Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nou aquari 110 l, dubtes aigua Barcelona
Bé doncs no queda molt a afegir!Big Grin
Millor si pots testejat directament l' aigua ja que si que pot variar depenent del barri

Si t'agrada amb molta molta planta pots plantejarte a possar un substract més enriquit.
Segons la llum de la que dispossis pots animar-te amb plantotes mes o menys exigens!

Es una molt bona mida d' acuari per començar. Suficientment gran perque els paràmetres de l' aigua es mantinguin estables!

I ara només et queda llegir molt, preguntar molt molt més, molta paciencia i a disfrutar!Big Grin

Salutacions
Bon dia,

aquest matí he portat l'aigua de l'aixeta a que me l'analitzessin i m'han donat els següents valors:

p.H. --------7,50
N.H.3 ------ 10
T.H.º ----- 16

No m'han donat res més, ¿algú em podria indicar els dos últims valors a que corresponen?

Merci!
NH3 es l'amoniac
TH son graus francesos de duresa del aigua.
Aquest article et pot anar be:
http://www.bonsaimenorca.com/articulos/f..._del_agua/
Suerte.
Tal i com et comenten NH3 es amoniac.
El que haurias de mirar es en quines unitats de mesura perquè a l' aigua per veure n'hi hauria de haver-hi mes aviat poc.

A l' acuari l' amoniac es el pitjor enemic. Es genera amb las cagadetes del peixos, restes de menjar, plantes que es descompossen, ...

El ciclat del acuari permet establir una colonia permanent de bacteries que transformen l' amoniac en nitrits i després els nitrits en nitrats (molt menys tòxic)!

La duresa es la cantitat de sals (carbonats, magnesi, ...) disoltes a l'aigua. Si vols baixar la duresa només cal barrejar l' aigua de l' aixeta amb aigua destil.lada o d' osmosis.

Com que per norma ningú imposa mesures internancionals de mesura pot mesurarse en TH (graus francesos) o GH(graus alemans). Només cal buscar l'equivalencia

Si busques als articles del foro crec que hi ha un de química de l' aigua que et pot ajudar

Como me enrolloBig Grin

Salutacions
Bones de nou!
Ja tinc l'aquari ciclant, porta un parell de dies, i avui he fet el primer test de l'aigua a casa (amb les tires tetra test), i m'ha donat aquests valors:

NO3---10
NO2---0
GH----16ºd
KH----6ºd
pH---- entre 7,6 i 8
Cl2---- 0

Son més o menys el mateixos que em van donar a la botiga, amb la excepció de la duresa, que al paper posava la mateixa quantitat (16) pero en TH.

He estat mirant espècies del Tanganika, com veieu una parella de Neolamprologus Leleupi per la zona de roques i alguns Ocellatus gold per a la zona de platja i cargols? Son compatibles? Amb aquest duresa d'aigua ja està prou bé oi?

Salutacions de nou!

Ninja Edit: Algú freqüenta la botiga Aquarium Meridiana? Quina impressió teniu?
L'Astronomus ocellatus es de la conca de l'Orinoco/Amazones (aigues toves).... no crec que sigui el es més adequat : creixen molt, si sobreviuen i agafen talla els N. leleupi seran un bon aliment per ells...

Aquarium Meridiana es un supermercat de peixos, tenda molt gran, molts aquaris d'exposició, poques plantes, bastants empleats (alguns d'ells amb coneixements técnics justets, per atendre i guiar als afeccionats neofits). Si ens saps suficient per detectar quan un peix no els deus comprar, port anar-hi...Big Grin

Cordialment,
http://tanganyika-cichlids.foroactivo.co...latus-gold em referia a aquest ocellatus Big Grin!
Merci se toes formes!
Perdoneu el doble post, però així no obro tema nou.
Continuu ciclant l'aquari, ja fa gairebé dues setmanes Big Grin. S'ha de fer algun canvi d'aigua o neteja del filtre durant el ciclat de l'aquari?? Merci

I reitero la pregunta Tongue, algú em pot dir si leleupis i ocellatus gold podrien conviure be a l'aquari? Algú en té per orientarme sobre com es comporten?

Mil gràcies
Hola

No crec que tindries problemes, els leleupis son de
Roca i els gold de closques.

Si pots posar parelles millor.

Fins aviat,

Salva
Hola Gould

Quin filtre tens a l`aquari?

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Aigua blanquinosa enjordi 4 2.530 02-01-2018, 11:13
Último mensaje: Carlos Samurai
  Dubtes tanganika Enrik 3 2.648 26-01-2017, 18:33
Último mensaje: Enrik
  Arrel red moor i aigua cristalina TRONERA 7 4.933 28-04-2015, 09:25
  Química del aigua (conductivitat electrica i duresa) TRONERA 9 6.482 18-04-2015, 06:12
Último mensaje: TRONERA
  Bactèries i canvis d´aigua TRONERA 2 2.478 17-04-2015, 11:33
  Em presento i dubtes sobre aquari amazonic nator 12 7.863 24-03-2015, 23:15
Último mensaje: lampibcn
  nou aquari Enrik 2 2.521 20-01-2015, 22:14
Último mensaje: Enrik
  Evolució del meu aquari de 180 litres Natalia 22 13.063 02-11-2014, 13:25
Último mensaje: Natalia
  duresa total (GH). Barcelona-Eixample esquerra TRONERA 4 3.510 13-10-2014, 18:04
Último mensaje: ismacarv
  Discos salvatges a Barcelona?? oscar13s 9 5.684 05-09-2014, 00:59
Último mensaje: oscar13s

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)