Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Daphnia Magna - Experiències
Hola!

Volía parlar una mica i que comentem entre tots les vostres experiències amb aquest aliment viu.

[Imagen: photo_Daphnia_magna.jpg]

L'any passat vaig fer una recolecta per mantenir-la a casa en condicions, la vaig mantenir durant mesos a la intemperie, en un bidó de uns 60L al balcó. En treia força cantitat per administrar, donat que cada cop n'hi havia més i més, i als peixos els semblaba agradar força.

Arribat els mesos de calor, la daphnia va morir. Però vaig aprofitar el mateix tanc, com a proveidor de larves de mosquit, que he tret per donar de jalar als peixos durant tot l'estiu.

Lo més curiòs ha arribat ara, fa uns dies vaig tornar al bidó per recolectar la larva de mosquit i la meva sorpresa va ser tornar a veure petites daphnies nedar per la columna d'aigua! Jo ja m'havia vist tornant al lloc de recolecta original a buscar-ne mes per aquesta temporada d'hivern, pero no!

Deuen haver fet ous de resistència i arribada la temporada del fred i plujes han eclosionat. Estic força satisfet i encuriosit amb aquest aliment viu.

Us ha passat a vosaltres també? Quina han sigut les vostres experiències? Que els doneu d'aliment?
Salutacions,

MIJABA.
Hola MIJABA!

Yo la única experiencia con Daphnia que he tenido con ella ha sido un poco fria...

Daphnia congelada! [Imagen: jijiji.gif]

Si más adelante tienes en cantidad y no te supone un problema, a ver si puedo probar de criarla también... [Imagen: guino.gif]

Un brazo! [Imagen: bye.gif]

Rafa
Aquí un bon article de l'amic Alberto Maceda:

http://www.alaquairum.net/invertebrados_...o_vivo.htm

De totes maneres tinc entès que el valor nutritiu de la daphnia és ínfim. :confused:
roc1981 escribió:Hola MIJABA!

Yo la única experiencia con Daphnia que he tenido con ella ha sido un poco fria...

Daphnia congelada! [Imagen: jijiji.gif]

Si más adelante tienes en cantidad y no te supone un problema, a ver si puedo probar de criarla también... [Imagen: guino.gif]

Un brazo! [Imagen: bye.gif]

Rafa

No hay problema. Seguramente en unas semanas tendré cantidades buenas para pasarte. Solamente te recomiendo un envase tan grande como puedas, agua de los cambios de tus acuarios, y que la vayas renovando a menudo. Yo hechaba de vez en cuando spirulina en polvo y levadura diluida en agua.

Ya lo contemplaremos más adelante Wink

Jaume71 escribió:Aquí un bon article de l'amic Alberto Maceda:

http://www.alaquairum.net/invertebra...mento_vivo.htm

De totes maneres tinc entès que el valor nutritiu de la daphnia és ínfim.

La veritat es que pel que he vist pels forums hi ha disparitat d'opinons. Jo lo únic que sé, es que va ser el detonant de les postes d'Apistogramma Agassizii. Era veure la femella amb la librea resguardar la cova-coco, ficar daphnia, i al dia seguent patapam. A més que als peixos els agrada i els sorgeix l'instint de caçar i perseguir les seves petites preses.

Si bé com a aliment base no deu servir per a gaire, com a complement ho trobo ideal.
Salutacions,

MIJABA.
De fet, efectivament el que passa és que té un tamany tant reduït que aporta poc a peixos adults, però sí que és un aliment nutritiu per a alevins.

També molt interessant la nota respevte a la inducció de la posta per aliment viu Confusedmiley2:
En un altre missatge d'aquest mateix forum (no recordo ben bé on) comparaven els valors nutritius de la daphnia amb els de la artemia, i eren força equiparables...

No es va donar una font "de confiança" es va trobar per internet per això...
Salutacions,

MIJABA.
[Imagen: PASTOFA-1.jpg]

Eso son los huevos de resistencia de las mías. Junto con una "pastofa" de alga que se forma por todas partes y acaba precipitando. A la daphnia parece gustarle.

Mi especie también es salvaje pero no estoy seguro que sea la "magna".

Aguantó bien el verano, hasta 28º y puede que picos de 30º.

Me la he cargado un montón de veces, y hasta la primavera anterior iba reponiendo del origen.

Tanto el origen como mi depósito se secaron.

Mi depósito totalmente, pero no lo limpié. Allí llevaba unos meses hasta que viendo los quistes, y ante la imposibilidad de reponer salvaje, remojé. Y nacieron.

Y me las volví a cargar en un mix de aguas un poquillo "a lo bestia".

Ahora sólo tengo "pastofa" como la de la imagen, puesta a secar en papel de cocina.

Cuando ponga un poco de orden en "la habitación del caos" volveré a remojar.

Yo creo que a esta daphnia salvaje, es bueno "putearla" un poquillo para que emitan esos huevos de resistencia.

Según he leído, los huevos de resistencia son una estrategia de supervivencia de la especie. Ante la degradación del medio, emiten via sexual (no patenogenética). Ante un nuevo medio, hay muchas posibilidades de que algunos de esos cruces genéticos se adapten... y entonces vuelven a multiplicarse a nivel industrial via partenogenética.

Güeno, si no lo tengo mal entendido, esa es la ventaja del cruce genético sexual. Las biólogas del foro Confusedmiley2: ya dirán si me equivoco.

Saludos.

P.D. Si alguien quiere un poco de "pastofa" para probar...
MIJABA escribió:En un altre missatge d'aquest mateix forum (no recordo ben bé on) comparaven els valors nutritius de la daphnia amb els de la artemia, i eren força equiparables...

No es va donar una font "de confiança" es va trobar per internet per això...

Ostres, en aquest article científic els valors nutritius de la dàfnia son molt comparables als de la larva de mosquit!
Cita:http://www.revistaaquatic.com/aquatic/ht...ojarra.htm
Los alimentos experimentales fueron: alimento vivo larvas de mosco (42.59% proteína; 10.69% grasa; 7.68% carbohidratos) y pulga de agua (53.57%; 19.37%; 4.17%)
Jaume71 escribió:Ostres, en aquest article científic els valors nutritius de la dàfnia son molt comparables als de la larva de mosquit!

53.57% de proteína?

Cachís... creo que son quizás demasiada para los futuros tropheus...

Rafa
Però pensa que és un menjar tant minúscul que no hi hauria d'haver problema. De fet és el que deiem abans, com a aliment base no és viable per a peixos adults, però segur que és un bon complement Wink

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Preguntas sobre la Daphnia (alimento vivo ) lanchone 6 3.815 20-06-2012, 17:50
Último mensaje: Pere Sastre
  Daphnia Pere Sastre 2 2.246 18-03-2011, 20:19
Último mensaje: tofol
  ¿donde comprar daphnia y ciclops liofilizados en bcn? juliánh 5 4.008 05-11-2006, 15:18
Último mensaje: Edu O.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)