Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Scriptaphyosemion Guignardi "Mamou"
Pere, no li'n passis ous, a no ser que ell et digui el contrari...

A mi me n'han sortit una vintena d'alevins. Ja saps que no soc partidari de donar-los als crancs Big GrinBig GrinBig GrinRolleyesRolleyesRolleyes així que li passaré un parell de parelles, trios, o el que s'escaigui segons el sex-ratio.

Així jo m'estalvio del sacrifici, i ell s'estalvia cuidar-los i tirar-los endavant desde petits.

A viam si ell treu alevins de Sougeta, Geryi o alguna que me'n falti a mi i intercanviem Confusedmiley2:
Salutacions,

MIJABA.
MIJABA escribió:A viam si ell treu alevins de Sougeta, Geryi o alguna que me'n falti a mi i intercanviem Confusedmiley2:

Tamos enello.

Vaig treient ous i, de moment m'han eclosionat 2 Guignardi Sougueta i 1 Geryi Kolente river.

S'endevina una primavera_estiu emocionants. Big Grin

Salutacions
tofol escribió:Tamos enello.

Vaig treient ous i, de moment m'han eclosionat 2 Guignardi Sougueta i 1 Geryi Kolente river.

S'endevina una primavera_estiu emocionants. Big Grin

Salutacions

Per la meva experiència amb els ous de'n Pere:

· Guignardi - Periode d'incubació = 21-25 dies.
· Etzeli - Periode d'incubació 30 - 35 dies.

Incubació en aigua.

Tu com t'ho manegues?
Salutacions,

MIJABA.
Sí, amb aigua tintada amb pinyetes d'Aliso.

Per cert, la seva capacitat fungo_estàtica és bona però NO al 100%

Salutacions
tofol escribió:Sí, amb aigua tintada amb pinyetes d'Aliso.

Per cert, la seva capacitat fungo_estàtica és bona però NO al 100%

Salutacions

Es un bon apunt.

Conec gent que utilitza fulles de Terminalia amb la mateixa finalitat...
Salutacions,

MIJABA.
Jo apuntaria a que no tots els ous acabant essent correctament fecundats per l'esperma del mascle ó alguns poden ser infertils per altres motius... No sempre es un problema de l'aigua....

Cordialment
És bo saber-ho, als efectes de treure una conclusió final respecte a les pinyetes d'Aliso.

Els ous estan en 1 l. d'aigua Kh 3-4 / Gh 6-7 / Ph 7-7,2 / al que se l'ha introduit 1 pinyeta. Desconec com ha influit en el Ph però el color queda ràpidament de té fort.

Alguns ous van ser introuits amb fong.

La massa de fong ha crescut i/o ha contaminat molt poc durant els primers dies, i jo diria que gens a partir de 3er ó 4rt dia.

Ha hagut eclosions amb posterioritat (ahir vaig recuperar 4 Guignardi més)

Els alevins han conviscut en aquest medi al menys durant 24 h. sense presentar signes de contaminació.

No obstant això, acabo de rescatar un Geryi que havia quedat enganxat en un núvol que suposo que és la degradació del fong. L'he deixat al medi perquè encara presentava poca mobilitat.

La gran majoria d'ous no presenten signes de contaminació.

Fins aquí la meva experiència amb aquestes pinyetes.

Salutacions
Nunca incubarè especies que necesiten màs de 12-14 dias en agua, me parece màs trabajoso, màs arriesgado que en turba y menos favorable en huevos perdidos, de hecho no incubo ninguna especie en agua, empezè a hacerlo con los diapterones en agua "terminaliada", pero he visto que en turba se pierden menos huevos por no decir ninguno.
!........la vida puede ser maravillosa! Andrès MontesConfusedmiley4:
Pues es que en mi entorno cercano no encuentro turba, tendré que preguntarle a Pere dónde la compra él.

Incluso estoy evaluando probar como un compañero (ahora no recuerdo el foro) que eclosiona encima de una toallita desmaquilladora empapada con Azul de Metileno.

De momento, con mis litritos "al tinte de Aliso" voy tirando.

Pero iré probando todas las opciones para ir cogiendo experiencia.

Saludos
http://www.productosflower.com/producto....roducte=16

Estoy usando esa turba con perfectos resultados tras cocerla.

La venden en verdecora en saco de 20 litros, quiza tambièn en grandes tiendas de jardineria porque es una marca muy conocida.

un saludo
!........la vida puede ser maravillosa! Andrès MontesConfusedmiley4:

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Mi pareja de Scriptaphyosemion cauveti kinda ferbb 2 2.379 11-12-2013, 00:06
Último mensaje: pavon
  Mi acuario Scriptaphyosemion cauveti "Kindia” ferbb 14 6.830 05-12-2013, 11:11
Último mensaje: xaviergiralt
  Scriptaphyosemion cauveti "Kindia" tofol 2 2.928 07-11-2012, 22:13
Último mensaje: tofol
  Scriptaphyosemion Schmitti "Juarzon" MIJABA 2 1.813 08-05-2012, 11:13
Último mensaje: MIJABA
  Scriptaphyosemion: regalo. tofol 2 1.905 07-08-2011, 17:13
  Scriptaphyosemion Cauveti Siramousaya GRCH 93/238 (fotografíes) MIJABA 9 4.353 27-07-2011, 12:36
  Scriptaphyosemion Geryi?? MIJABA 3 2.555 13-07-2011, 16:46
Último mensaje: albertus
  Fotografies de Scriptaphyosemion de Roberto Arbolea MIJABA 1 1.590 23-05-2011, 18:26
Último mensaje: Pere Sastre
  Scriptaphyosemion killiometrocero 8 3.849 09-12-2010, 01:42
  Scriptaphyosemion: color tofol 14 5.785 02-11-2010, 00:47

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)