Des del 10/10/2019 el fòrum de l'Associació passa a ser només de lectura. Això vol dir que no es poden crear temes nous ni respondre als temes ja oberts. Les noves tecnologies han fet que una eina tan útil i preuada hagi caigut en desús. Hem decidit deixar obert el fòrum per a totes aquelles persones que vulguin consultar temes tractats al fòrum i que moltes vegades s'esdevenen en eines molt útils pels aficionats a l'aquariofília. Moltes gràcies a tothom.

Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nou acuari de 468L (Habitants)
Hola a tots,

Em presento perquè sóc nou. Sóc de Barcelona (del barri gòtic) i us explico resumidament la meva acuarivida.

Fins ara tenia dos acuaris, un de 96 litres (80*40*30) que té més anys que jo (i no és una exageració, té més de 27 anys l'acuari i allà aguanta com un campió) i un altre de 288 litres (120*40*60). En el de 288 hi tenia dos Astronotus Ocellatus (Peixos oscar) de 20-25cm, i un Glyptoperichthys Joselimaianus (Joselin) pel tema d'algues i tal. En el de 96, hi tenia guppys, mollys i de l'estil que, a part de que fan molt goig, quan em sobrepoblaven l'acuari (ja que crien com conills i acaba sent un problema) els aprofitava per incluir a la dieta variada dels Astronotus aliment viu de tant en quan.

Un bon dia un dels Astronotus va apareixer al terra, ja mort, suposo que en una de les picabaralles amb el seu company va saltar amb tanta mala sort de sortir per la tapa de l'acuari i acabar a terra... i al cap d'un temps, l'acuari de 288 litres va petar per sota i perdia bastanta aigua... ¿què vaig fer? regalar tots els guppys i mollys que quedaven al acuari de 96 litres i posar-hi l'Astronotus que quedava en ell, junt amb el Joselin, on porten convivint desde farà 3 o 4 mesos.

Un cop llençat l'acuari de 288 litres donat que no li veia reparació possible, i com diuen allò de que s'ha d'anar creixent, dintre d'un parell de dies o així m'arriba un acuari de 468 litres (130*60*60) amb moble inclòs i totes les garanties perquè no em passi el mateix que amb el de 288...

Si heu arribat fins aquí sense enviar-me a prendre vent amb tanta explicació, és que aquest és un bon fòrum, i ara bé el meu dubte!

Com enamorat dels ciclids que em considero, el projecte anirà totalment per ciclids, i tenia pensat incluir-hi aquests exemplars que ja tinc vistos a una tenda, tots els compraré petits, de 4 o 5 cm:
  • 2 Aequidens Rivulatus (Terror verde que li diuen)
  • 2 Nandopsis octofasciatus (Jack dempsey, intentant, si puc, la varietat Blue)
  • 2 Heros Severum dorado
  • 1 Glyptoperichthys Joselimaianus de 20cm (el Joselin que actualment viu al acuari de 96L)
¿Què us sembla? ¿Sobrepoblat? Sempre intentaré que no es formin parelles, agafant habitants de iguals sexes, vull els mínims malrotllos i que es crei una parella de ciclids... si no és buscat és un problema per tot l'acuari.

Aprofito aquest fòrum per dir que, com és lògic, no podré incluir al nou acuari l'Astronotus de 20-25cm ja que al ser petits els demés se'ls fotria... i de moment no sé què fer-ne d'ell, si vendre'l, regalar-lo, o deixar-lo vivint sol al meu acuari de 96 litres (¿suggerencies?)

Moltes gràcies avançades, prometo fotos i videos!

Confusedmiley1:
Hola

Interessant projecte...

Pero tinc un dubte,
si no vols posar parelles per evitar guerras quan es posin a criar, pq posas dos mascles de cada especie?
No es pegaran entre ells?
Potser seria mes practic posar un peix de cada tipus... tindrias mes varietat de peixos i no t`arriscaries a baralles entre mascles iguals no?

Ta poso un canal de videos de peixos grans que segur q ta mola ;P

http://www.youtube.com/user/marshy73

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=j-5DWD6Qa48&feature=player_embedded"]EOS 7D HD Video of my Tank - YouTube[/ame]

... l`oscar... feslo a la planxa XD
Doncs ara m'has fotut... vols dir que hi hauria més baralles entre peixos de la mateixa espècie que entre diferents? Jo sóc conscient que del llistat que he posat, els més bèsties són els Rivulatus, i que potser amb aquests, si agafo dos mascles és massa per l'acuari... intentaria agafar dues femelles.

