Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alimentacio de caridines amb fulles d'arbres
Hola a tots...

Ja que no hi ha un apartat especific d'invertebrats, ho plantejare en aquest.

Algú ha fet proves amb fulles d'arbres per alimentar Caridines. En diverses webs Gambamania, aquainvert, etc... estan parlant de fulles de til.ler silvestre (Tilia cordata) autócton. Algú ho ha prova't i que en pensa?

es meves experiències son amb almatller indi (Terminalia cattapa), fulles de roure autócton (Quercus robur ó pirenayca), fulles i fruits de vern (Alnus glutinosa).

Potser el que millor resultats dona es el vern (aliso en castellà), que vaig començar a utilitzar per recomanació d'en Killiometrocero.... També ens va portar fruits el company Tofol (encara que els fruits, son més útils lliurant tanins i altres oligoelements al aigua d'osmosi del meus tancs)

Cordialment
Fa uns dies varem estar parlant del tema i també varen sortir les fulles de castanyer.
Haurem de fer proves.

Salut!
Per la meva petita experiència, si fes un ranking sobre aliments naturals (no preparats) per les gambetes, per ordre de resultats i consum de les pròpies gambetes. En vegetals (millor sense pell, prefereixen la polpa, -i sempre em molta precaució de no contaminar l’aigua-) i fulles (netes i pasades per el microones per evitar l'introducció de patògens:

1.- Carbassó (rodella molt fina).

2.- Cogombre (idem.).

3.- Vern (fulla).

4.- Terminalia cattapa (fulla).

5.- Pastanaga (rodella molt fina, encara que prefereixen quansevol altre verdure i fulla).

6.- Pebrot vermell (polpa molt fina, preferixen les altres verdures i quansevol altre fulla).

7.- Roure (tenen un problema: les fulles son molt dures i tarden molt en consumir-les, les preferiexen a pastanaga i pebrot).

Potser les del til.ler, pel tipus de textura s’ha semblen molt a les del vern, siguin adequades. Les d’alzina les he descartat sempre per intuïció, encara que si algú ho provés m’agradaria veure resultats.

Les meves caridines totes les setmanes tenen carbassó/cogombre i alguna fulla, pastanaga i pebrot cada 15 díes (per donar carotens via alimentació). Les fulles poden duran a cops un mes en consumir-se totalment.

Cordialment
Pere, el til·ler silvestre al que et refereixes es el que poden trobar als carrers i parcs ? Aquest que ara està en flor i fa tanta olor ?

Jo també he llegit en diversos fòrums que les fulles de til·ler els encanten.

Tinc mitja dotzena de cherry soles en un aquari. No se si s'haurien de comportar igual, però en el meu cas ignoren les fulles, prefereixen les pastilles de fons dels peixos.

Vaig agafar fulles (verdes) i les vaig introduir a l'aquari un parell de dies després, "s'assequen" ràpid.

No se si les cherry passen de vegetals, però en qualsevol cas, que procés s'ha de seguir per utilitzar les fulles com a aliment ?.

Gràcies
A les meves "gitanillas" cherries fa unes setmanes que els hi poso fulles de roure.

Només se les van jalan a mesura que la fulla es va descompossant

El carbassó també els hi agrada força

Les fulles de til.ler tinc pendent testar-les

Salutacions
Jo hi ficava fulles de magnòlia i les deixaven transparents entre els cargols i les cherrys
Suerte.
karavanseray escribió:Jo hi ficava fulles de magnòlia i les deixaven transparents entre els cargols i les cherrys

Seques o fresques??

Tinc un magnolio localitzatBig Grin

Salutacions
Ben eixutes i brunes, a demés queden molt maques dins de l'aquari.
Suerte.
Jo utilitzo fulles netes, seques i passades per el microones, per matar quansevol germen/bacteri... les Caridines se les mengen quan van iniciant el procès de descomposició.

Cordialment
Si tinc temps aquesta tarda us deixo una "sorpresa" que vam fer entre uns quants en un foro de killis...
Salutacions,

MIJABA.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Alimentació Kribensis ze474 7 4.118 06-03-2014, 01:28
Último mensaje: ismacarv
  Freqüència Alimentació Esclarmund 11 5.807 11-03-2013, 17:46
Último mensaje: Esclarmund
  Alimentació Macrotocinclus affinis Marc Cisa 5 3.834 27-06-2012, 20:41
Último mensaje: MIJABA
  Alimentació Otocinclus ze474 0 1.301 19-12-2011, 08:31
Último mensaje: ze474
  Fulles de til·ler! MIJABA 2 2.237 30-09-2011, 17:56
Último mensaje: tofol
  Fulles de Bambú MIJABA 1 1.931 07-06-2010, 11:12
Último mensaje: MIJABA
  Fulles al subtrat Lochapowa 8 4.126 16-06-2008, 11:56
Último mensaje: TopGon

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)