Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Fundulopanchax Sjoestedti Niger Delta
Pere Sastre escribió:Les cries inicialment s'alimenten exclusivament de nauplis d'artemia, microcucs, etz... aliment molt petit. La Daphnia magna adulta a vegades preda sobre les cries....

Cordialment,

Desconeixia totalment aquesta dada...

Per cert, el que comentaba abans, de fet, la Daphnia després d'administrar la spirulina, ha agafat tons molt verdosos dins el seu organisme Rolleyes
Salutacions,

MIJABA.
la Daphnia després d'administrar la spirulina, ha agafat tons molt verdosos dins el seu organisme

Precisament, per aquest motiu es fan cultius de fitoplancton, perque els peixos carnivors puguin rebre determinades vitamines i altres compostos que els menjars preparats no els hi donaran.....

Cordialment
L'alimentació vegetal, tant per cultius d'artemia, Cyclops, Daphnia, no necesariament te que esser unes hores abans. Pot esser sempre, es una alimentació natural dels crustacis filtradrors....

Cordialment,
Pere Sastre escribió:La Daphnia magna adulta a vegades preda sobre les cries....

Personalment discrepo, es tracta d'un filtrador no te aparells destinats a capturar cap mena d'animal...
Aquests peixos son preciosos Smile

MIJABA escribió:Karavan, es Spirulina mesclada amb aigua (precisament la Spirulina que em vas passar).

Em sembla que va ser en Pere que va comentar d'alimentar en primera instància a la Artemia / Daphnia que utilitzis per administrar als peixos amb Spirulina / Chlorella unes hores abans...

I així ho vaig fer...

L'artemia es millor donar-la abans de les 24 hores quan encara no han consumit el sac vitelí. Es lo que té realment aliment.

Dins d'aquestes hores no cal alimentar-les amb spirulina.
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
D'acord amb en Petxinot (ex-Cherax), la Daphnia es filtradora, arrel del seu comentari hi buscat informació i estic totalment d'acord amb ell (sempre s'apren... dels que tenen coinexaments en biología).

El meu comentari està influenciat per una experiència segurament errònia -alguns cops quan no tinc nauplïs d'artemia- donava als al.levins, Daphnia del meu cultiu i en el mateix hi han altres crustacis i organismes (Cyclops, ostracodes, etz...). Molts cops els al.levins desapareixien en 24 hores i romanien unes Daphnies com cavalls, encara que no sempre.

En Edu Obis te raó al manifestar que nauplis d'artemia quan tenen el major valor alimentici es com a màxim a les 24 hores del naixement. L'enriquiment de l'artemia es interesant amb el nauplis sobrants que ens queden desprès de les 24 hores... i per alimentar-los fins l'edat adulta. Per enriquir els hi poden donar: llevats, espirulina, chlorella, cultius de rotifers/fitoplancton, olis de peix amb fosfolipids i vitamina E, cyclops antàrtics (es comercialitza com CYCLOP-EEZE), ja companys que els han alimentat amb uan disolució de sucre, sucs comercials de fruita, etz... sempe controlant molt les quantitats.

Penseu que no soc bioleg, i els meus comentaris venen motivats per el cruel sistema de prova-error-encert

Cordialment
He vist per algún lloc que també es fa servir clara d'ou per enriquir l'artemia.
Suerte.
Són animals filtradors. Gairebé tot els que els hi donis ho menjaran. Es tracta de donar coses que no embrutin gaire l'aigua.
Blog AAB Blog GCK

Siempre hay espacio para un nuevo acuario
Album (en construcción)
OJU_PALIGRU !!!

... amb lo que afegim als cultius.

Fa un parell de dies me'n vaig carregar un minicultiu de daphnia tot abocant uns 250 ml. de una decocció de col lombarda.

Havia quedat un violeta_blavós tant maco ... Big Grin

Sempre he llegit allò de "afegir just fins que enterboleixi l'aigua".

Amb la spirulina en pols mai no he tingut problemes.

Amb el llevat sempre he anat molt al tanto.

Suposo que aquella tinció va provocar una explosió de la fauna infusoria resident, que va absorvir tot l'oxígen, y ... :mad:

Salutacions
Com apunta el nostre company Tofol, sempre que afegim productes nutritius a l'aigua es te que anar amb molta precaució. un exces pot ser letal....., es com la distribució de menjar als peixos, semper es millor fer curt, que passar-se...

La clara d'ou (amb un alt contingut proteínic) em sembla excesivament contaminant per afegir a cualsevol cultiu.... algú te una experiencia real?.

Cordialment,

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Alliberament fartets al Delta del Llobregat Pere Sastre 8 6.117 06-09-2013, 01:23
Último mensaje: pavon
  Aphanius iberus delta del Llobregat Pere Sastre 6 3.417 18-10-2011, 20:17
Último mensaje: Pere Sastre

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)