Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Algú amb experiència muntant acuaris...
Els acuaris de Scriptoaphyosemion no poden tindre cap forat, per petit i elevat que sigui, sempre salten.... el seu habitat son clots d'aigua amb molt baixa altura: de 5 a 10 cms. de selva guineana primaria....

Els cubics no son els aquaris mès adecuats, funcionen millor amb una estructura tipus tortuguera

Cordialment,
Pere Sastre escribió:Els acuaris de Scriptoaphyosemion no poden tindre cap forat, per petit i elevat que sigui, sempre salten.... el seu habitat son clots d'aigua amb molt baixa altura: de 5 a 10 cms. de selva guineana primaria....

Els cubics no son els aquaris mès adecuats, funcionen millor amb una estructura tipus tortuguera

Cordialment,

Gràcies pel comentari Pere.

Precisament, vull corregir el meu error al muntar amb urnes de Blau y fer alguna cosa més decent i aprofitant més l'espai...

Em barallaré amb totes les opcions que tingui disponibles, vull el millor per els millors de la meva afició.
Salutacions,

MIJABA.
a mes de facil gent que ha provat diu que si que ho es amb aquest metode Smile
Surt molt més a conte comprar urnes Beta, valen 4 durus i els acabats seran millor que fer-les tu mateix. I sobretot seran més FIABLES!!
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
Coincideixo amb l'Edu, compra tortugueres (de la marca que sigui, Betta es una marca catalana seriosa, malgrat que si en trobes de ben acabats i mès barats), amb perfils de plastic i tindràs acuaris per anys, amb una despesa de temps i un preu raonable.

Cordialment
Se m'acaba d'acudir una idea que podria ser molt ràpida i prou estètica: Amb plàstic transparent, per exemple amb fulls de fer transparències o de tapes d'encuadernacions, fer unes tires que puguis enganxar a les bores sobre la tapa de vidre BLAU amb cinta adhesiva a mode d'ales.

També veig que les urnes blau son molt altes... no et valdria la pena baixar el nivell de l'aigua de manera que et quedi un espai de seguretat molt més ampli... serviria això per dificultar les fugues?
El problema recau en que les urnes petites, "només" tenen 10L, si reduim l'alçada es queda en res, i hi queda molt espai per omplir a l'estantería.

Ja he rebut el presupost de Sirocco, i realment no es tan car com m'havia imaginat, em pensaba molt mes pal.

M'ho estic pensant, pero amb tanta inversió amb el 250L i l'estantería de killis no podré amb tot, així que aniré a poc a poc.

De moment estic fent proves amb una nova malla mosquitera metàlica que es deixa mal·lear amb facilitat.

Ja he fet un prototipus rudimentari pero efectiu.

Publico unes fotografíes a continuació.
Salutacions,

MIJABA.
Alguns killis poden saltar uns 10 cms. perfectament per sortir de l'aquari.... éncara que en condicions d'aigua adecuades (aigües toves en el gènere Scriptoaphyosemion), llum difuminada i molta vegetació no solen saltar.... Molts killis salten buscant un millor habitat. Encara que en els Rivulus, no es aplicable: ¡salten de forma instintiva sempre!.

Cordialment
Pere Sastre escribió:Alguns killis poden saltar uns 10 cms. perfectament per sortir de l'aquari.... éncara que en condicions d'aigua adecuades (aigües toves en el gènere Scriptoaphyosemion), llum difuminada i molta vegetació no solen saltar.... Molts killis salten buscant un millor habitat. Encara que en els Rivulus, no es aplicable: ¡salten de forma instintiva sempre!.

Cordialment

Desde que vaig parlar amb tu fa mesos que només utilitzo aigua d'osmosi per a els canvis, i desde llavors no he tingut cap baixa més, i molt menys salts.

Pero m'agradaría ampliar "la familia", pero abans haig de solucionar aquest tema, perque m'he emportat força disgustos...

De fet ara tinc una petita "camada" de 7 alevins de Punctatum que van sortir d'una torba que em van passar, i veritablement, porto molt de temps amb ells i dedicació dia rere dia i no m'agradaría perdre'n ni un!
Salutacions,

MIJABA.
¿no te has planteado cambiar de estanteria?¿no te sale màs rentable que cambiar todos los acuarios? Incluso te cabrìan màs y de màs capacidad.

Los acuarios de 10 litros para alevines, un pez ò parejas muy pequeñas no estàn nada mal. Por si te sirve de algo mis diapterones y aphyosemions (halleri, pyrophore, ocellatum, striatum, etc) de aguas frias estàn en acuarios de 14 ancho x 17 alto x 38 fondo en centimetros, si no me equivoco dàn 9 litros brutos y ponle que sean 8 litros reales y a mì no me và mal, depende del mètodo de cria que queramos usar cada uno.

Efectivamente como dice Pere es mejor acuarios con màs superficie, pero tambièn cuesta màs enfriar esos acuarios con màs superficie con mètodos artificiales.

Lo que està claro que si pudiera montarìa acuarios de 50 litros mìnimo con grupos, pero el espacio apremia, tambièn està claro que si me fuera mal no los tendrìa en esos acuarios, pero và bien y porque cambiar.

Tambièn añadir que no me explico como te saltan peces adultos por esa malla, porque es la que uso con las especies que te he mencionado -incluso con jovenes- y no tengo bajas. Tambièn he visto que con la osmosis no has tenido bajas y quiza el problema era ese, que saltaban màs y màs porque no les gustaba el agua por cualquier razòn.
!........la vida puede ser maravillosa! Andrès MontesConfusedmiley4:

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  cola per acuaris lampibcn 0 1.623 02-06-2014, 19:24
Último mensaje: lampibcn
  Algú necessita aigua d'òsmosi? Petxinot 7 5.271 04-05-2011, 19:30
Último mensaje: SCRAT
  experiència amb dremel o similar Jaume71 3 3.259 19-04-2010, 23:43
Último mensaje: ANB001
  Montant bateria 4 acuaris de 60 litres... Aleix Llovet 24 18.123 01-04-2004, 15:10
Último mensaje: Claudia Vidal

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)