Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Utilització astaxantines
I perquè no utilitzar pigments naturals a la dieta (com a suplement a la dieta i no com a pigmentador exclusivament)? possiblement seria més ètic, no? Wink Com sempre es un límit molt difús i molt personal: fins a on estem disposats a arribar per obtenir uns colors més vius? on deixa de ser "natural" la cosa? Hi ha diferència entre fer-ho amb colorants naturals o amb artificials? Rolleyes Rolleyes Rolleyes

Aliments amb alt continguts de carotens i pigments similars:

- algues: espirulina, chlorella
- espècies: pebre vermell, cúrcuma
- pètals d'algunes flors: hibiscus, clavell de la índia (Tagetes erecta)
- alfals (alfalfa)

(Tinc una recopilació d'articles científics sobre el tema de l'us de diferents tipus de colorants en l'alimentació dels peixos; intentaré fer un extracte de qüestions interessants i anar-ho exposant aquí Wink )
Hola a tots,

M'agraden els debats amb certa intensitat. Fixeu-vos que et donen una dosi máxima d'aditiu per Kg., amb el pinso no tenim problema.... El problema es la dosificació. Un excès d'algunes vitamines, embotit en el cos, pot arriva a eser toxic....

Totament d'acord amb en Jaume, en quant a que la pastanaga, el pebrot, la paprika, etz... poden actuar com a colorants naturals..... Malgrat tot, les astaxantines son colorantas naturals, son extractes de plantes. Distribuit de forma esporádica com un reforçant alimentari, no hi veig el problema....

Jo voldría comprar aditiu i granulat ¿Qui s'hi apunta? i ¿Qui s'encarrega?

Cordialment
Pigmentació SI o NO?

Tema interessant que sovint es debat no només al àmbit acuariòfil.

Jo em mullo una mica i dono la meva opinióBig Grin

La majoria de vegades per molt que ho intentem la dieta que donem als nostres animalons no s' asembla en res a la que rebrien a l'hàbitat natural. O en els millors dels casos falten determinats fruits, plantes, crustacis o microarganismes impossibles de mantenir a casa, reproduir en cuantitats suficients o administrar amb la frecuència habitual del que disposen a la natura.
Resultat, la pèrdua dels pigments tipus caratenoides.

Utilitzar un suplement a la dieta a les dosis correctes no hauria de supossar cap problema.
Ara si, cal establir la dosi òptima que no es sempre fàcil, per no tenir problemes.
Si parlessim de vitamines o aminoàcids segurament no hi hauria dubtes, i el fet es el mateix, suplementar una dieta que per molt que ti escarrassis es deficient.

Per altre banda si et passes de rosca pots aconseguir una coloració artificial que no tingui res que veure amb l' original (sempre que la genética del bitxo li permeti assimilar el pigment). Aquí estaríem d' acord que no cal arribar-hi!!

Sobre si seria un frau o no crec que depen d' altres factors.
Si es un secretillo d' aquests amagats que només sap un criador i quan passa bitxos a un altre aficionat veu que perden color. Si señor es un frau!
Però pot passar el mateix amb algun secretillo amagat tipus natural. O amb peixos capturats que al cap del temps perden el color!

El tema de si natural o no natural no hi entro masa.
Jo els hi tiro verdura als bitxos, bàsicament perquè els hi agrada i els hi va bé, però crec que es difícil de establir una dosis per obtenir un efecte concret.
Tampoc crec que sigui molt natural donar paprica o pebre vermell als peixos.
Un producte natural pot ser tant tòxic com un de comercial si et passes de rosca. A mes amb el natural es més difícil establir la dosis, ja que no sempre es trova a la mateixa puresa

Sobre l' efecte antioxidant si que pot ser, però segurament amb molta menys concentració de la necessaria per pigmentar, en tindries prou.

Apa, seguim al debatBig Grin

Salutacions

PD:Jo probaria el preparat extrussionat per les gambes. Si en demaneu en parlem.
Simple curiositat
Pos jo continuu interesssat. No ya dingú mes?
Suerte.
Si te encargas del pedido, yo me encargo de espabilar a la gente.

Hay trato?

Saludos
OK Confusedmiley2:
Suerte.
Jo compraria la porció mès petita d'aditiu i granulat (el mès petit de tots).

Cordialment
A mi m' agradria provar el granulat més fi.
Agafaria el format petit i si algú vol que ens el partim també em va bé

Salutacions
Hola Pavón,

Si vols el granulat en els partim tu i jo.

All final qui s'encarregara de la compra?

Cordialment,
Jo faré la comanda si algú fa el favor d'elaborar un llistat del que s'ha de demanar. No tinc temps material jo...
Suerte.

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)