Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Acuari 125x55
Hola a tots. Estic pensant en posar un aquari sobre una taula que fa 125x55. La taula ja es va fer pensant en que aguantés el pes d'un aquari, però ara no trobo un que aprofiti tot l'espai.

La majoria fan 120x40 i a mi m'agradaria més gran. N'hi ha un de MP que fa 130x60, però el venen amb la taula i jo no la vull. Seguiré buscant a veure si trobo un d'aquesta mida sense taula, però se'm presenten els següents dubtes:

1- Passa res si l'aquari sobresurt uns cm de la taula? En aquest cas serien només 2,5cm per cada costat (els quatre).
2- És una bona opció comprar un fet a mida? Podeu aconsellar-me algun lloc?

L'aquari ha de ser per aigua dolça i el vull tapat.

Gràcies.
A Sirocco fan aquaris a mida, però també tenen una mida estàndard de 130x50.

Que sobresurti no és cap problema si no et passes, pensa que la qüestió és que el vidre no es pugui corbar, perquè és un material molt resistent però molt poc flexible. El que trenca el vidre és que faci panxa perquè no aguanta la tensió. Per corbar el vidre és una simple qüestió de palanca, cal que la distància entre el punt de recolzament i el punt de força sigui suficientment gran.

Com que així explicat no s'entén res Big Grin, imagina't que vols trencar un llistó de fusta sobre una taula. Si el llistó està sobre la taula i només fas sobresortir 10cm, serà dificil que tot i fer força el puguis trencar, en canvi, si sobresurt mig metre, llavors pots fer molta més força de palanca i es trenca.

De fet, el sistema de subjecció de les taules de Sirocco és una cosa que de primeres fa molta por! Big Grin El fons de l'aquari queda suspès a l'aire, i només queda subjecte per dues lámines de metall planes d'uns 10cm d'ample que l'aguanten transversalment de costat a costat. Torna a ser qüestió de palanca, la distancia entre barra i barra no és suficient com per a que es pugui tensionar el vidre entre aquell espai, i des de les barres fins al frontal (o al darrere per l'altra banda) passa el mateix.
Jo vaig aprofitar una tauleta de centre pel meu 260lts, com que sobresortia l'acuari vaig anar al Leroy Merlin i vaig comprar una fusta de 15mm de gruix, me la van tallar a mida de l'acuari i la vaig colocar centrada entre la tauleta i l'acuari.

Si cal et penjo una foto.
Pasión por los bettas....
He trobat un ATLANTIS EVASION de 120x50x70 que quedaria molt bé la taula (125x55).
Què penseu d'aquesta marca? També podria mirar de posar un MP de 130x60x60, que només sobresortiria uns cms de la taula.

Em conformo amb l'ATLANTIS de 120x50 o vaig a un aquari una mica més gran (130x60).

Hi ha molta diferència de qualitat entre les dues marques?
A la pràctica, es nota diferència entre una mida i l'altra?

El MP ve amb 4xT5, i l'ATLATIS amb 4xT8 però potser podria demanar T5.
Canvia molt entre T5 i T8?

Gràcies i Bon Nadal.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Fondaria per acuari plantat i a 3 cares. TRONERA 7 7.313 20-01-2014, 14:31
Último mensaje: ismacarv
  em supura aigua acuari 240 litres chasis2 9 8.157 25-07-2013, 23:11
Último mensaje: chasis2
  Com fer una taula per acuari...by pele pele 22 28.684 05-02-2013, 13:52
Último mensaje: Ricard
  Canviar el color de fons de l'acuari, però per dins! MIJABA 8 8.254 28-03-2012, 20:48
Último mensaje: tofol
  Ajuda per decorar l'acuari Loiam 6 7.163 13-05-2010, 21:10
Último mensaje: albertus
  Il.luminació acuari 120 l. kongobulunga 3 5.106 30-11-2008, 03:03
Último mensaje: quino69
  acuari en forma de cub raulv 3 4.505 28-01-2008, 12:53
Último mensaje: raulv
  Acuari nou Osc@r 10 10.515 12-04-2007, 19:47
Último mensaje: Marc Martínez

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)