Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grup Albimarginata
Si el que te queda es macho no te preocupes que te paso una hembra.
Anava a dir que si surt mascle ja te'l passo jo, que anirà al paradís. Big Grin

Però acabo de recordar que són incubadors bucals.

Bé, sigui carn o peix, el/la veig una mica més animadet/a.

Seguiremu informandu.

Salutacions
Mucho más espabiladete Smile

Ya no se queda en la superficie y va comiendo mucho mejor.

Y ahora comentaré una cosa que no mencioné. Big Grin

En algunos tarros se me formaba la famosa película pringosilla, que iba evacuando como buenamente podía.

Cuando el segundo "viajó hacia la luz" pensé que como los bettas suben a tomar aire, esa pringosidad no les haya obstruído el laberinto.

Que pensais de esto último?

Hace 3 ó 4 días vi a uno de mis Physas colgando concha abajo repasando la superficie y pensé que lo mismo me hacían el favor de comerse la pringosidad.

Mano de santo, oiga. No son bonitos pero trabajan mejor que los Planorbis, con más delicadeza. Nunca he visto a los Planorbis comerse la película.

Curioso por cierto lo de la película, que se forme en un tarro, y en el de al lado no.

Y ya que estamos Big Grin

También es curioso que al echar pienso en un tanque, se quede allí donde lo pongo y una vez humedecido caiga a plomo, y en el otro, se escampe por la superficie como si tuviera prisa. :confused:

Se acabó el parte.

Saludos
Oye Toni, ¡la parejita tira que da gusto! Cambios de agua cada 2 días, alimentación 3 veces diarias (seco, larva roja y grindal), un acuario de 40 y pico litros para ellos solos, y el macho con un color... que no veas!

La hembra es más apagadita, un poquillo mas miedosa y a veces el macho le pega una mica. Pero por lo demás, creo que están en el paraíso.

En cuanto pueda, les hago una fotillo para que veas como van. A parte, no consigo encontrar información sobre ellos en internet... ¿Qué edad tiene la parejita? ¿Sabéis en que mes alcanzan la madurez sexual?... ¿Recomendais algún compañero de acuario para la parejita, a parte de algún pez de fondo (tengo un ancistrus)?
Hola husky

Creo que nacieron a principios de abril... tendran unos 7 u 8 meses...
No se a que edad pueden reproducirse... pero es mejor que esten totalmente crecidos antes de dejarles... a sus padres los tenia separados hasta que alcanzaron los 5 cm aprox.

Me alegro de que el macho ya tenga el color que le toca Smile
¿Cómo van los hermanicos de mi pareja? tofol, a mi ya se me han reproducido, y la pareja está del tamaño de tus adultos ya Toni... Creo que el estar en 40 litros para ellos solos les ha sentado muy bien!

He sacado 4 alevines a una paridera, a ver si voy encontrando más, pero no me fío ni un pelo de que el padre se los zampe...

Ya contaréis como van sus hermanitos, me gustaría saber si voy bien o no!
Pues no acabo de tenerlo claro.

La hembra que me acaba de pasar Toni es un poco más voluminosa que mi "presunto macho".

Enseguida que los junté, la hembra marcó mucho las manchas negras, y el "presunto macho" estuvo visiblemente intimidado durante 1 día.

Ahora ya ha vuelto a su coloración normal pero no veo ningún alarde colorístico que me haga asegurar que efectivamente es un macho.

Anoche, mientras les ponía algunas larvas vivas, marcó un poco más el tono negro de las aletas y, no sé si fui yo que quise ver un poco más resaltadas las bandas blancas.

Paciencia.

En cuanto haya algo que valga la pena fotografiar, lo pongo.

