Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
reiniciar projecte
bones a tothom!
fa molt i molt que no venia per aquí i el motiu és que vaig canviar de pis i vaig haver de desmuntar l'aquari per qüestió d'espai. la nova previsió és que durant el 2011 torni a canviar a un pis més gran i definitiu (espero). i per tant, ja em torna a bullir a dins l'interès per muntar l'aquari!
com que aquesta vegada vull "fer-ho bé", us demanaria si em podeu assessorar una mica. més que res, per fer-me una idea de la inversió econòmica i les possibilitats segons el lloc on viuré (aigua, etc.), i sobre el que podré aprofitar del que tinc, que em sembla que casi que només serà la urna.

- el que tinc: un aquari de 90L, que ja venia amb tot, i després d'entendre-hi una mica (només una mica), veus que és un equipament justet i que millor anar-ho comprant mica en mica i més potent. porta un filtre interior senzillet, la pantalla ve amb 1 fluorescent blanc de 18w (que no recordo si és T8), i l'escalfador també és senzill. de decoració gairebé no vaig poder salvar res, crec que només una roca volcànica amb forat al mig.

- el que m'agradaria posar: pensava en força planta de manteniment mitjà (encara no em vull complicar massa), un cardumen no sé de què encara i una parella de cíclids amazònics com a protagonistes de l'aquari. ja he tingut escalars (difícil reproducció) i apistogramas microgeophagus (senseibles a les variacions de l'aigua). veient els missatges dels apistogramas cacatuoides, pensava que seria una possibilitat.
gambes i "netejadors"?¿

- l'aigua: al lloc on viuré té un ph mitjà de 7,7 i una duresa de 15º, abans tenia osmosi, però ara no, o sigui que és tal qual.

com ho veieu? complicat, oi? sé que necessito taula nova per posar totes les instal·lacions, abans com no eren massa complexes, tenia un moble normal. també he de canviar el filtre i la il·luminació. com a coses prioritàries. què més em recomaneu?

gràcies i perdoneu pel post tant llarg que deixo, però he pensat que quanta més info millor!
Hola,

Benvingut de nou a l'AAB.

Un aquari de 90l està prou bé, podries millorar el equipament, però depenent del que vulguis posar ja et va bé el que tens. So poses unes gambetes, un cardumen de peixos petits tipus boraras i una parella de ciclids petits no necesites més. Les plantes tipus vallisneria i molses no han te tenir molta llum, i més si poses una sorra clara.

Vols tenir un aquari més gran en el futur?

Fins aviat

Salva

PD. Mira´t les condificions per fer-se soci aquest any, son les millors Wink.
home, la veritat és que si que m'agradaria tenir un aquari més gran en el futur, però no crec que sigui un futur molt immediat.
el que si que veig viable a mig termini és anar evolucionant en la composició, és a dir, amb el temps introduir plantes més complicades de cultivar, o peixos més delicats. o sigui, posar-me reptes nous amb el material que tinc i que tindria, per això demano assessorament sobre equipament nou i potent.
Una parella, o fins i tot un trio d'Apistogramma cacatuoides en un 90 estarien bé. No entenc massa bé això de que els Ramirezzi (que per cert, no són pas del gènere Apistogramma) son sesnibles als canvis d'aigua, crec que més aviat, igual que els apistogramma més comuns (catuoides, agasizi, etc..) solen ser bastant resistents, o si més no igual de sensibles als canvis bruscos i a les condicions de l'aigua que la gran majoria de peixos.
Tenir escalars en 90 litres es massa just, reproduir-los en un espai tant limitat és molt més difícil. Amb els cíclids nans no hauries de tenir problemes per disfrutar de postes a l'aquari.

Pel cardum, com més petits siguin els peixos millor podràs disfrutar-lo. Els clàssics neons o uns arlequins (els spei són encara una mica més petits), o sinó algun tipus microrasbora.
Hola

Per mi la prioritat seria un filtre extern, tipus eheim 2211 o similar, per 100 litres seria suficient... pero tb el pots pillar una mica mes gran.

Despres, podrias plantejarte un brico a la pantalla per tenir mes llum... o no... depen del que vulguis fer.

Sort amb ello Smile
bon dia!
Jaume, he fet un aiguabarreig amb els noms cientifics dels 2. el que vaig tenir eren Ramirezzis i lo de sensibles, potser no hauria hagut de generalitzar. el que volia dir és que a mi em van durar relativament poc, suposo que com era força principiant aleshores potser no havia fet prou ciclat.

lo del filtre, és el que havia pensat, posar-lo ja una mica més potent per futurs canvis de població.

i lo de la modificació de la pantalla, he estat mirant info i crec que com a mínim passar d'1 tub a 2, no? perquè dels 2 un pugui ser més adequat per plantes!
aleshores, el retoc es pot fer casolà sense massa dificultat? o em recomaneu que ho porti a fer a una botiga especialitzada? encara que ho facin ells, serà més barat que una pantalla nova, no?

em podrieu donar més info sobre il·luminació? (o algun enllaç entenedor) per entendre les diferències entre T5, T8, PL, leds . . .

gràcies de nou!

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Primer Projecte (Gambari 60L) TitoHarris 36 21.349 20-02-2014, 13:13
Último mensaje: TitoHarris
  nou projecte urna 300lts xivito 11 8.680 18-12-2012, 18:32
Último mensaje: xivito
  Projecte??? Blurp 8 6.648 07-09-2010, 12:45
Último mensaje: Blurp
  Nou muntatge - Projecte Tanganika Inside!! MIJABA 9 8.106 03-08-2010, 13:20
Último mensaje: MIJABA
  Projecte 60L - Ajudes, suggeriments i aclaracions :) MIJABA 45 29.036 28-01-2010, 09:04
Último mensaje: Marc Martínez
  Projecte de amazonic.... Xavier Pou 19 13.967 18-11-2005, 13:13
Último mensaje: KARPY

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)