Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nou picoaquari
Doncs, avui he recuperat un picoaquari de 7l que tenia guardat de quan el feia servir d'artemier. Hi he posat una anubia de quan vaig començar amb l'aigua dolça (ja fa uns quants anys) que tenia en un gerro amb aigua des de que em vaig passar al marí.

El substrat l'he posat volcànic, també aprofitant material que tinc per casa. Va acompanyat d'una minibomba de 250l/h que s'alimenta de l'aigua del fons i la pantalla incorporada. No tinc cap filtre, ja que, pel tamany de l'aquari, m'és més fàcil fer canvis freqüents que no pas muntar un gran aparellam...

No tinc escalfador, però la T ambient de casa és d'uns 22-24º constant.

Tot just muntat i ple (d'aigua osmotitzada) hi he introduït bactèries (1 ampolleta)

Els dubtes;
- he vist uns peixos globus mini, mini (menys d'1cm), que, crec, no patiran per estar en tan poc volum d'aigua. Hi voldria posar alguna gambeta que neteji la brutícia i les restes de menjar.

Com ho veieu?
És factible mantenir aquests peixos en tan poca aigua? No els estaré maltractant?
Són d'aigües salobres? Les plantes podrien aguantar densitats de 1005-8?
Alguna altra opció per aquests litres?
Quines gambes em recomaneu (si els punts anteriors no bloquejen el projecte)?
Quines altres plantes estarien bé (tenint en compte que tampoc vull posar cap equip de CO2)?
7 litres és molt petit... no sé jo amb els globus si serà massa petit Rolleyes En tot cas mira que no siguin d'aigües salobres si hi tens aigua d'osmosi (amb peixos potser serà massa tenir 100% osmosi, i més en un volum tant petit -per les oscil·lacions de pH-)

En tot cas crec que la combinació peixos globus + gambes suposará més aviat tenir un aquari de peixos globus amb aliment viu una mica car Big Grin

Potser en aquest volum aniria millor unes gambes acompanyades d'un cardum pacífic de microrasbores, per exemple.
Els globitus que vols dir crec que son carinotetraodon travancoricus. Jo tinc una parella visquent amb heteropodas (cherry), a les adultes no se las menjan... cargols no deixan ni un...

Es 100% aigua dolça i tenen força mala llet amb tothom... y entre ells... excepte quan hi ha sort i es cauen be... XD
Jaume71 escribió:7 litres és molt petit...
Hahaha és el que tinc i el que em deixen Wink

Jaume71 escribió:En tot cas mira que no siguin d'aigües salobres si hi tens aigua d'osmosi (amb peixos potser serà massa tenir 100% osmosi, i més en un volum tant petit -per les oscil·lacions de pH-)
Si és factible no hi ha problema, a casa tinc sal per preparar una pila de litres....ja la tinc en bossetes per fer de 25 en 25l...Però no sé si les plantes ho aguantarien...

Jaume71 escribió:En tot cas crec que la combinació peixos globus + gambes suposará més aviat tenir un aquari de peixos globus amb aliment viu una mica car Big Grin
Bon punt Wink Res de globus amb gambesBig Grin

Jaume71 escribió:Potser en aquest volum aniria millor unes gambes acompanyades d'un cardum pacífic de microrasbores, per exemple.
Molt bona opció, 1 mascle + 3 femelles què tal?
Parles dels Tetraodon travancoricus. 7 litres és molt petit per a qualsevol peix si el que es vol es mantenir-lo correctament. Jo de tu posaria simplement gambetes i llestos.
Gràcies Antoni, però arriben als 3cm? 7 litres són molt pocs oi?SadSadSadSadSad
albertus escribió:Parles dels Tetraodon travancoricus. 7 litres és molt petit per a qualsevol peix si el que es vol es mantenir-lo correctament.
Es tracta d'arribar a un compromís entre el meu caprici Wink i el respecte per uns mínims dels pobres peixos, si no ho veieu clar faré un gambari....ainssss, amb lo macos que són Big Grin

Quines altres plantes em recomaneu?
jajajaja Molts cops m'he trobat en el teu lloc Blurp! Big Grin
Ja li diré al Jordi (AQW) que descarto els globus nans, que millor uns quants tropheus Big GrinBig GrinBig GrinBig Grin o un manatí Wink

Merci a tots
Ostis quin ambient a les 2 de la matinada! Cool Cool... demà ens quedarem tots adormits abans de les campanades! Big Grin

Si ve els Carinotetraodon travancoricus son molt petits, son molt territorials (tots i ser dels globus més "pacífics"). Jo crec que definitivament 7 litres és molt insuficient (en aquest forum especialitzat en globus recomanen mínim 20 litres).

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)