Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Agua blanda
Ostis Tòfol, quina por que em fas cada vegada que preguntes Big Grin Big Grin Big Grin

De l'efecte tampó en podríem dir "efecte esponja". Un compost tampó és aquell capaç de captar (o cedir) un excés (o defecte) de protons (H+, o sigui àcid) del medi. D'igual manera que una esponja és capaç d'absorbir un excés d'humitat, però també d'humidificar quan l'ambient és massa sec. L'esponja fa de magatzem d'aigua i fa de "pulmó", l'aigua hi queda atrapada però es regula amb elmedi mantenint una humitat constant.

Un compost tampó com els carbonats o els bicarbonats a l'aigua, és capaç d'absorbir un excés puntual d'acid i així mantenint constant el pH. L'excés d'acid queda "emmagatzemat" i si en un moment donat el pH puja, el tampó retorna àcid al medi i segueix mantenint el pH constant.

Per l'efecte de la duresa sobre els peixos, això ja no ho tinc tant clar. En general les sals de l'aigua afecten els processos d'intercanvi de fluids de les cèl·lules (processos osmòtics). Els peixos d'aigües molt àcides no estan tant ben adaptats a estar en contacte amb grans quantitats de minerals dissolts a l'aigua (calci, sodi, carbonats, et.). El calci (GH), en aquest sentit, afecta fortament en els processos osmòtics. L'excés de carbonats, a més de fer pujar bastant el pH, també pot precipitar en forma de sals insolubles (carbonats de calci,per exemple) i pot afectar a peixos que no estiguin adaptats a eliminar-los (s'ha comentat sempre el tema de les calcificacions en neons i cardenals).
En peixos d'aigües molt toves, un altre problema freqüent és que com els seus hàbitats son extremadament àcids (les aigües negres poden tenir pH inferiors a 5), son peixos amb poques defenses exteriors i en un pH més elevat, amb molts més patògens al medi, tendeixen a enmalaltir fàcilment (discus i escalaras salvatges, chocolates, samurais, etc...)

Una duresa rondan els 10dGH i els 4dkH crec que és una aigua perfecta per a un inmens ventall de peixos. Confusedmiley20:Confusedmiley20:
Gràcies Blurp. És veritat que el tema em tenia mosca.

Jo, mentre vagi trobant qui en sap més jo ... vaig preguntant. Big Grin

I llegint.

Mireu qué he trobat, on li donen les gràcies al nostre Presi:

http://www.portalpez.com/parametros-del-...-vt15.html

Sembla un bon punt de partida, oi?

Salutacions
Blurp escribió:Doncs, per a en Tofol...

És normal que l'aigua d'òsmosi no rebaixi els carbonats dissolts. Per això, necessitaries un descalcificador.

UPS! què va! l'osmosi elimina gairebé la totalitat de ions dissolts a l'aigua.

En canvi un descalcificador està dissenyat per eliminar el calci i magnesi, i funciona retenint aquests ions de calci i substituint-los per ions de sodi. Per tant el descalcificador redueix el GH (elimina calci i magnesi), però NO afecta la duresa de carbonats (kH) i tampoc no disminueix la mineralització de l'aigua -conductivitat- ja que no retira ions sinó que en substitueix uns per d'altres.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Parametros del agua (ciclado) Susanarc 6 6.162 25-10-2016, 15:36
Último mensaje: Carlos Samurai
  SOS, mi acuario pierde agua Liarte 10 10.781 28-08-2014, 02:16
Último mensaje: Liarte
  Analitica del agua jnavas 8 6.830 06-05-2014, 09:08
Último mensaje: jnavas
  Roca viva en acuario de agua dulce jnavas 4 15.442 12-04-2014, 14:34
Último mensaje: jnavas
  Cambios de Agua rmnosc 14 11.631 22-11-2013, 15:22
  Regalo Tortugas Agua Y Peces marijose 33 33.813 02-08-2013, 17:56
Último mensaje: jarajojo
  Agua destilada ze474 2 3.196 16-07-2013, 00:31
Último mensaje: fran137
  Como bajar la temperatura del agua en Verano Jordi Mateo 28 31.765 20-06-2013, 13:01
  Cambio parcial del agua ansima88 20 13.816 07-03-2013, 17:22
Último mensaje: Esclarmund
  agua ansima88 2 3.265 06-03-2013, 01:11
Último mensaje: Pavel

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)