Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ajuda: escalars en peu de guerra !
Tinc només un parell de scalares (sé que son pocs) i comencen a passar-se el dia barallant-se.

Poden arribar a fer-se mal ? El que al principi era més feble, ara planta cara i sembla que les forces estan força equilibrades.

Suposo que les possibles solucions són:

1 .- separar-los: No tinc lloc ... :o .Tinc dos aquaris de uns 50l. Crec que són petits i a més, un està molt plantat i amb (un intent de) cherrys, l'altre perd aigua.

2 .- afegir un parell d'exemplars més: si són acabats de comprar (molt més petits) aquest dos no acabaran amb ells ?.

3 .- posar algun tipus de separació: com? com afectarà als altres peixos?.

4 .- cap idea més? Big Grin

Sobre el punt 2: no voldria introduir més peixos fins passat l'estiu. L'aquari està en un lloc molt càlid i no voldria desestabilitzar-lo. L'any passat, acabat de muntar, va arribar a 34ºC i va tenir les seves corresponents explosions d'algues...

Punt 3: aquests "manetes" necessito les vostres idees !!. Confusedmiley2:

En pocs dies el problema ha passat d'alguna petita baralla a guerra oberta.

Espero els vostres comentaris. Ajuda please

PD.: al concurs podeu veure "l'estat de la qüestió". (De les coses dolentes caldrà treure la part positiva Wink)
Podries "plantar" algunes canyes de bambu, axi el mes debil podra ficarse per dins i evitar les embestides del mes dominant, i no et quedara mal esteticament...

Quan la calor minvi, posa-hi un parell de femelles o un grupet de 4 juvenils mes si tens espai. Espero que et serveixi d´ajuda.

Salut!
Diría que están determinando quien es el dominante del acuario y su territorio, pero si el acuario es muy pequeño supongo que esto es mas difícil y los encontronazos más frecuentes, no he tenido escalares y alucino XD ya que siempre que los veo en las tiendas están estáticos y pasivos y luego leer que se curten entre ellos me sorprende!
Primer: gràcies pels vostres comentaris i perdó per el retard en la resposta.

Buba: l'aquari està molt plantat i hi ha zones menys accessibles on el "dominat" pot refugiar-se (de fet té el seu racó) però és que planta cara i sembla més dur que el dominador. Allò de "és tranquil ... però si el busquen el troben". Cool

dboodb: amb 250L (encara que molt plantats) crec que tenen prou espai. Amb només dos em temo que es passaran la vida "decidint" qui domina. Realment són molt agressius, al principi només s'agafaven per la boca, ara ja es tiren a les aletes i han començat a fer-se mal.
Tampoc imaginava que fossin tan bèsties: fa molts anys vaig tenir 4 (2 parelles) en un aquari de 50-60L amb més peixos (monjitas, corys, barbs titella...) i només hi va haver una mica d'agressivitat quan una de les parelles va decidir intentar criar. No expliquis a ningú aquesta burrada, era el meu primer aquari.Confusedmiley2:

De moment els separaré amb una xarxa (ja han començat a fer-se mal) a veure si aguanten fins desprès del estiu, aleshores veuré d'afegir un parell més, femelles si trobo. Aleshores el problema será treure la xarxa i afegir els nous scalars...

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Ull amb demanar ajuda per vacances... Olivier 2 2.874 19-10-2013, 01:12
Último mensaje: Miquel70
  [Consell] - Posta Escalars Ricard 9 7.428 18-10-2013, 19:59
Último mensaje: Ricard
  Ajuda per identificar ¿malaltia? ismacarv 7 6.334 03-10-2013, 22:08
Último mensaje: ismacarv
  Aquari AAB, escalars i cardenals. TRONERA 9 7.069 14-06-2013, 12:47
Último mensaje: guivet
  Escalars en adopció olga 4 3.766 12-06-2013, 00:01
Último mensaje: Ricard
  Necessitem ajuda :) Segon A 3 3.682 11-12-2012, 00:00
Último mensaje: pavon
  algú m'ajuda a identificar-ho? xaviergiralt 11 9.875 18-10-2012, 00:02
Último mensaje: ismacarv
  Ajuda morts peixos Gould 2 3.157 11-12-2011, 23:29
Último mensaje: pavon
  Ajuda "Tiburones Malayos" Akuari 9 7.351 11-07-2010, 20:51
Último mensaje: Ernesto
  Beyond hybrids (Escalars fluorescents) Lochapowa 16 10.658 05-07-2010, 22:19
Último mensaje: albertus

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)