Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Controlador de Temperatura
Bé nois, molts també m'heu preguntat sobre el tema.

La questió, i especialment ara que s'aproxima una calor que volem evitar a tota costa que afecti als nostres apreciats peixos.

D'aquesta manera, fa temps em vaig estar informant i amb ajut d'un parell de companys vaig trobar el seguent:

[Imagen: !BdmqGy!B2k~$(KGrHqUH-EMErNohSV5(BK5o2cvjNg~~_12.JPG]

http://cgi.ebay.com/Aquarium-All-purpose...4a9b562388

Té un cost de uns 25 euros posat a casa.

Es tracta d'un controlador de temperatura amb sonda. Es pot configurar tant per a refrigerar com per a calefactar. Es fàcilment configurable un cop li agafes el truc pero s'ha de configurar a baix nivell amb un parell de botons un munt de parámetres. Es molt configurable.

La sonda la col·loquem al aquari mes calent.

Això, hi conectem un transformador al invent i el sistema de refrigeració o caleffació. Per exemple jo vaig agafar el transformador de l'Scalextric a 14V, y una serie de ventiladors connectats en paral·lel.

Llavors, en el meu cas, un cop superat un cert llindar de temperatura, s'activen uns relés que activen alhora als ventiladors, y no s'aturen fins que no es rebaixi la temperatura. Es pot configurar un cicle d'histéresis amb un parámetre (d) per a que hi hagi un cert marge. En el meu cas el tinc posat a 2ºC.

Bé, aquest es el invent, per estalviar soroll, energia, i comoditat extrema.
Salutacions,

MIJABA.
Hola,

Jo el tinc i van la mar de bé.

En els aquaris importants no et pots refiar del calentadors, jeje.

Fins aviat,

Salva
Para calentar tambien? que no me fie del calentador? que no valen una peseta los termostatos que incorporan los calentadores?ç
El trasformado del scalextrics es para conectarlo a la luz por que no lo lleva integrado?
Tiene pinta de termostato de camara frigorifica!
Pon una foto de los conectores porfi!!!
Saludos!
Salvador Borràs escribió:Hola,

Jo el tinc i van la mar de bé.

En els aquaris importants no et pots refiar del calentadors, jeje.

Fins aviat,

Salva

Exactament.

Jo ha arribat un moment que no tinc cap calentador en cap dels acuaris... Fallen més que les escopetes de fira. En tinc un, que calenta 100% el 100% del temps. A l'hivern el faig servir per eclosionar artemia "al baño Maria" Big Grin

dboodb, cuando llegue a casa miro de hacer fotos, y escaneo las instrucciones. Es muy sencillo.

Y si, se puede configurar mediante uno de los parámetros para calentar, o para refrigerar.

No entiendo tu pregunta sobre el transormador. El transformador por una parte alimenta el controlador, y por el otro lado, alimenta al sistema de ventilación, refrigeración o calefacción a que hayamos connectado el controlador...
Salutacions,

MIJABA.
Hola,

La verdad es que en mas de una o asigno he perdido peces por culpa del calentador, con un termostato exterior tienes mejor control. Pero no los tengo en todos los acuarios claro está.

Saludos

Salva
Sou uns cracks

A veure si us animeu a explicar materials i un croquis de conexions per montar calentador i ventiladors per un ignorant de la electro com jo!!

Salutacions
Staria bien, y una fotos de sistema de cambio de aguas de tu bateria Mijaba!

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Controlador de Acuario basado en Arduino lanchone 29 19.286 12-09-2018, 12:08
Último mensaje: fcolours
  Controlador PH con Arduino lanchone 10 4.617 17-02-2015, 18:14
Último mensaje: Carlos Samurai
  PHmetre i temperatura. Ricard 11 4.390 21-05-2014, 07:51
Último mensaje: Ricard
  Suggerència - Controlador de pH Ricard 3 2.296 15-01-2014, 18:35
Último mensaje: Ricard
  Sensor de Temperatura programable. MIJABA 3 2.213 26-01-2012, 13:59
Último mensaje: kongobulunga

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)