Saludos
Jo també estic al grup Wink en Toni me'n va passar una parell fa temps. Confirmo la enorme resistència de la espècie. Els tinc en un 30 litres plantat (bàsicament tapissat amb algues Sad ) i fa unes setmanes vaig tenir una succeció de fatalitats d'aquestes que ens passen sovint: vaig anar a una tenda que liquidaven a St Cugat i me'n vaig endur 6 iriatherina; els vaig posar temporalment a l'aquariet amb els albimarginata (el tinc a la feina) per endurme'ls després a casa. La questió és que no vaig poder endurme'ls,el filtre que havia comprat era massa bèstia i l'havia hagut d'apagar i òbviament era divendres Sad el dilluns em vaig trobar totes les iriatherines mortes i sortosament els albimarbginata van aguantar estoicament, molt apagadets però amb varis canvis d'aigua es van revifar en uns dies.

El que em té preocupat és que la femella està sempre molt amagada (tant que dues setmanes després de l'incident vaig creure que finalment havia mort). Em van donar ua alegria quan la vaig veure apareixer d'un racó al cap de mooolts dies. I el que veig és que el mascle li fot molta canya. És normal això? podria ser que els tinc en un règim alimentari molt escàs i potser el mascle es tira a defensar la poca teca que els hi cau de tant en tant? Rolleyes
No he tingut mai Iriatherina (encara que m'agraden) però no crec que et palmessin per un cap de setmana sense filtre. Potser per falta d'oxígen a la nit, o no els va agradar el canvi. Si no els he provat mai és perquè tot lo que he llegit em feia pensar ... delicaíllos.

En quant als bettas, puc re_confirmar que son peixos realment durs. Suposo que el laberint és un avantatge important.

I en quant a la meva parella, crec que puc confirmar que tenim parella.

Ara, parella de què? Big Grin

Avui els he tornat a posar larva viva, y de seguida que s'han omplert la panxa, s'han posat "a ballar".

- Parella de mascles no perquè l'especímen gran ha marcat bandes verticals: femella
- I l'altre ... jo donaria per bo que és mascle: ha fet lo que ha pogut (crec que encara és massa petit). L'instint no l'ha fallat: s'ha posat tant fosc com ha pogut, fins i tot m'ha semblat veure una línia vermella a lo que seria el lloc de la banda lateral ... però ballar, ha ballat.

Però crec que encara li falta menjar uns quants "petisuís" Big Grin

Fins i tot estic pensat de separar-los ... no sigui que s'em llençi a la piscina ... amb lo petit que és encara ...

Abans tambè m'ha semblat que superdimensionava la cavitat bucal, com dient: mira nena, estic preparat Confusedmiley2:

Pobret, amb lo petit que és encara Sad

Merda !!! la femella li està marcant les bandes un altre cop.

TONI !!!

LA TEVA FEMELLA ÉS UNA BUSCONA !!!
Big Grin Big Grin Big Grin
Pues mi pareja es bastante rara en cuanto a darse caña. El macho, mas grande y colorido, suele darle caña a la hembra, pero no sé porque, hay días que ocurre lo contrario, se esconde de su pareja... La hembra es más pequeñita, pero creo que poco le quedará para alcanzar el tamaño máximo, si no es que ya lo tienen...

Otro tema, la alimentación! Solo comen grindal y larva roja congelada, las escamas, ni tocarlas! ¿A vosotros?

Ahora mismo tengo los alevines en unos 25 litros... separé al padre, ya que le vi con mucha hambre y vi peligrar sus retoños. 4 están en una paridera, para ver si les veo comer. Y por el acuario, escondidos entre las plantas (sobre todo en la superficie, debajo de la lenteja) o cerca del sustrato oscuro, hay unos cuantos mas, no puedo contarlos porque se esconden.

Toni me dijo que les diese grindal, pero no les veo comer... ¿Qué haríais?

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Betta albimarginata. MIJABA 24 10.892 05-02-2014, 12:57
Último mensaje: MIJABA
  Betta albimarginata F0 MIJABA 0 1.399 07-10-2011, 12:01
Último mensaje: MIJABA

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)