Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Salinització.
Bones, aquesta tarda he patit una desgràcia. Tinc un acuari de 25 l. amb aigua d'osmosi, on hi mantinc planorbis i gambes hummel. Per comoditat hi vaig posar una ampolla amb 250 cc. d'aigua amb sal per eclosionar artèmia, i avui s'ha deixat anar i a marxat la meitat de la sol.lució i de l'artèmia cap a la resta del tanc.
Ja sé que no es molt però pot afectar la salinització a les gambes? son les poques que hem queden i hem sabria greu.

Salut!
No te preocupes, realiza un cambio de agua para disminuir la poca diferencia de densidad que ha habido, más que nada para tu tranquilidad.
Saludos:

[SIGPIC][/SIGPIC]
1/4 de litro en 25 = un bañico de sal.

Supongo que a los Planorbis les habrá hecho menos gracia que a las gambas. Y como supongo que ya has hecho lo que dice Marcos ...

... y ya que lo has puesto tan clarinete, pues una pregunta.

De dónde sacan los "closcáceos" el carbonato cálcico que necesitan para formar i/o renovar sus exoesqueletos: del agua, de la alimentación, de los dos sitios ...

Dices que los tienes en ósmosis.

No hay problema con el agua blanda, mientras no sea ácida?

Y si fuera mayoritariamente de la alimentación, qué tal le iría a un caracol más grande (bridgesii p.e.)? Aunque las gambas, por el hecho de la renovación también deben tener necesidades importantes.

Ale, ya he cambiado el sentido del hilo otra vez.

Pero ya que han intervenido un par de gamberos ... Confusedmiley2:

Saludos
Ho sento Tofol, però fa anys que tinc les gambes amb aigua d'osmosi i, personalment, repeteixo, personalment, m'ha anat bé.
Reconec que les gambes necessiten calç, però, jo fa anys que les poso amb aigua d'osmosi, sense calentador, i quasi sense alimentar ni res. Son les que m'han criat millor i les més maques, altres cops he intentat posar-les en un ambient quasi "perfecte", i es van morint sense criar.
De veritat, sembla tonto, però a mi hem funciona.
També es cert que mai ho he provat amb altes graduacions, però, tot arribarà.

Salut!

P.d.: he canviat el 75 % d'aigua, i suposo que demà es faran un fart d'artèmia acabada d'eclosionar.

Salut!
Las concentraciones de calcio necesario son aportados básicamente por el agua. No obstante se aconseja para nuestros invertebrados adiciones extra de éste.
Más de una vez con Ernesto hemos elucubrado sobre la necesidad del aporte de Iodo y en que concentraciones podríamos suministrar a nuestros invertebrados, pero nunca hemos llegado a conclusiones claras.
Saludos:

[SIGPIC][/SIGPIC]
Y habeis hecho pruebas?

Salut!
Com molt bè diu tothom, la concentració de sal no es gaire alta.

En quant a les gambes, variara segons les espècies. Les N. heteropa crien molt bè en aigua de l'aixeta. Jo crec que les condicions mès favorables per la C. cantonensis no son en aigua d'osmòsi inversa, dH al voltant de 0 ó 0,5 (tot depen de la calitat d'aigua produida). En aigues menys toves funcionen millor sobre 5 dH...., sempre i quan no tinguin minerals com el coure, ferro.. Es clar que es una simple opinió Big Grin

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)