Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Per posar ous
Com alguns sabeu he tornat amb killis no anuals i m'agradaria saber què trobeu millor, que posin els ous en mopa o en molsa? Personalment penso que la molsa és més estètica però menys pràctica que la mopa. Què en penseu?

Comentar que jo tinc pocs aquaris, especialitzats per a cada espècie evidentment però al tindre pocs m'he près la molèstia de decorar-los una mica tot i els maldecaps de sifonar setmanalment.
Pel mètode natural tant és.

Però trobo que lo maco és dominar totes les técniques i llavors es fa imprescindible la mopa.

Quines espècies tens, o vols tenir?
Tinc alevins de R.agilae i R.ornatus. Una femella desaparellada de R.igneus (he d'aconseguir el mascle, va saltar de l'aquari abans de que jo el pogués tapar del tot, em faré soci de la SEK i miraré d'aconseguir-lo) i una parella de Diapteron georgiae que ja començen a mostrar els seus dotes tot i que em sembla que els hi falta una mica per a criar.

També tinc intenció d'aconseguir una parella o trio de R.xiphidius, personalment el meu Rivulus preferit.
Crec que és una línia bonica, la dels Rivulus.

Aquestes últimes setmanes he estat temptat més d'un cop d'entrar en una puja d'Aquabid.

Els que dius son molt macos. Tambè el mahdiaensis.

Desprès de l'estiu m'ho repensaré (que ja està més que repensat Big Grin)

Sort amb ells.

Salutacions
Pero aquest meravellos diapteron no es de aigua freda?
Quina sort nen!
Suerte.
Tofol, si aconsegueixes mahdiaensis, conta amb mi. Wink

Karavan, els diapteron ara mateix estan a uns 22-23 graus, a l'estiu posaré ventiladors. A veure què tal. Els tinc en 20 litres per a ells dos sols, amb molta terminalia pel terra, l'aigua molt fosca, un tronc amb una anubia engantxada i un filtre amb difusor. Són realment tímids, el mascle m'ha costat molt que començi a menjar larva vermella, primer només menjava grindal. La femella sempre ha menjat bé.
Hola Albert,

Mantindre D. georgiae sense haver pasat per un cert aprenentatge es voler avançar massa depressa. Millor començar per espècies fácils, agafar experiència i anar superant etapes. Problemes més freqüents que tindràs:

* Temperatures, sempre per sota dels 25 Cº.

* Calitat de l'aigua, volen aigues molt netes (sense compostos nitrogenats, calç, etz... = osmosis), son peixos de petits rierols de selva primària i profunda (Conca del riu Ivindo a Gabón, encara que part está de la conca a Guinea Equatorial).

* Reproducció molt espaïada (una mitjana d'un cada 3 díes, quan estan en forma; poden passar llarges temporades sense depositar cap ou), posant poc ous i molt grans.

* Aquari amb poca llum i molt tamitzada, es imprescindible l'existència majòritaria de zones d'ombre en l'aquari.

* Alimentació de calitat, larva de mosquit congelada, artemia (nauplis ó adulta), Daphnia pulex, etz... els menjars preparats de pot, millor descartar-los. Mengen molt poc, en comparació amb els Rivulus. Distribució de menjar en molt poca quantitat, sifonant el que no consumeix al cap d'una hora.

* Controlar la qualitat de l'aigua, canvis d'aigua freqüents, pots fer perfectament el 100%,

* Recomanaría molta vegetació resistent a la poca llum existent (Anubias sp., Microsorium sp. -molsa de Java-, Vesicularia dubyana, etz..).

* Jo no possaría substracte/terra i possaria una mopa. Ja qui fa servir turba fibrosa -a mí personalment no m'agrada, ja que es poden amagar ous, a l'igual que a la molsa-.

Deixant la particularitat dels ous grans, el mateix diria del R. xiphidus...

Cordialment
Hola

Para los aficionados a la estètica acuariofila que tambièn quieren disfrutar de los killis comentar que no hay problema si luego no nos comemos el coco con querer colectar todo los huevos en que pongais una mopa aparte de poder seguir teniendo el musgo de java.

En los acuarios de no anuales siempre tengo musgo porque aparecen alevines de manera natural y es un buen escondite aparte de proporcionarles alimento -eso dicen-, pero tambièn tengo mopa y la mayorìa de los huevos los depositan en la mopa en el 90% de las ocasiones.

Solo en esta ùltima ocasiòn mi grupo de Aphyosemion ocellatum ha desovado el 90% de los huevos en el musgo de java a pesar de disponer de una mopa y no sè porque, ya que sin cambiar nada en todas las ocasiones anteriores prefirieron la mopa. Quiza la mopa necesite un lavado ò una renovaciòn :confused::confused::confused::confused:
Aún asi es facil coger los huevos del musgo si lo sacamos del agua palparemos los huevos a una ligera presiòn con pulgar è indice Rolleyes y asi cogì 60 huevos del musgo de java de ocellatum.........Smile

Otro ejemplo de que prefieren casi siempre desovar en la mopa es unos acuarios de geryi, chaytori y otro de Fp. sjoestedti con el 80% del acuario lleno de musgo y siguen desovando en mopas casi todos los huevos.............
!........la vida puede ser maravillosa! Andrès MontesConfusedmiley4:
Killiometrocero, gracias por la explicación, veo que tendré que ir probando. jeje

Pere, tens tota la raó, he començat amb uns de molt del·licats, de la mateixa forma que vaig voler iniciarme a l'aquariofília amb discos. No em va anar malament. Actualment tinc l'aquari molt enfosquit, amb molts amagatalls i amb una Nymphaea que ha omplert quasi tot l'aquari de fulles flotants i el manté a l'hombra. Els alimento amb grindal, enquitreids i larva tots els dies, també m'agradaria disposar de Daphnia però he perdut el cultiu. Faig canvis d'aigua setmanals del 50%, ara que em dius que han de ser més grans, doncs els faré del 80%. Com és inevitable que la matèria orgànica es podreixi sempre que canvio l'aigua sifono l'aquari a conciència. Cada cop es tornen menys vergonyosos, tot i que com be dius, en comparació amb els Rivulus, no menjen ni la meitat que menjen ells. Big Grin

Lo dels xiphidius va a llarg plaç, ara mateix vull agafar experiència durant uns mesos amb els que tinc, inclús aconseguir criar als Diapteron tot i que se que em costarà molt, però com he parlat molts cops amb tu, una de les coses més maques de l'aquariofília, a part de disfrutar dels teus peixos, és aconseguir el repte de criar-los.
Totalmente de acuerdo. Es evidente, que la opción de Killiometrocero es igualmente válida, a nivel estético; Y muy recomendable a nivel de mantenimiento del acuario, a mayor cantidad de plantas, es más fácil mantener el difícil equilibrio bacteriológico en acuarios pequeños.

Cordialmente

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)