Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Epiplatys dageti monroviae
Jojojoooo avui mirant el comunitari de 60 he vist que hi havien dues críes ja grandetes d´epiplatys!!! amb gambes i de tot!!! No pensaba que poguessin arribar a sobreviure! , si poses a la femella a una paridera faríem algo més?? o necessita de la torba per fer-ho?? perque el meu aquari és un plantat i no puc recollir la turba...

PD: per cert m´agraden molts els E. annulatus, es podríen posar junts? , algú sap a on podría trobar-ne?
MERCIIII
[Imagen: Miaquario80web.jpg]
Hector, jo vaig buscar Pseudepiplatys annulatus amb població i no en vaig trobar. Si en trobessis potser també m'interessaria.
No son dificils de trobar. Habitualment els Pseudoepiplatys es poden trobar a comerç, logicament AS.

Si en voleu amb població haureu de remenar més. Per aquabid jo en veig sovint.

El problema d'ara son les sofocants temperatures, haurieu d'esperar a començament de la tardor per a fer comandes i enviaments.

Si veig algo ja us avisaré.

Per cert, desconec si hibriden Epiplatys i Pseudoepiplatys. Suposo que no, pero ni idea.

D'altra banda, podries provar de col·locar una mopa de desovament per als Epiplatys, probablement posarán la majoria d'ous a la mopa, així els podrás localitzar, i extreure per a incubarlos i eclosionarlos per separat, obtenint millor tasa d'èxit amb els petits.

Si necesites torba, avisa'm, te'n puc passar una mica per a que comencis a manegar.
Salutacions,

MIJABA.
Com és això de la mopa aquesta, no es pot trobar al comerç? Mijba moltes gràcies per el oferiment , però no veig el moment per passar per la AAB , encara no he vist el nou local! Sad no tinc perdó de deu!
Ara veig que la femella crec que va plena d´ous la he posat en una paridera, encara no habia llegit el post! que fará allà? deixarà algun ou?? es que els tinc a casa meva es un comunitari a casa me mare.

Salut!
http://www.killiofilos.com/foro/index.php?topic=183.0
Aquí podràs veure com es fa la mopa per desovar.
Suerte.
hector28bcn escribió:Com és això de la mopa aquesta, no es pot trobar al comerç? Mijba moltes gràcies per el oferiment , però no veig el moment per passar per la AAB , encara no he vist el nou local! Sad no tinc perdó de deu!
Ara veig que la femella crec que va plena d´ous la he posat en una paridera, encara no habia llegit el post! que fará allà? deixarà algun ou?? es que els tinc a casa meva es un comunitari a casa me mare.

Salut!

Veiam, la mopa aquesta es un brico. No val ni 10 cèntims fer-se'n una. La llana acrílica la compres al xino, i amb un tap de suro ja ho tens.

Jo les faig així:

[Imagen: img0072yf.jpg]

Amb una bola de porex que es poden trobar a les papereries per fer manualitats. Amb aixó forado la bola per fer el nus final als fils de llana acrílica.

Els resultats son bons, si els peixos hi están disposats:

[Imagen: img0071vf.jpg]

D'altra banda, de que serveix ficar una femella sola en una paridera? Sense mascle, com es fecundarán els ous? Li he perdut el sentit...

No son guppys, necesiten un mascle per fecundar els ous un cop posats. La mopa es molt útil per a aquests casos.
Salutacions,

MIJABA.
El plantejament d'en Mijaba es llogic, sense fecundació del mascle no tens ous viables.... les femelles del génere Epiplatys, no son vivípars que recollin i amagatzemin l'esperma.

Epiplatys dageti per mida, no es compatible amb el Pseudoepiplatys annulatus. Els P. annulatus, son peixos de superficie), com casi tots els Epiplatys, encara que en aquesta espècie la tendència es més acusada. Per anar bé necesiten:

* Un aquari tipus tortuguera (molta superficie, poca alçada). Per ells sols, aquari especific.

* Les cries son molt petites i els ous son molt difícils de trobar en mopa. La reproducció amb els pares dona bon resultat, sempre i quan els pares estiguin ben alimentats, no tinguem molta densitat de peixos i tinguem molts amagatalls de vegetació superficial.

* Filtració en moviment superficial molt lleuger, quasi imperceptible. Si no vols filtre, més canvis d'aigua...

* Molta vegetació de superficie, ja qui els te amb Riccia; a mii no m'agrada, jo els enia amb Ceratopteris i anava perfecte...

* Aigues lleugerament toves.

* Temperatures sobre els 24 Cº., no son molt delicats

* Millor sense substracte.

* Canvis d'aigua minim d'un 20 % setmanal aprox.

* Controlar el menjar (poca quantitat i moltes vegades), donar nauplis d'artemia regularment, i sifonar restes.

* Encara que resulta discutible, ens diuen que sempre acaben menjant-se el ous, es millor col.locar cargols per menjar restes de nauplius d'artemia no consumits. Tenen que ser cargols no carnívors i de gèneres molt petits, tipus Physa, Gyraulus, etz...

Cordialment
Jojojooo he trobat 4 cries més , crec que hi han 5 en total!!!! Les gambes no menjen els ous??? o si, però aquests han sobreviscut de chiripa..
D´acord he entès com estaríen perfectes Pere, però resulta que no puc disposar de cap més aquari per separar-los així que la meva idea era deixar-los en el comunitari, però fer el posible perque sobrevisquessin més cries, he de dir que el aquari on estan no tenen mopa pero tenen un gruix de musgo de java de més de 5 dits de profunditat en la base de tota la urna... això serveix de mopa natural? o és millor la acrílica? MIJBA moltes gràcies per el briko sembla de lo més sencill.

Si poso doncs a la parella dintre de la paridera i els hi poso la mopa??? sobreviurien més?

Gràcies.
hector28bcn escribió:Jojojooo he trobat 4 cries més , crec que hi han 5 en total!!!! Les gambes no menjen els ous??? o si, però aquests han sobreviscut de chiripa..
D´acord he entès com estaríen perfectes Pere, però resulta que no puc disposar de cap més aquari per separar-los així que la meva idea era deixar-los en el comunitari, però fer el posible perque sobrevisquessin més cries, he de dir que el aquari on estan no tenen mopa pero tenen un gruix de musgo de java de més de 5 dits de profunditat en la base de tota la urna... això serveix de mopa natural? o és millor la acrílica? MIJBA moltes gràcies per el briko sembla de lo més sencill.

Si poso doncs a la parella dintre de la paridera i els hi poso la mopa??? sobreviurien més?

Gràcies.

Que jo sapiga, les gambes no toquen els ous.

No cal que sigui un acuari. Pot ser un tupper dels xinos perfectament. Els tens separats, a ma, en recipients practics i dinamics, els pots buidar per netejarlos perfectament.

Es posible que hagin posat els ous ves a saber on...

La llana natural acaba pudrintse dins l'aigua per a un temps prolongat, la llana sintetica no.

Jo el que faria es introduir una mopa a l'acuari i llestos. La paridera la obviaria...

I vas revisant periodicament la mopa per a viam si han posat i llavors procedeixes segons convingui.
Salutacions,

MIJABA.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Epiplatys annulatus hector28bcn 8 5.420 08-07-2011, 11:23
Último mensaje: Pere Sastre

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)