Temas: 61
Likes Given: 0
Registro en: Jan 2009
06-07-2011, 15:11
(Última modificación: 06-07-2011, 15:34 por hector28bcn.)
He conseguit un grupet de 9 de moment els tinc en el comunitari de 60 amb altres Epiplatys dageti i sembla que estan de puta mare , encara que la meva intenció poder es traslladar-los a una urna de 30 que tinc amb una colla de parasphromenus o no...
Algú en té més i fem un intercanvi de sang???
Perquè cuantes postes podríen fer abans de que es tornessin infèrtils? I amb els dageti és el mateix?
•
Temas: 173
Registro en: Nov 2005
06-07-2011, 15:45
(Última modificación: 06-07-2011, 16:18 por albertus.)
Són sense població, i noc rec que a algú li interessi intercanviarlos, a mi per exemple no m'importaria, a veure si hi ha algú qye tampoc i s'anima.
El que si que estic és interessat en una parella, amb o sense població, d'on els has tret? Quantes cuques? A Mr Guau estaven a 7 euros i pico cada un. Depèn de com després de l'estiu et pillo una parelleta!
Per cert! Crec que és Pseudepiplatys annulatus!
•
Si son sense població no interessan? perquè? Jo vull sang nova m´es igual si son amb o sense població, pobrets es mereixen algo encara que siguin mil leches els meus, no?
Albertus amb el que dius de si hem pilles una parelleta , estas suposant que criin? és fàcil? podría sortir algún en el comunitari així com han sortit 8 o 9 dels dageti monroviae? o millor amb els paasphromenus en un 30l?
Al Mr guau??? 7 euros??? et deuríen veure cara de ricachón jo m´els he endut per 1.80 c/u , és el que té semblar pobre... avegades els hi fas pena i mira...
Si hem críen et regalu un trio Albertus però ajuda´m i aconsella´m com ho he de fer
•
Temas: 173
Registro en: Nov 2005
El que faría jo, que no és potser el ue tothom faria és:
-Aquari per a ells sols, una parella pot estar en 10 litres, un trío segurament també, però 9 els posaria en 30 litres.
-Aigua d'osmosis amb terminalia.
-Plantes com ceratopteris o ceratophyllum flotants per tal de que posin els ous.
-Ara mateix no et fa falta calentador.
-Alimentar a les cries amb Artemia franciscana, es poden criar juntament amb els pares.
•
Temas: 86
hector28bcn escribió:podría sortir algún en el comunitari així com han sortit 8 o 9 dels dageti monroviae? o millor amb els paasphromenus en un 30l?
Entra dintre de lo normal que una espècie respecti els seus propis alevins.
Dubto molt, però que molt, que els dageti o els parasphromenus te'ls respectin.
Salutacions
•
Quantes postes podria treure abans de que sortissin problemes consanguinis?
•
Temas: 151
Registro en: Feb 2008
Hola Hector,
NO et preocupis a les Convencions ja molts Pseudoepiplatys annulatus sense poblacio.....
Es un peix relativament fàcil, si es manté en bones condicions. Fa anys vaig mantenir 2 poblacions de P. annulatus, Fandie i Monrovia. Estic d'acord en quasi tot el que s'ha dit i afegiria:
* L'aquari millor tipus tortuguera, son peixos superficials. Aigua osmosi 100 %, canvis setmanals, mínim 50 %.
* Imprescindible molta vegetació superficial, molt intrincada i en fores que faciliten la posta (tipus mopa, per exemple, les arrels de la Ceratopteris, fulles de Ceratophylium, etz...)
* El metode habitual es criar-lo en aquari amb els pares sempre i quan, tinguis poca densitat de peixos, molta vegetació a superficie (on possen uns ous molt petits) i vagis retirant al.levins. Aixó de que no preden sobre les seves cries i ous es relatiu.... ¡Atenció amb els cargols carnivors, Caridines, etz....!
* Els pots acostumar a menjar de pot, car es convenient distribuir alguns dies aliments de mès qualitat (larva de mosquit vermell ó blanc congelada i trocejada procurant que no s'enfonsi).
* No es necesari nauplis d'Artemia franciscana, encara que pot ser convenient, es molt cara, pots utilitzar nauplis d'altres espècies, mes barates. Les cries si el aquari es madur mengen infusoris.... Pots utilitzar Daphnia seleccionant la mès petita (els cultius de D. magna no solen servir, es massa gran)
* L'aquari deu estar molt ben tapat, salten per quansevol forat. Tots els forats (el de posar el menjar, per un pase¡seen els tubs de l'aire, etz...) tapats en cotó ó algún material transpirable. Els salts van per temporades, malgrat tot, pensa que normalment salten, quan consideren que les condicions de l'aquari son desfavorables...
* Un filtre de cantonada petit amb un lleuger moviment d'aigua superficial, el suficient per què no es formi tel a la superficie.
* No possar substracte, per netejar millor les restes... i sifonar sempre que en quedin.
Cordialment
•
Moltes gràcies per la vostre info , més no es pot demanar! o si...
Algú sap dir-me quántes postes puc treure? o dit d´un altre manera fins quan podré disfrutar d´ells? 2 anys?
Cordialment!
•
Temas: 151
Registro en: Feb 2008
Les postes son molt irregulars, normalment si tens un bon grup de femelles (trios millor), van fent postes de forma regular. Amb 3 trios pots retirar 30 al.levins de 1 cms., al mes perfectament per passar-los als aquaris d'engreix (sempre amb molta superficie i poca alçada d'aigua, molt canvi d'aigua d'osmosi, i si vols que creixín depressa nauplï d'artemia enriquida). Jo sempre en deixava molts, perquè costava treure'ls, s'amagaven entre la vegetació, hi ha predació i si tens superpoblació, deixen de criar.....
Ben cuidats poden viure de 3 anys (longevitat normal) a uns 5 anys (el meu màxim, amb un mascle gegantí)...
Cordialment,
•
|