Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dicrossus Filamentosus
Algú sap alguna cosa, o coneix informació sobre el manteniment d'aquesta especie?

N'he buscat amb l'ajut del Google i no trobo molta informació sobre el manteniment...

Per parelles com la resta de cíclids nans? Son de cardum?

Il·lustro:

[Imagen: lyretail-checkerboard-cichlid-1280785642-800.jpg]
Salutacions,

MIJABA.
Hi habia un soci, L'aleix que els va criar, enviam un privat i et dono el seu msil. Wink
Mira que diuen aquest post de l'Aleix:

http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...lamentosus

Cita:Pues ya que es una espécie de cardumen, yo aconsejo un mínimo de 5-7 ejemplares, pues a mi mismo cuando separé la pareja para criar, los 3 ejemplares restantes que quedaron en el 240 acabaron matándose... tanto las hembras como los machos son muy violentos.

Cita:Els parámetres del meu acuari son pH 5,5 KH: <1 Gh: 3-4 i NO3<30 sé que son una mica arriscats pero de moment s'ha mantingut constant...Practicament es tot aigua d'osmosis, i amb el CO2 consegueixo baixar una mica el pH.

Cita:Aver jeje, que no cunda el pánico, que los dicrossus si los manteneis en pequeños grupos no tendreis ningún problema... y siempre salen más hembras que machos, ya que por lo que parece se cambian de sexo... la hembra dominante del grupo, se vuelve macho. supongo que como la Crenicara punctulata

També els va mantenir el Salva:

http://www.aquariofilabcn.org/forum/show...lamentosus
[COLOR="Black"][COLOR="Blue"]Salutacions.
[/COLOR]
[/COLOR]
Curiòs, ja he reunit força informació vital sobre el bitxo en cuestió.

Cherax t'envio un MP.

Salutacions, y moltes gràcies.
Salutacions,

MIJABA.
Bufff is very dificurl. Que et vagi be noi, pero si ficas aixo al grandote poca cosa més podrás ficar.
Suerte.
karavanseray escribió:Bufff is very dificurl. Que et vagi be noi, pero si ficas aixo al grandote poca cosa més podrás ficar.

A que et refereixes?

Explica't...

Lógicament la possible introducció d'aquests bitxos descarten els Discus inicials...
Salutacions,

MIJABA.
Mantenir el aigua a aquests parametres no et permet la introducció de moltes més especies. PH 5 - 5.5 aixo pica i cou. Els discos no crec que soportin aquesta acidessa, pero no soc cap entes en res jo.
Suerte.
No crec que sigui dificil conseguir un PH similar, i n'estic segur que a un PH 6,2 tambe viuran bé.

Amb l'us de osmosi, l'addicio de CO2, filtracio per torba, i l'ajut de la Akadama aixo esta xupaoooo!! Jajajajajaja

La majoria d'amazonics son d'aigues toves i acides, cap problema...

Be, almenys jo no ho trobo tant dificil...
Salutacions,

MIJABA.
Jo tinc un amazonic d'aigua ácida a 6.5, i aixi si, pero aquest bitxet diu que ha de estar a 5.5.
Suerte.
No us llegiu els meus articles Big Grin Big Grin Big Grin

Si bé és cert que hi ha certa diferència entre un pH de 6.5 i un de 5.5....

qui diu que...

a) podem medir els paràmetres amb una exactitud tant acurada?
b) que els peixos només estiguin bé en el rang de paràmetres que diuen les fitxes que corren per la xarxa? (es llegeixen les fitxes els peixos? :confused: Big Grin )

Cal ser una mica flexibles Wink efectivament són peixos d'hàbitats d'aigues negres amb pH extremadament baixos... però ja vam veure també a les xerrades de l'amic Jordi LoPeix que dins de la mateixa conca hi ha infinitat de condicions diferents i els peixos, òbviament, s'hi adapten bé. Això vol dir que aquestes espècies ens viuran bé en aigües fortament àcides, però els rangs de permisivitat son sempre amplis. I al final, més que afeccions fisiològiques, el que es nota és que aquest peixos estan acostumats a viure en ambients amb pocs patògens (pH molt àcids), i que cal anar amb compte que a pH més elevats no ens agafin malalties. També cal tenir en compte que els peixos del circuit comercial solen ser criats fora del seu orígen i que per tant passen una "selecció artificial" foçada que tendeix a mantenir línies genètiques resistents a paràmetres menys extrems. Tampoc és el mateix mantenir un discus F0 que uin híbrid de l'Stendker Wink

També el que resulta vital és que els paràmetres es mantinguin constants. Un dels perills de mantenir un pH tant baix és que hem de tenir un aigua molt poc tamponada y això, si hi hagués algun desequilibri, podria fer variar el pH sobtadament.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Cambio de sexo en dicrossus Salvador Borràs 1 1.942 21-12-2004, 20:58
Último mensaje: Aleix Llovet
  POSTA DICROSSUS MACULATUS Aleix Llovet 8 3.820 12-10-2004, 19:15
Último mensaje: Aleix Llovet
  En Valencia y cria de dicrossus doble Salvador Borràs 3 2.454 29-05-2004, 15:29
Último mensaje: Pau Riba

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)