Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cria Apistogramma cacatuoides
Hola soy novato en esto de la acuariofilia.

Hace un mes y algo que tengo un acuario, y hará unas dos semanas que he puesto varios peces, tengo tres apistogrammas cacatuoides orange, dos hembras y un macho, el macho y una de las hembras desde hace varios días andaban tonteando, total la hembra llevaba ya varios días escondida en un tronco, y hoy: Sopresa! he visto alevines rondando por debajo de ella, tengo varias dudas: qué les debo dar de comer? eso de la artemia que he estado leyendo por internet es muy complicado?.. no les puedo dar alimento de copos muy troceado? no se lo comeran?, he leido también que yema de huevo diseminada por el acuario les puede ir bien.. que hago?¿?¿
Por cierto comparten acuario con dos corydoras y 4 caridinias multidentata y un caracol manzana... se los van a comer?¿ Ayuda Please!!!
A mí una de les coses que m'ha funcionat força bé son les pastilles de fons Sera Vipan. Es desfan en grànuls minúsculs i els alevins les poden picotejar bé.
Prenc nota Jaume que a mi també m'interessa.

Enhorabuena nekolitik por esa puesta de Cacatuoides!! A ver si consigues tirarlos adelante! Smile
Salutacions,

MIJABA.
moltes gràcies jaume Big Grin

ara mateix anire a comprar el serta Vipan, a veure si aconsegueixo que em sobrevisqui algun aleví.
UPS! ara m'ha entrat el dubte i acabo de veure que el Sera Vipan son les escames clàssiques... Confusedmiley18:

Jo em refereixo a unes pastilles de fons verdes que es desfan bastant rápid a l'aigua... si no m'equivoco podrien ser les pastilles d'espirulina de Sera

[Imagen: 1856_neu_2.jpg]

La idea, marques apart, es un aliment que s'esmicoli fàcilment a l'aigua Confusedmiley2:
Ja he anat a la tenda, pero no tenien aquest producte, ja he vist que de vipan n'hi havien molts xD, gracies de nou per especificar-me el producte.
M'han recomanat que esperi a que es mengin el sac vitelí (crec que es diu aixi..) , el senyor m'ha dit que es cuan la panxeta que tenen quan neixen es desinfla i passen de semblar un capgros a un peix mes estilitzat i despres hi afegeixi el sera Micros.
Probarem això a veure com surt, ja us anire informant...

I de nou gràcies a tots Big GrinBig Grin

P.D: Intentare buscar el sera spirulina per anar alternant el menjar.

Salut!!!!!
El Sera Micron jo el tinc, son escames comercials triturades en pols d'un tamany inapreciable.

Lo unic que li trobo, es que els alevins de Cacatuoides nedarán als voltants de la mare al fons de l'acuari, i l'aliment aquest es manté a la superficie. Per alevins de Guppy que es mantenen a la superficie i neixen espavilats perfecte.

La idea que se m'acudeix, es la de treure tot el posible aire de l'aliment amb una xeringa (fiques aigua dins la xeringa i hi tires l'aliment amb l'aigua, tapes la xeringa, y intentes treure tot l'aire de dins. Tapes la punta de la xeringa amb el dit, i xucles. Voras com l'aliment treu bombolles i cau al fons de l'aigua. Així deixes l'aliment sense gens d'aire fent el buit, i hauria de caure fins al fons.) Provant d'apuntar l'aliment cap als alevins amb la xeringa, y fotreli un disparo.

De totes maneres he vist métodes "caseros" per eclosionar artemia i em semblen força económics y facils. Jo m'atreviré a comprar quists y provar d'eclosionar si els alevins em tiren bé.

Una pregunta nekolitik, els tens amb el pare? Y l'altre femella?

Com es comporten?
Salutacions,

MIJABA.
Probare això de la xeringa, ja que he vist aixo que dius, el menjar es queda flotant i els alevins van pel fons.

Doncs els tinc amb el pare i l'altre femella, el pare crec que va confondre el menjar amb una cria pq s'en va fotre una :eek:, pero ell es dedica a tindre a les corydoras controlades a un raco de l'acuari xD.

Per altre banda l'altre femella, es la marginada pobreta, No es mou de sobre del filtre pq sino el mascle i la femella ALPHA l'empaiten, crec que ara es aquell el seu territori, he llegit que a vegades les altres femelles ajuden a defensar i criar els alevins, no crec que aquest sigui el cas ja que no es porten gaire be les dues femelles.

Per cert algu sap si les gambes japoneses, les caridinias multidentata suposen algun perill pels alevins?

Ara penjare un video del "cortejo" que vaig fer per si us interessaBig Grin
Doncs les gambes en principi els hi agrada el verdet, pero ja ho he vist tot jo em sembla jajaj

Un cop vaig ficar una mica de Daphnia Magna per l'aquari amb Multidentatas i Heteropodes i em vaig quedar a quadres quan una multidentata va capturar una Daphnia per fotresela. Així que no descartis res...

De totes maneres la femella segur que cuidará dels petits.

Ja ens explicarás que tal!!

Vaig a veure el videooooooooo!
Salutacions,

MIJABA.
Enhorabona per les cries de cacatuoides!
Es un peix que a mi m'agrada moltissim i que vull posar-ne en l'acuari nou quan estigui montat.

Sort amb aquestes cries! Estaré pendent d'aquest post ja que hi ha bona informació.

Rafa.
Un saludo!

Rafa

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Cria escalares agalofre 5 6.055 21-10-2015, 12:44
Último mensaje: Carlos Samurai
  Cría de Tetra Rayos X k_orta 3 4.548 04-06-2014, 23:13
Último mensaje: k_orta
  Cría de Colisa Lalia k_orta 11 10.983 28-05-2014, 15:23
  Cria Ellioti Natalia 6 6.048 15-05-2014, 01:32
Último mensaje: Natalia
  Cría de Danio Malabar (Devario malabaricus) k_orta 18 15.744 11-04-2014, 10:00
  Cría Amarillo eléctrico (Labidochromis caeruleus) k_orta 4 5.199 19-03-2014, 17:44
  Cría barbo cereza (Puntius titteya) k_orta 3 6.284 19-03-2014, 01:04
  Cría de escalares k_orta 4 5.765 21-03-2013, 01:26
  Apistogramma borelli a Barcelona thrasher 5 5.825 12-09-2012, 11:48
Último mensaje: Lochapowa
  Cria del pleco dboodb 0 1.918 28-07-2012, 01:25
Último mensaje: dboodb

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)