En quan als Jack Dempsey, pel que m'han dit són mes forts que la seva varietat Blue Dempsey... però no sé si els trobaré en Blue. I els Heros Severum Gold m'han dit que, tot i el seu tamany, són bastant pacífics.

És que si no hi posés dos habitants de cada especie, crec que desaprofitaria tant acuari per només 3 ciclids + el Joselin... segur que hi posaria un Astronotus nou (no el que em recomanes fer a la planxa), un Cyphotilapia Frontosa o un Flowerhorn.

Ah! i el canal de videos que m'has passat són una passada, ara bé, no sé de quants litres és l'acuari, però està més que sobrepoblat penso jo, i més amb una Arowana com aquella que encara li haurà de creixer més suposo!

Gràcies noi!
FullDeAs3s escribió:Doncs ara m'has fotut... vols dir que hi hauria més baralles entre peixos de la mateixa espècie que entre diferents?

No sóc el més expert de per aquí precisament però diria que en general solen haver-hi més problemes entre peixos de la mateixa espècie que entre espècies diferents.
FullDeAs3s escribió:Doncs ara m'has fotut...

Doncs espera, que ara vinc jo. Big Grin

Aquest aquari no és tan gran com et penses.

I menys per a col.locar a dintre 8 bitxos que, el que menys se't farà d'una quarta, i el que no, de quarta i mitja.

Si són parelles perquè es posaran violents amb época de cel.
Si son monosexe, pitjor.

Jo no posaria ni tan sols un de cada.

No et dic que no aguantin però, és una relació poc natural.

Jo posaria la parella hetero que més t'agradi i buscaria companys "no_cíclids_grans". Potser una manada d'Escalars, o Mesonautes. El "Josulín" Big Grin suposo que tambè encaixaria.

Salutacions Confusedmiley2:

P.D. Aquest vídeo (amb el teu permís, Toni) ... Big Grin és molt maco, però els peixos no han crescut aquí. I fixat com "el cebrita" ja estava marcant a un altre de més petit.
Y faltaba yo. El sistema que mejor funciona con ciclidos grandes es grupo en acuario monoespecífico. Es decir, un grupo de ciclidos de la misma especie. Como bien dice Cristobal, el acuario no es tan grande, aunque 488Lt suene a mucho, ahi no te cabran mas de 400lt, y proablemente no llegues. Ten en cuenta que es un acuario de apenas metro30 de longitud, que es relativamente corto. Que te aconsejo?, busca una especie de talla mediana, bonito color y pon un grupo de unos 6 individuos, que ellos establezcan la jerarquía y tendras una paz relativa pero siempre equilibrio. Sugerencias: Cichlasoma salvini o Cichlasoma festae, tienen una mala leche mortal pero en grupos funcionan bien.

Un saludo
Ernesto Roa.

Posibles temas similares...
Tema Autor Respuestas Vistas Último mensaje
  Sustrat nutritiu monocapa i ciclat acuari. TRONERA 3 1.971 16-06-2014, 01:05
Último mensaje: Olivier
  Plaga a l'acuari Bombolla 5 1.981 16-04-2014, 20:05
Último mensaje: Bombolla
  Tinc l'acuari plagat d'amor... (Video) FullDeAs3s 0 958 21-05-2013, 12:56
Último mensaje: FullDeAs3s
  Nom de la especie peix acuari AAB TRONERA 2 1.487 24-02-2013, 21:33
Último mensaje: guivet
  Acuari plantat de 100 litres amb dos carassius auratus (cometa) Francesc Farré 4 1.765 10-06-2012, 00:24
Último mensaje: Francesc Farré
  Habitants per un Asiàtic 350 l Jaume71 19 4.133 16-03-2012, 16:09
Último mensaje: TopGon
  Acuari Gerard 22 6.935 24-09-2011, 13:03
Último mensaje: dboodb
  Nou acuari GerardJusto 20 5.573 02-09-2010, 03:14
Último mensaje: MIJABA
  El meu primer acuari desprès dels de la infància nekolitik 12 3.938 03-07-2010, 04:35
Último mensaje: MIJABA
  Procés de remodelació d'acuari. kongobulunga 10 3.630 01-10-2008, 10:23
Último mensaje: TopGon

Salto de foro:

Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)