Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problema kh=0
En els 2 darrers canvis d'aigua he mesurat kh = 0.

Quina pot ser la causa ? ...i la solució?

En els canvis anteriors el paràmetres eren:
ph = 7,4
dh = 6 ó 7
kh = 4 ó 5.

En l'últim ph a caigut a 6,8 (tinc CO2) i dh a pujat a 8

L'aquari és de 250L bruts i canviu cada 7 ó 10 dies 30 ó 40l. És aigua d'osmosi a la qual afegeixo SERÀ mineral salt per obtenir dh = 6-7 (en teoria kh hauria de ser la meitat).

L'aparell d'osmosi és un aparell domèstic en el qual he anul.lat l'etapa final (posterior al filtre d'osmosi). Aquesta etapa només augmentava kh (crec recordar sobre 6 graus) però no modificava gh, per a consum humà.

Havia pensat fer un canvi amb aquesta aigua (20l) per baixar dh (un grau) i augmentar kh.

Què us sembla la idea?

Aquesta última etapa pot portar algun element nociu pels peixos?

Gràcies per endavant
Ups! si que ha baixat el Kh!

Jo primer repetiria el test per asegurar-me que sigui 0.

Si es així, ves en comte perquè podries tenir una caiguda brusca de pH degut a que no hi ha l' efecte tampó dels carbonats.

Pots cambiar aigua i barrrejar omosis i aixeta normal per pujar la duresa una mica.

Jo tampoc utilitzo l' ultima etapa remiralitzant de l' osmosis. No crec que sigui nociva pels peixos però el que m' interesa es aigua tova. si vull pujar duresa utilitzo aixeta.

El producte que dius no el conec. De fet l' únic que faig es deixar reposar l' aigua de l' aixeta o afeguir-li algun declorant.
L' aigua d' osmosis com que passa per uns filtres de carbó ja surt neta de clor.

Si tens moltes plantes, al creixer consumeixen carbonats i poden baixar una mica el dh però l'efecte no hauria de ser tant evident. A mi m' han arribat a baixar entre 1 i 2 punts.

Bé, espero haver pogut ajudar en alguna cosa i haviam si ens ensenyes alguna fotillo del juguet!Big Grin

Salutacions
Porto molts anys a l’aquariofília hi es el primer cop que ho sento...

Com diu el nostre amic Pavón:,

3.- comprovaria que el material emprat per la medició funciones correctament. Normalment els reactius caduquen ó es fan malbé si estan mal emmagatzemats.

2.- També estudiaria el consum de sals minerals del teu aquari. Afegeixes adobs a les plantes?. No tinc clar que les plantes puguin consumir totes les sals i deixar el kh a 0.

3.- Si l’aigua d’osmosi et surt a 0 kh, potser la solució sigui, si tens una maneta per graduar l’aparell, reduir el grau de puresa; si no barrejar amb aigua de l’aixeta.

PD. Si l'aigua d'osmosi et surt a kh 0, i tens l'aigua habitual a Barcelona i voltans, tens un bon aparell d'osmosi...

Cordialment
Gràcies pels comentaris.

Primer de tot respondre:
L'aquari està molt plantat (això em sembla), amb CO2 i li poso adob, però poc ... no tinc massa temps per cuidar les plantes, una poda per setmana o cada 15 dies.
En això de l'última etapa del filtre, he ficat la pota, no tinc filtre remineralitzant, és un post-filtre que no afegeix res (avui ho he verificat). En el seu moment vaig haver de barrejar dues proves.

Avui he fet un canvi d'aigua i he repetit les proves:
Aquari:
gh: 8
kh: 2 ha pujat pel canvi d'aigua de dijous.

Osmosi:
gh i kh 0 ... be, amb la primera gota ja té el color definitiu. Suposo que en propietat hauríem de dir: "entre 0 i 1"

Osmosi + sals Sera:
gh: 6 i kh: 3. Tal com indica el fabricant kh és la meitat de la duresa total. Amb aquesta prova entenc que el reactiu està bé.

Pere comentes sobre l'abonat, no em fio massa del que utilitzo, sospito que augmenta els nitrats. Puc utilitzar-ne algun adob que augmenti kh?. Quelcom basat en carbonats?. Amb les sals de Sera també augmenta gh!

PD. Pavon: intento obrir un altre fil amb fotos del aquari.

PD. Pere: no visc a Barcelona ciutat, sóc de la sub-seu Vallès de l'AAB. Per a la osmosi utilitzo aigua recollida de la pluja i de un pou. Per regar el jardí tinc muntat un sistema de reg amb el seu dipòsit, bomba, etc.. (No estic massa d'acord en tirar més de dos litres d'aigua per obtenir un litre d'osmosi. (Només és la meva opinió i per sort, en aquest tema, puc mantenir els meus principis :o).
Perfecte!Veig que ja ho tens arreglat!

Per pujar kh podries utilitzar carbonat potassic! De pas abones amb potassi!

De tota manera amb el producte sera que utilitzes veig que ja ho aconsegueixes.

A mi la osmosis també em surt amb KH 0 per aixó barrejo amb aigua de l' aixeta.

He vist la foto del teu acuari està la mar de sanot, no es veuen algues i podes cada 15 dies.No crec que tinguis un problema amb l' abonat.

Salutacions d'un altre de la divisió valles!Big Grin

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Problema hibridacion antonio_vila29 12 10.754 10-06-2014, 23:29
Último mensaje: antonio_vila29
  Problema de nitrats David Fernández 21 16.279 07-01-2014, 11:21
Último mensaje: David Fernández
  Test de NO3 de JBL: problema David Fernández 4 4.464 11-03-2013, 15:25
Último mensaje: Miquel70
  Problema con la salida de ATH Miro 7 - Coway de osmosis inversa k_orta 1 3.010 02-03-2013, 22:44
Último mensaje: MIJABA
  Problema amb algues. fante 18 13.061 23-01-2013, 01:43
Último mensaje: fante
  3 dies de ciclat, primer problema Damaris3 9 7.132 08-03-2012, 00:04
Último mensaje: Damaris3
  Betta con problema en la vejiga ANB001 12 10.187 12-10-2011, 21:05
Último mensaje: pavon
  Ciclidos! Malwi Problema! dboodb 6 6.000 10-09-2011, 14:13
Último mensaje: dboodb
  Problema!!! dboodb 12 10.031 20-07-2011, 13:39
Último mensaje: dboodb
  Problema planarias pavon 8 6.981 21-06-2011, 21:07
Último mensaje: pavon

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)