Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cria Apistogramma cacatuoides
No se si tinc raó o no, però jo a la daphnia no la veig massa nutritiva, la veig tot pallofa...potser no es cert, però no se....no em mata massa a mi alimentar alevins amb daphnia, quan hi han aliments molts més nutritius per ferlos créixer, com nauplis d'artemia o grindall mateix.
Certament, si la daphnia no te gaire chicha, pero viva incita a la caça als peixos, i s'exciten una mica. Casualment, just abans de la posta dels Agassizii els vaig alimentar amb daphnia viva.

D'altra banda, el grindal es diu que es més greixos, que no es ideal basar una alimentació amb grindal només.

I segons tinc entes, lo ideal es la artemia. Ara estic experimentant, i la veritat, es molt mes senzill del que m'esperaba eclosionarla, i administrarla als peques, estic força content y la seguiré utilitzant sempre que la necesiti.
Salutacions,

MIJABA.
Potser m'animo amb l' artemia, encara que la meva parella esta en contra de tindre "cucs" a casa Big Grin ademes, la daphnia la vaig comprar congelada.

He llegit poc sobre la artemia pero diria que no es gaire dificil, intentare informarme més.

gracies pels vostres consells!!

salut!!
Mira, jo sense tenir gaire idea, no ho havia fet mai, vaig comprar artemia comercial que es diu Hobby Artemix, es mescla de quists d'artema amb sal corresponent. Es barregen em sembla que son 16 grams per 500 ml, i li fots un airejador sense difusor, a saco que mogui l'aigua.

En 24-48h l'artemia eclosiona, sense fer res mes.

Personalment, nose quin es el problema, pero em queda una pila d'ous sense eclosionar, pero bueno...

Ara bé, els tipics problemes. Has d'agafar artemia neta, sense ous sense eclosionar, i sense pellofes d'ous. Jo les agafo amb una xeringa, xuclant per la meitat de l'aigua, ja que els ous eclosionats floten, i els no eclosionats es mantenen en el fons, i la artemia neda per la columna.

I d'altra banda, es aigua salada. Es pot fer servir un tamis d'aquests comercials verds, i s'aclara amb una mica d'aigua de l'aixeta i llestos.

Depenent dels peixos els pots fotre directament a l'aquari.

Nose, es tot fins a on arribo ara mateix :p

N'estic segur que hi ha gent molt mes experimentada en l'artemia per aquí que ens pugui donar un cop de ma. A mi el que em te rabiat es la tasa d'eclosio, que deu estar nomes sobre el 50%, nose que faig malament...
Salutacions,

MIJABA.
Gràcies per l'explicació Mijaba!!

He llegit que si poses l'ampolla on eclosiones l'artemia al costat d'una llum, aquesta es torna taronjosa i és més fàcil de separa-la, també diuen que si separes l'artemia eclosionada amb una ampolla amb una culleradeta de llevat fresc ( poquet, sino es contamina massa l'aigua) pot arribar a estar viva un max. de 21 dies, (amb l'aigua airejada). Ho he llegit, repeteixo, si m'equivoco corregiu-me siusplau Wink

salut!!!
Bons apunts, doncs prenc nota.

Em podríes donar les fonts on has llegit això del llevat?
Salutacions,

MIJABA.
A veure, l'artemia menja fitoplancton, i el fitoplancton el trobem a la llum, per això les artèmies segueixen la llum, i al acumularse molts nauplis veiem el color que tenen de per si, que és un color crema ataronjat.

nekolitik, quan dius que a la teva parella li fan fàstic els cucs, imagino que et refereixes al grindall no? Amb la artèmia no tindrà cap problema, en cap estadi de la seva vida tenen cap tipus de semblança amb un cuc. Wink

Sort i segueix penjant fotos dels petits, a veure com els hi surten els colors. Big Grin
Un punt a favor de l'artemia Big Grin gràcies albertus!

Mijaba no se si puc posar links d'altres foros akí, t'ho envio per privat.
Mireu el que he trobat en un foro... No se si es cert o no.

Pues según la página de la fao ... he encontrado unos datos sobre el valor nutricional de una y otra ...

Valor nutricional en seco:

Artemia salina.
- Proteínas: 40% (si son nauplios, el % de proteína es mayor, sobre un 50%)
- Grasa: 4%

Daphnia sp.
- Proteínas: 50%, en algunas especies supera el 70%.
- Grasa: 4-6% si son jóvenes, de adultas puede llegar al 20%.

Valor nutricional en vivo: (Hay que tener en cuenta que en torno a un 90% es agua).

Artemia salina (nauplios).
- Proteínas: 6-7%
- Grasa: 2%

Daphnia sp.
- Proteínas: 7%.
- Grasa: 2%.

Mes o menys son iguals segons aquest post no?
Sembla ser que si doncs. No se fins a quin punt és fiable ni quines fonts han utilitzat, però bé...fins que no llegim lo contrari no ho podem desmentir. Big Grin

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Cria escalares agalofre 5 2.580 21-10-2015, 12:44
Último mensaje: Carlos Samurai
  Cría de Tetra Rayos X k_orta 3 2.671 04-06-2014, 23:13
Último mensaje: k_orta
  Cría de Colisa Lalia k_orta 11 5.650 28-05-2014, 15:23
  Cria Ellioti Natalia 6 2.999 15-05-2014, 01:32
Último mensaje: Natalia
  Cría de Danio Malabar (Devario malabaricus) k_orta 18 7.692 11-04-2014, 10:00
  Cría Amarillo eléctrico (Labidochromis caeruleus) k_orta 4 2.558 19-03-2014, 17:44
  Cría barbo cereza (Puntius titteya) k_orta 3 3.251 19-03-2014, 01:04
  Cría de escalares k_orta 4 2.770 21-03-2013, 01:26
  Apistogramma borelli a Barcelona thrasher 5 2.773 12-09-2012, 11:48
Último mensaje: Lochapowa
  Cria del pleco dboodb 0 1.054 28-07-2012, 01:25
Último mensaje: dboodb

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)