Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Consells anti algues verdes
Hola a tothom. Tinc les plantes plenes d'algues de color verd, molt fines. Jo havia tingut problemes amb les pinzell, de color fosc, però les tinc a ratlla i força controlades. Aquestes verdes m'han sortit desde que m'he comprat una pantalla nova, amb 4 T5 de 18w, ja que només tenia la tapa amb 2 fl de 15w, o sigui que gran canvi. Les plantes em creixen de conya, fan moltes bombolles, suposo que influeix el co2. Comença a tenir bona imatge el meu aquari Smile. Però no sé com controlar les algues verdes. Un cargol poma? Procuro alimentar poc, un cop al dia i fer canvis d'aigua setmanals, més o menys. Adobo amb una mica de potassi i/o ferro, però de manera molt intuItiva :confused: He de mirar paràmetres, sobretot fosfats. He decidit fer els canvis d'aigua amb destil.lada i aigua mineral, no de l'aixeta, no me'n fio .M'aconselleu?

Laura
Quizá diga una chorrada (ya me corregirán si así es), pero los Ancistrus... Creo que van bastante bien contra las algas.

Y me suena que hay un tipo de Gambas que se las jalan también. Pero no me hagas mucho casoo!

En cuanto a soluciones que no sean con seres vivos, no tengo ni idea, espero que te ayuden por aquí.
Els ancistrus no es fan molt grossos? Potser un cargol pomacea? Perquè surten aquestes algues?
Los que crecen son los Plecostumus, los Ancistrus creo que se quedan más chiquititos...

Yo tengo 2 ancistrus gold muy bonitos, y por lo que he leído no van a pasar los 8 cm. Y un Plecostumus sp. que crece bastante rápido(algún forero me dio ese consejo, los ancistrus mejor que los plecos...) No sé, a ver que te dicen, yo creo que lo ancistrus irían bien, aunque no sé como actuarán con tus plantas... a mi ni me las han tocado!
I els otocinclus?
bufff...pos he tenido amigos con otocinclus, pero yo no tengo ningún tipo de experiencia con ellos...
Gràcies, husky Wink Ja miraré.
Ancistrus...cargolets... gambetes... otocinclus.... crossocheilus.....

Totes són espècies que ajuden però no resolen el problema.

Hi ha molta bibliografia (internetografia) al respecte i la gran conclusió és que les algues creixen per excès i/o desequilibri de nutrients.

En aquest sentit tambè ajuden les plantes de creixement ràpid.

A partir d'aquí el tema es pot especialitzar però que molt i molt.

El butlletí nº2 parla de les pincell però és aplicable a totes

http://www.aquariofilabcn.org/boletines.php

Salús
El meu aquari és ja una selva de les plantes de creixement ràpid ! Estan guapes, però ple d'aquestes algues verdes, crec que són les filamentoses... :mad: Està molt bé aquest article, ja l'he llegit, ja. Aniré investigant què passa. El que no sé és què les provoca . Tinc la llum 8 hores i procuro que no toqui el sol, és clar. Poc menjar, CO2, etc Millor que no afegeixi cap tipus d'adob? :confused: Mersi!! Wink
De moment, el meu interès per les plantes no va més enllà de la seva utilització com a complement, no com a protagonistes.

No obstant m'agrada y presto atenció quan en parlen.

- Per un cantó et pot interessar un concepte que en diuen "... dels mínims", segons el qual el consum de nutrients sempre queda limitat per l'element en més petita proporció, normalment un element traça. D'aquesta manera, el comsum de macros s'atura quan falta algún dels micro. Si s'esgota el ferro, o el molibdé (m'ho invento), s'atura el consum de Nitrat, o fosfat.

O algo així Confusedmiley2:

- Per un altre, aquí hi ha companys que han experimentat un métode d'adob (no tinc ni papa del nom) segons el qual acaben sabent el consum exacte de cada nutrient. Crec que també et podria interessar.

Ho sento, no et puc ajudar més.

Salutacions

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Algues ze474 8 4.920 24-04-2014, 02:07
Último mensaje: Natalia
  Consells per a Tanganika ismacarv 123 68.126 03-10-2013, 00:09
Último mensaje: ismacarv
  Les algues negres del aquari AAB 2365 2 2.286 19-09-2013, 12:22
Último mensaje: lanchone
  Proliferació d´algues i corrent d´aigua. TRONERA 3 2.786 07-04-2013, 20:16
Último mensaje: MIJABA
  algues blanques Damaris3 2 2.327 27-02-2013, 13:24
Último mensaje: Damaris3
  Problema amb algues. fante 18 8.044 23-01-2013, 01:43
Último mensaje: fante
  algues blanques al ciclat fante 11 6.014 26-04-2012, 16:43
Último mensaje: fante
  UV per a algues unicel·lulars xaviergiralt 4 2.945 30-03-2012, 12:34
Último mensaje: xaviergiralt
  Comprar aquari nou, consells? Jakemate 15 9.288 28-05-2010, 20:23
Último mensaje: cristina.c
  Necesito consells urgentment!! talilla 31 14.094 22-02-2010, 11:24
Último mensaje: talilla

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)