Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Scriptaphyosemion Cauveti Siramousaya GRCH 93/238 (fotografíes)
Per animar una mica la cosa, i donat que les fotos sempre agraden. Les fotos surten una mica fosques, però els peixets surten força bé.

[Imagen: dsc0018xe.jpg]

[Imagen: dsc0019xw.jpg]

[Imagen: dsc0021xe.jpg]

Tofol, que et semblen?
Salutacions,

MIJABA.
Que ara veig la diferència entre el Siramousaya i el Kindia.

Ja l'has vist ballar (parada nupcial)?

El Kindia té tot un repertori espectacular.

El Chaytori no feia parada nupcial, anava a sac directament. Ara veurem com s'ho farà nomès amb un ull. Bé, tampoc no estic segur que hagi de perdre la visió.

I els altres no he tingut oportunitat encara.

Quina mida tenen els teus Sira?

El Kindia, amb cua i tot, està en els 8 cm.
Si t'hi fixes a la segona foto, la femella i el mascle neden junts. Així ho fan bona part del temps, la femella i el mascle neden en parella, habitualment la femella a sota del mascle.

En quant acabi els examens passaré a intentar reproduïr-los, aprofitant que encara tinc les urnes buides per a fer la separació de sexes, cebar, i tornar a rejuntar.

El tamany que deu tenir el mascle deu ser d'uns 7-8 cm a ull. Les femelles un pèl més petites.

Que li ha passat al Chaytori?

A tot això, estic pendent de rebre 25+ ous de Geryi Kolente River que vaig guanyar en una puja "solidaria". Si arriba la torba bé, i surten prous alevins ja t'avisaré. Ara fa fred, i poden patir les consecuencies els ous...
Salutacions,

MIJABA.
Els S. cauveti Kindia normalment son més vermellossos. Les altres dos poblacions Siramousaya i Barrage Loire Atlantique son mès blavoses. Aquest exemplar de la foto es molt vermellòs per esser un element típic de la població; malgrat tot, la variabilitat genetica permet que puguin sortir amb mès ó menys blau/vermell.

Cordialment,
En 3-4 generaciones los siramousaya cada vez me terminan siendo màs rojos y no sè porque..................:confused::confused::confused:
!........la vida puede ser maravillosa! Andrès MontesConfusedmiley4:
killiometrocero escribió:En 3-4 generaciones los siramousaya cada vez me terminan siendo màs rojos y no sè porque..................:confused::confused::confused:

Porque se ponen " moraos ", to er día dale que te pego Big Grin
Chiste malo, lo sé. Era tan fácil ...

MIJABA escribió:Que li ha passat al Chaytori?

A tot això, estic pendent de rebre 25+ ous de Geryi Kolente River que vaig guanyar en una puja "solidaria". Si arriba la torba bé, i surten prous alevins ja t'avisaré. Ara fa fred, i poden patir les consecuencies els ous...

Doncs el Chaytori està quasi curat d'uns fongs a l'ull dret. Alguna petita ferida suposo.
Que no sé com se l'haurà feta. Fent el " sartol tigre " no, segur, perquè la femella ni la pot veure (estan separats, ja ho saps)

Doncs els Kolente ja els tindren duplicats. Ja faré fotos més bones veiam quina es l'altre de les meves que vols.

Perquè el quart tanc, jo el guardaria pels Juarzón: mataria per una parella de Juarzón.
I és posible que el mati, quan tingui tancs per a ells.

Ben pensat, no t'agafis els Juarzón: el mataré a tu, que et tinc més a mà. Big Grin

Salutacions a tots.
JAjajajajajajjaja

Bueno, no ho tindrás facil, ja saps que "Hierba mala nunca muere" Big GrinBig GrinBig GrinBig Grin
Els Juarzon em dona que no ens será dificil conseguir-los, ja veurem Wink Si l'aconsegueixo abans que tu, no em matis, ja te la passaré jajajajaj

Els Kolente River, si surt bé, no només els tindrem per duplicat sino que podrem repartir alevins a qui vulgui recolzar!!

Salut!
Salutacions,

MIJABA.
De les espècies que tinc jo, ara començare a treure ous, en punt en tingui, començare a passar al.levins/ous... Per tant unicament tindriem que comprar noves espècies, per exemple S. liberiense

Cordialment,

Pere
Després dels petits aldarulls de les baixes intercalades de Siramousaya, finalment he aconseguit establir un trio viable.

De moment l'èxit reproductiu ha sigut amb el "mètode natural". Deixant els alevins amb els pares.

Aquí els tenim, els petits:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=yUX5xBeS8bQ&feature=player_embedded"]YouTube - ‪Scriptaphyosemion Cauveti "Siramousaya GRCH 93/238"‬‏[/ame]

Recomano veure'l en HD.
Salutacions,

MIJABA.
Unes setmanes més tard, i encara a l'urna dels papas:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=bvUGp18NzWo"]‪Scriptaphyosemion Cauveti "Siramousaya GRCH 93/238"‬‏ - YouTube[/ame]
Salutacions,

MIJABA.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Mi pareja de Scriptaphyosemion cauveti kinda ferbb 2 2.032 11-12-2013, 00:06
Último mensaje: pavon
  Mi acuario Scriptaphyosemion cauveti "Kindia” ferbb 14 5.553 05-12-2013, 11:11
Último mensaje: xaviergiralt
  Scriptaphyosemion cauveti "Kindia" tofol 2 2.586 07-11-2012, 22:13
Último mensaje: tofol
  Scriptaphyosemion Schmitti "Juarzon" MIJABA 2 1.531 08-05-2012, 11:13
Último mensaje: MIJABA
  Scriptaphyosemion: regalo. tofol 2 1.619 07-08-2011, 17:13
  Scriptaphyosemion Geryi?? MIJABA 3 2.201 13-07-2011, 16:46
Último mensaje: albertus
  Fotografies de Scriptaphyosemion de Roberto Arbolea MIJABA 1 1.386 23-05-2011, 18:26
Último mensaje: Pere Sastre
  Scriptaphyosemion Guignardi "Mamou" MIJABA 31 8.532 05-05-2011, 11:58
Último mensaje: albertus
  Scriptaphyosemion killiometrocero 8 3.249 09-12-2010, 01:42
Último mensaje: MIJABA
  Scriptaphyosemion: color tofol 14 4.766 02-11-2010, 00:47

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)