Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nou aquari 110 l, dubtes aigua Barcelona
Salutacions a tothom!

Acabo de registrarme en el fòrum, ja que m'acava d'arrivar el meu primer aquari, de 110 litres de capacitat. He estat mirant molta informació sobre el ciclat de l'aigua i els primers passos a seguir, però em surgeixen una sèrie de preguntes.

El primer de tot es sobre l'aigua a Barcelona ciutat. Segons aigües de Barcelona, a la zona metropolitana, els paràmetres son els següents:

c[SIZE="1"]alidad del agua en Barcelona
Parámetro Mediana Unidades
Temperatura 16,9 °C
pH 7,49 unitats pH
Conductividad (a 20 °C) 1151 µS/cm
Cloruros 179 mg Cl/l
Sulfatos 115,5 mg SO4/l
Calcio 86,9 mg Ca/l
Magnesio 23 mg Mg/l
Sodio 95 mg Na/l
Potasio 16,8 mg K/l
Dureza total 315 mg CaCO3/l
Dureza total grados F 20-60 °F
Nitratos 8,15 mg NO3/l
Fluoruros <0,1 mg F/l
Bicarbonatos 218 mg HCO3/l
Alcalinidad 200 mg CaCO3/l[/SIZE]

Es un aigua molt dura. I pel que he estat llegint, les aigües dures son apropiades per espècies africanes, i biòtops dels diferents llacs africans. ¿Així doncs, a Barcelona ciutat, es més apropiat decatar-se per espècies africanes oi?
He llegit i rellegit l'atlas d'aigua dolça de la web http://www.aquanovel.com (si no es poden citat altres llocs web, siusplau que un adm ho borri) i les espècies africanes son en general més beligerants i territorials, i no se si per a un principiant com jo em serà molt complicat de mantenir sense tenir experiència. ¿Són molt més complicats els acuaris amb espècies africanes (principalment cíclids) que els més habituals de neons, tetras, guppys i demés?
Per últim, ¿es recomenable tenir ja clar el tipus d'aquari que volem fer a l'hora d'iniciar el ciclat de l'aigua? Pel tema de la decoració i les plantes...

Moltes gràcies per adelantat

Salutacions!
Hola company, benvingut!

Sota el meu punt de vista personal, penso que:

· L'aigua de Barcelona es molt correcte per a mantenir cíclids africans com bé comentes. Malawi, Tanganiyka o Victoria.

· D'altra banda, el ventall de cíclids que pots posar en 100L es redueix, donat que es tracta d'una urna tirant a petita per a aquests bitxos.

· Has de tenir en compte que embruten força l'aigua, per tant hauràs de sobredimensionar el sistema de filtratge.

· Jo montaría tot el tema de les pedres, sorra i resta d'elements decoratius abans d'omplir d'aigua, facilitarà molt les tasques.

· Tenen un comportament peculiar, digne d'admirar.

I si em permets una sugerència, en 100L mira't alguns conchicoles del Tanganyika. Un grapat de 6 o 8 exemplars en 100L tens una colonia i tindrás força esperances de cria, i podrás veure la seva evolució día a día.

Mira't per exemple els Neolamprologus Smilis, Multifasciatus, que tenen tamany petit, o algo més grosset, Neolamprologus Ocellatus, Brevis, etc...
Salutacions,

MIJABA.
Bones Gould, estic totalment d'acord amb el Miquel en les espècies a mantenir i, el comportament que tenen, es per passar-si hores admirant-lo. També t'anirà bé, si no el vols gaire plantat ja que amb substrat i pedres ja son feliços. N'hi ha que et desterraran les plantes i tot. Comte amb les plantes que també et requeriran molta més llum.
Pel que fa a l'aigua de Barcelona, ves amb comte, no cal ser molt puristes, però a la nostre ciutat la qualitat de l'aigua canvia totalment d'un barri a un altre, millor que facis analitzar la de la teva zona i no et refiïs de les dades genèriques. Per la meva experiència personal també canvia molt entre dies de la setmana (com a mínim a les Corts), sembla com si els caps de setmana aprofitessin per "netejar" o "desinfectar" les canonades i la qualitat cau en picat.

Salut!
Comparto opiniones, un tanganika para 100 litros especies peques.
Moltes gràcies per les respostes! Un dels aspectes que també volia aclarir, es si amb els paràmetres d'aigua de Barcelona (soc de la Sagrera) estic abocat a fer aquaris africans sí o sí.
Per altre banda, dieu que hauré de tenir pocs exemplars si em decanto per cíclids, però també he llegit, que de vegades es recomenable una superpoblació per repartir l'acosament dels peixos més dominants entre varis exemplars, ¿es això cert?

