009
Holes!!
Ja tinc filtre nou (eheim ecco). He tingut els dos filtres funcionant durant 3 setmanes i ara ja he tret el vell i ha quedat tan sols el nou. La qüestió és que ara observo que a la superficie de l'aigua s'hi fa com un tel blanc... no sé si abans també el feia perquè l'altre filtre removia més l'aigua de la superficie que aquest.
Imagino que no deu ser res bo.... què us sembla que pot ser? M'he de preocupar? alguna solució?
Gràcies de nou.
•
Temas: 173
Registro en: Nov 2005
jajaja Tranquil Astu, jo porto anys amb el tel blanc. És un problema de falta de moviment a la superfície, tampoc matarà als teus peixos. No deixa de ser residus per dir-ho d'alguna manera que s'acumulen per falta de circulació. Jo he vist coses semblants en fonts amb una alta concentració de carbonats on una part precipita al sediment i una part forma una capa fina que sura. Però tampoc em fagis massa cas, pot ser pols de casa barrejat amb una mica d'activitat bacteriana i tens un tel blanquinós, que si el deixessis estar i el toques sembla un moc (jo ho he provat deixant-lo sense moviment d'aigua i ha crescut i al tocarlo té una textura de moc).
Poder té una altre explicació més coherent que la meva.
•
Temas: 13
Registro en: Mar 2009
Ok, així no em preocupo. De totes maneres, suposo que quan fas un canvi d'aigua aprofites per treure'l una mica, no? Baja, així ho faré jo, a veure què.
•
Temas: 61
Registro en: May 2004
No cal afegir res a la molt correcta explicació d'albertus.
Si tens possibilitat, intenta que la sortida del filtre provoqui corrents (tampoc cal que siguin gaire fortes) a la superficie de l'aigua.
D'aquesta manera aconseguiràs molt probablemente que aquest "tel blanc" desaparegui.
Rafa.
•
Temas: 191
Registro en: Jan 2004
Si no vols fer un forat més gros pots simplement afegir un tros de tub flexible a la sortida de vidre.
El problema d'aquests tel és que dificulta l'intercanvi de gasos entre l'aigua i la superfície.
Sempre va bé tenir un petit moviment en algun punt de la superfície.
•