Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Punt Blanc
Hola !

M´ha sortit un dubte, es poden posar peixos sans en un aquari on havien viscut peixos amb punt blanc fa una setmana? ara no hi ha cap . ( els tinc en cuarentena ) o el punt blanc pot estar present en l´aigua ? en aquest cas que he de fer? en el aquari ara nomès hi han gambes i cargols.

MERCI!
[Imagen: Miaquario80web.jpg]
Hola Héctor:
Jo penso per experiència que el punt blanc l'agafen quan han tingut una davallada important de temperatura a la baixa o es troben molt estressats, per tant si els teus peixos estan sanots no te que passa res, però segur que algú discrepa.
Suerte.
No és que pugui estar, és que segur que està.

Tens que saber diferentes coses abans de perfilar la teva estratègia:

- El cicle vital passa per diferentes fases. En la fase "ous" els medicaments no son efectius.

- El metabolisme s'accelera amb la pujada de temperatura.

- Un cop en forma lliure, el paràsit mor si no troba amfitrió.

- En la forma lliure, hi ha molts químics que el destrueixen de forma efectiva i contrastada: verde malaquita (ràpid però mata invertebrats i flora bacteriana) metronidazol (respecta invertebrats i flora bacteriana)

Per a assegurar el tret:
- hauries de pujar la temperatura tant com la vida de dintre aguanti, per tal d'accelerar la fase ou

- tractar, o si no tens presa esperar (jo no m'arriscaria)

- esperar igualment.

Salutacions

P.D. Google ofereix molta informació però si tens dubtes, re_consulta. El punt blanc no és un problema complicat avui en dia, si es fan les coses amb precisió i disciplina.

P.P.D. para discrepar un poco con Xavi_Karavan, y sólo porque sé que no se enfada, y porque yo discrepo con todo el mundo porque si no rebiento ... Big Grin

... yo no dejaria sin tratar nada que haya estado en contacto con punto blanco.
Aquí està el que discrepa.

El punt blanc té una fase adulta en què està lliure a l'aquari.
Per tractar-lo, pujem la temperatura per accelerar el seu cicle vital i tractar-lo en la fase en què és més vulnerable.

Jo no posaria nous peixos, sense tractar l'aquari.

Mira aquest enllaç
http://www.drpez.com/diccionario/term/af...ea9,,xhtml
Efectivament el bitxo hi es, però això no vol dir que hagi de afectar els essers que hi viuen. Jo crec, reitero que per experiència, que no, si son sans i forts i les condicions del tanc son adients. De totes menes millor que asseguris la jugada i facis quelcom com pujar la temperatura, de vegades només aquesta mesura acaba amb el problema sense haver de medicar.
Suerte.
Moltes gràcies per respondre tan ràpid!, osigui que si ho he pillat he de buscar metronidazol o esperar-me 8 dies segons el enllaç.
Doncs si és així esperaré.

SALUT!
Jo personalment no esperaria, com ja han dit per aquí el punt blanc ja hi és a l'aquari, esperant a que un peix baixi les defenses. Si t'esperes un mes, encara his erà, sempre hi serà. Si ara tens als peixos bé, la única solució és mantenir-los sans.

Per cert Hector, encantat de tornarte a llegir. Big Grin
I una cullaradeta de sal a l'aquari?
Salutacions,

MIJABA.
Aleshores per nasos que vagi a comprar metronidazol, això a qualsevol tenda de peixos en tenen? i perdoneu per ser tant pesat !

MERCI MIL!
Ves a qualsevol farmàcia i demana

Flagyl 250 mg comprimidos
Metronidazol.

El principio activo es metronidazol. Cada comprimido contiene 250 mg de metronidazol (D.C.I).

Fuente: prospectos.net

Com que és lo que utilitza tothom, ja han ajustat la dosi/litre que proporciona 1 comprimit.
(segur que ja ho has llegit)

Preu: crec recordar que 1 euro i pico

D'altra banda, no conec cap producte aquariòfil que utilitzi el metronidazol. Normalment els productes comercials utulitzen verde_malaquita. Tambè molt efectiu, i més ràpid, però t'ho deixa tot supertintat de verd (amb el temps tambè desapareix, el temps que tot ho cura Big Grin)

Apa, que tens feina. Confusedmiley2:

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  PUNT BLANC marbelis 1 2.178 12-12-2017, 21:36
Último mensaje: fcolours
  Punt blanc Aviam 7 7.279 29-11-2014, 10:46
Último mensaje: manutremo
  punt blanc marquilles 13 10.911 26-04-2014, 00:14
Último mensaje: marquilles
  punt blanc gem.b 13 10.726 13-12-2012, 14:44
Último mensaje: ismacarv
  Punt blanc... Marc Cisa 14 11.778 05-08-2012, 23:18
Último mensaje: tofol
  Tel blanc Astu 9 8.018 05-05-2010, 20:09
Último mensaje: Pere Sastre
  Es punt blanc, o.................. Mons 0 2.073 04-03-2009, 00:17
Último mensaje: Mons
  punt blanc Damaris3 10 9.803 18-02-2009, 09:29
Último mensaje: Damaris3
  Punt blanc... que s'ha convertit en NEGRE... calatrons 1 2.878 14-02-2008, 01:36
Último mensaje: albertus
  Ull blanc < platty > jvinast 10 9.205 28-03-2007, 08:26
Último mensaje: Marcos Flores

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)