Salutacions
No pateixis que no estas "condemnat" a tenir un aquari de ciclids africans.
L'aigua destil·lada o d'osmosis es una bona elecció, de fet la millor. Tot hi que jo utilitzo la de BCN i no soc l'unic xd
Saludos!

Rubén
En malawi si o si super poblacion. pero en tu acuarios es pequeño para ellos
Tanganica, hay muchas especies pequeñas, y podras tener un buen repertorio.
Victoria igual que tanganica.
Yo por las aguas de bcn tengo africano pero es lo que me gusta y me ahorro osmosis y el gasto de muchos productos para modificar la destilada.

Pero mucha gente intenta tener los parametros lo mas cerca posible a los necesarios o incluso pasa.
Tinc un amic que porta bastants anys en el tema dels aquaris i m'ha parlat també dels laberíntids asiàtics com a espècies que s'adapten be a aigües dures. ¿Algú te experiència en aquesta classe de peixos? Sembla una bona alternativa si em vull decantar per un aquari plantat.

Salutacions
Gould escribió:Tinc un amic que porta bastants anys en el tema dels aquaris i m'ha parlat també dels laberíntids asiàtics com a espècies que s'adapten be a aigües dures. ¿Algú te experiència en aquesta classe de peixos? Sembla una bona alternativa si em vull decantar per un aquari plantat.

Salutacions

En principi els asiàtics son d'aigues neutres, per tant no dures, i l'aigua a Barcelona es MOLT dura.

D'altra banda el que si t'aniria bé son peixos centreamericans, poecílids.

Vegeu Guppyes, Mollys, Xiphus, Wingei, etc... Son fàcils de reproduïr, son vistosos i ideals per a iniciar-se.

Pero vaja, personalment m'atrau més un Tanganyika... Big Grin
Salutacions,

MIJABA.
Hola gould

Com diuen els companys tens moltes opcions apart dels ciclids africans... jo afegiria a la llista els rainbow fish, australians, els agraden les aigues dures... els pseudomugil son de mida petita... pero qui millor et podria asesorar sobre els de mida adequada per un 100 litres seria TopGon.

A les gambes red cherry (neocaridina heteropoda) tb els agrada molt l`aixeta de barcelona... pero els peixos de boca gran se las menjan...
Els cargols tb la disfruten XD
Jo fa temps que hem plantejo un aquari a base de Iriatherina werneri, red cherry, cargols i res mes.
Segur que hi ha un pilo mes de peixos adequats a l`aigua de Barcelona... aviam qui mes recorda algun...

Tb es cert que hi ha molts peixos que s`adapten be a l`aigua dura... tots els que jo he tingut hi vivien... pero tb podries plantejarte rebaixar l`aigua d`aixeta al 50% amb osmosi, si no tens aparell a casa la pots comprar a botigues d`aquariofilia per uns 0,20 centims litre. S`ampliaria moltisim el ventall de peixos que podries posar.

Si el vols plantat, seria bo saber la llum de la que disposes... i anar plantant mentre fas les quatre setmanes de ciclat.
Si el vols de ciclids africans oblidat de plantes, com a molt microsorum i anubias lligats a pedres XD

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Aigua blanquinosa enjordi 4 3.635 02-01-2018, 11:13
Último mensaje: Carlos Samurai
  Dubtes tanganika Enrik 3 3.656 26-01-2017, 18:33
Último mensaje: Enrik
  Arrel red moor i aigua cristalina TRONERA 7 6.408 28-04-2015, 09:25
  Química del aigua (conductivitat electrica i duresa) TRONERA 9 8.393 18-04-2015, 06:12
Último mensaje: TRONERA
  Bactèries i canvis d´aigua TRONERA 2 3.206 17-04-2015, 11:33
  Em presento i dubtes sobre aquari amazonic nator 12 10.995 24-03-2015, 23:15
Último mensaje: lampibcn
  nou aquari Enrik 2 3.332 20-01-2015, 22:14
Último mensaje: Enrik
  Evolució del meu aquari de 180 litres Natalia 22 17.297 02-11-2014, 13:25
Último mensaje: Natalia
  duresa total (GH). Barcelona-Eixample esquerra TRONERA 4 4.629 13-10-2014, 18:04
Último mensaje: ismacarv
  Discos salvatges a Barcelona?? oscar13s 9 7.820 05-09-2014, 00:59
Último mensaje: oscar13s

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)