Temas: 366
Likes Given: 0
Registro en: Oct 2007
En paral·lel amb el missatge del company nekolitik, pretenc obrir un fil amb les experiencies personals de la cria d'aquesta especie.
Seguint indicacions d'altres companys, em van recomenar que si volía tirar endavant alguna posta d'Agassizi, retirés els petits dels pares.
Així doncs, a día d'avui després de la última posta, he aconseguit rescatar 63 petits apistogramma agassizii. Eclosionats entre la nit de dilluns 12 i dimarts 13 porten amb mí 3 díes ja, han consumit el sac vitelí i comencen a nedar amb solvencia (no com abans, amb el sac gaire bé no es podien moure).
Están distribuits en grups de 20 (mes o menys) en 3 tuppers de 1.3L amb fulles de roure i "molsa de nadal".
De moment, porto aditant 2 dies amb Liquifry a més de un planorbi per tupper. Ara em faltará provar a viam si em capturen artemia eclosionada i començar a alimentarlos amb artemia.
Faig canvis diaris del 70-80%.
A viam si trec la cámera per il·lustrar el post.
Porto aquest projecte amb ilusió, doncs era el meu objectiu desde fa moltissim de temps tirar endavant una posta d'aquesta especie. Espero ensortirme'n.
Gracies per llegirme! Salutacions!
Salutacions,
MIJABA.
•
Temas: 13
Likes Given: 2
Registro en: Jun 2010
Felicitats Mijaba!!
Quina sort que hagis pogut salvar-ne tants me'n alegro! Anims i molta paciencia. Jo cada dia mel's miro a veure si han crescut una mica, ja fa un mes que van neixer i la veritat estan mes gordets pero encara no tenen color.
Molta sort!!!
•
Imagino que fins que no tinguin un parell de mesos no estarán ben formats.
Doncs la veritat, estic força impresionat, son moltissims mes exemplars dels que m'imaginaba, més de 60 mare meva. Pensaba que la meitat moririen als primers dies pero fins al día d'avuí solament he hagut de retirar una baixa.
Avuí he provat de donar una mica d'artemia eclosionada recentment i han nedat i perseguit els nauplis d'artemia per donar-los caça, es una satisfacció poder començar a alimentar amb artemia.
A viam si demá trec la cámera, i a viam com surten les fotos i les penjo.
Salutacions!
Gracies nekolitik, a viam si actualitzes el teu post! Tinc curiositat a viam com están les teves petites besties.
Salutacions,
MIJABA.
•
Temas: 86
Registro en: Jan 2009
MIJABA escribió:Avuí he provat de donar una mica d'artemia eclosionada recentment i han nedat i perseguit els nauplis d'artemia per donar-los caça, es una satisfacció poder començar a alimentar amb artemia.
És tota una experiència, sí senyor. M'ho estic imaginant, els petitons darrera els nauplis i se me'n surt el somriure de la cara.
Me n'alegro molt.
Salutacions.
•
Tota la raó tofol. Segur que conéixes bé del que parlo...
D'altra banda, els peques ja s'han espavilat molt en un parell de dies, ja comencen a nedar lliuremente per la columna i s'afanyen en capturar la artemia per no quedarse sense quan els alimento. Es curiós com en repos, s'apilen tots en una cantonada fent piña.
Aquí teniu un parell de fotografíes que he tret (amb els límits tecnológics de la meva cámera, que de prop no dona per a més...)
Salutacions,
MIJABA.
•
A día d'avui després de 3 setmanes de vida i despres de l'ultim recompte, n'hi ha 47 petits.
Devoren l'artemia en bones cantitats i creixen força bé i es passen el dia amagats camuflats en les fulles de roure.
A viam si aconsegueixo treure alguna foto decent per penjar-les.
Si consegueixo tirarlos endavant, espero que tingueu urnes preparades per adoptarlos  
Salutacions,
MIJABA.
•
Després d'un mes i una setmana aproximadament, ja solament queden 16 peques. Aquesta setmana han caigut moltissims, probablement degut a les altes temperatures que estem patint. Els he ficat un ventilador constantment per rebaixar la temperatura i mantenirla una mica mes fresqueta.
He cambiat les fulles de roure per unes de noves i han assoltat grans cantitats de tanins. A més, curiosament els peques descansen sobre de les fulles, que encara no s'enfonsen i suren.
Mireu:
Salutacions,
MIJABA.
•
Llàstima per les baixes Miquel, una pregunta a tu també et surt com una baba blanca de la punta de les fulles de roure i es fa com un vel ?¿?
gràcies!
•
Doncs no, a mi no em surt. Son fongs o algo així, retira-ho mecànicament i llestos. Ja se de que em parles, quan introdueixo algun tronc nou a l'acuari sovint en surt, pero amb el temps desapareix.
Aquestes fulles porten secant al sol durant 3 o 4 mesos, ja ni me'n recordo. Després les he bollit durant 30 min i cap a dins del tupper. Tu com ho fas?
Salutacions,
MIJABA.
•
27-08-2010, 14:37
(Última modificación: 27-08-2010, 15:10 por nekolitik.)
Doncs més o menys com tu, però no les he secat tant de temps, vaig agafar una branca que estaba trencada i ben seca pero que encara no habia caigut al terra, estaba penjint penjant jeje, les vaig bullir i despres les vaig deixar en remull tota la nit, a l'endema cap a l'aquari.
Això dels troncs que dius, vindria a ser com això?¿?¿, fa uns dies que m'ha sortit pero no se que fer, si treu-re-ho amb un paper o deixar que es descompongui sol?¿ Es perillòs per les bacteries del filtre? L'aquari encara esta en procès de ciclatge.
•
|