Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
por que se me muere el grinda???'
Hi ha alguna manera de conservar el grindal quan un no es pot fer el càrrec d'ell durant un mes aprox?

Ho dic per tema vacances o per treure i conservar-lo en cas de sospites de que el cultiu s'esgoti.
o per exemple, en el cas de gemma, de poder iniciar-lo de nou.
A les fotos ja es veu que el problema es un excés (molt gran) de menjar.

Cal pensar en el cultiu com en un aquari, podem tenir un aquari de 20 litres amb una parella de guppies, inclús els podem fer criar i deixar que sobrevisquin uns pocs alevins. El que no podem fer es anar alimentant cada vegada més i quie sobrevsiquin tots. òbviament l'aquari petarà.

Amb els cucs passa el mateix, si sobrealimentem el que fem es afavorir l'augment de població. Si no retirem tants cucs com en neixen, la població anirà augmentant, i parlant de cucs això significa un creixement exponencial. Si la reacció es posar més menjar perquè se'l foten més ràpid, la cosa duu inevitablement al colapse del medi.

Jo en aquest tupper no posaria simultàniament més de 4-6 pastilles de els que es veuen. En faria dos grups, un a cada punta, i aniria treient els cucs i posant nou menjar de forma alternada per a tenir sempre una pila de cucs disponible. No cal tenir més cucs dels que necessitem Wink

Tot i el colapse del cultiu, segur que estarà ple de cucs petits i ous... jo n'agafaria un parell de cullerades i les posaria en un nou cultiu amb substrat nou. Segur que al cap d'una setmana tornes a tenir el cultiu en marxa.
Ruch escribió:Hi ha alguna manera de conservar el grindal quan un no es pot fer el càrrec d'ell durant un mes aprox?

Ho dic per tema vacances o per treure i conservar-lo en cas de sospites de que el cultiu s'esgoti.
o per exemple, en el cas de gemma, de poder iniciar-lo de nou.

Ja t'ho dic.... deixa'l en fibra de coco humida en un tupper ben tancat Wink

Jo fa uns tres anys vaig tenir aquest dilema i la reacció va ser endurme'ls d'amagatotis Confusedmiley2: al cotxe durant les vacances. Vaig estar fora durant tot el més d'Agost... les últimes dues setmanes a Càceres, amb el cotxe a ple sol (tranquilíssimament a 45ºC ... imaginat a dins del cotxe!). Al final ni vaig poder cuidar-me'n sense humitejar ni posar menjar, només a mitjans de mes vaig posar-hi uns flocs de cereals de l'esmorzar i un rajet d'aigua). Després de vacances encara van estar un parell de setmanes en un armari... els anava a llençar però em va picar la curiositat i vaig humitejar de nou i posar-hi menjar: en unes setmanes tenia el cultiu de nou en marxa! :eek:

Ja us dic... igual que un aquari! que difícil que és matar un peix de gana... i que fàcil que peti tot per excés de jalar! Big Grin Big Grin
Gracies a tots, ara ja se el que fer, fa poc que tinc el grindal i no sabía que fer...
ja veig que es millor no sobrealimentar per que ni hagin molts cucs, i na recol · lectant cada dia...en el seguen ja no em passarà ... y no penso agafar ni una mica de sustracte del que s'han mort, noooooo que asco yi ja esta en el container ...
salutacions
*Acuario 240l comunitario
*Acuario 94l Tylomelania+ cherrys 
*Brico estanquito casero 60 l, medakas
Hola

Jo tenia un truquillu per donarlos el frankfurt, el congelaba, i quan estaba com una pedra el tallaba fi com paper de fumar. Podia cobrir tot el cultiu i al dia seguent ja no hen quedaba ni gota... si el tallaba gruixut solia trobar algun tros convertit en una pasta blanca fastigosa... XD

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)